betalingen

Started by king2008, Jan 15, 2014, 12:21 PM

Previous topic - Next topic

king2008

hallo allemaal,

ik heb een vraagje aan jullie, wij zitten sinds oktober in het traject via de gemeente maar we zitten nog in de beginfase dat de schuldeisers worden aangeschreven. nu hebben wij eerst gezegd dat we het finaciele gebeuren allemaal zelf willen doen.. maar ze hebben loonbeslag gelegd op de loon van mijn man daardoor hebben we 500 euro per maand minder ook hebben ze beslag gelegd op wat ik iedere maand van de gemeente terug krijg en dat zijn ook bijna 300 euro in de maand dus dat is in totaal 800 euro per maand minder en daardoor kunnen wij bepaalde rekeningen niet meer betalen. nu is mijn vraag kan ik dit nog om laten zetten dat wij wekelijks/maandelijks geld krijgen en hun de rekeningen betalen?

ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen want zo komen we verder in de problemen en dat willen we echt niet.

gr king2008

chapter

hoi king
als jullie de rekeningen niet meer kunnen betalen kan budgetbeheer dat ook niet, deze kunnen geen geld toveren wat er niet is.
Wat je het beste kunt doen is berekenen of de beslagvrije voet wel wordt nageleefd.
en als dat te hoog is een correctie vragen dit moet je zelf doen
als er beslag op toeslagen ligt moeten ze daar ook rekening mee houden

king2008

dat snap ik dat hun dat dan ook niet kunnen doen.. maar ik vind het toch gewoon veiliger als hun het in handen hebben. ze leven de beslagvrije voet na. de gemeente is hier achteraan gegaan omdat ze naar ons niet wouden luisteren en ze van de loon van mijn man eerst 1000 euro wouden inhouden dus dan zouden we gewoon niks meer hebben gehad en daarom hebben we dat toen samen met de gemeente gedaan.

maar ik wil gewoon graag weten of die regel nog veranderd kan worden dus dat de gemeente de vaste lasten en zo betaald.

Buster

King, daar kan alleen de gemeente antwoordt op geven.

Zoals het klinkt wordt er een foute beslagvrije voet gebruikt.
Je kunt hem zelf uitrekenen, als blijkt dat er een fout is gemaakt kun je direct een brief sturen naar de gerechtsdeurwaarder om dit met terugwerkende kracht aan te passen.

Hier lees je meer over de beslagvrije voet berekening.
http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,47219.0.html

Hier vind je bezwaar brieven
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=102

Als een gerechtsdeurwaarder niet naar je wil luisteren is het slim om iemand anders het woord te laten voeren. Een gerechtsdeurwaarder heeft bij de berekening zich aan de beslagwetgeving te houden.
Dan is het fijn als iemand die daar kennis van heeft dat voor je uit kan zoeken.
Budgetbeheer kan bij beslag, zoals Chapter al aangaf niet een groter budget beschikbaar stellen dan er is, maar ik kan me voorstellen dat je dat nu rustiger vind in afwachting van het traject.