Raam beslag

Started by StilleStormen, Mar 03, 2014, 03:07 PM

Previous topic - Next topic

StilleStormen

2 weken geleden is er een deurwaarder langs geweest en heeft papieren achter gelaten met de in beslag genomen goederen. Ik was niet thuis en na onderzoek op internet bleek dat een raam-beslag te heten.
Mijn gordijnen aan de voorkant zaten nog dicht dus is meneer achterom geweest en heeft door de achter raam naar binnen staan gluren.
In beslag genomen spullen: 2 fietsen (die niet van ons waren, onze tuin wordt vaak door de jonge lui gebruikt om hun fietsen te stallen, met toestemming), een strijkplank en strijkbout, een eettafel, een gestreepte bank en een flatscreen tv.
Echt wat hij dus heeft waargenomen door het raam en in de tuin.
De verkoop zou eind maart gebeuren.

Mijn bewindvoerder op de hoogte gebracht maar zij kon op dat moment niets doen omdat ze nog niet alles op een rij heeft om een aanbod te doen.
(als alles goed is, is dat nu wel het geval) dus heb haar een email gestuurd met de vraag of zij nogmaals contact op kan nemen.

Nou heb ik de deurwaarder een email verstuurd met de gegevens van de bewindvoerder (ook kopie van de rechtelijke uitspraken e.d.)
Hij reageert hier totaal niet op. Dus om de 2 a 3 dagen vraag ik om een reactie maar tot op heden nog geen reactie.............

Mijn vraag:
1-) Wat te doen? de deurwaarder reageert totaal nergens op (tot op dit moment) en straks staan ze voor me deur terwijl ik toch echt mijn best doe om hem te informeren naar de situatie
2-) Mogen ze zomaar je afgesloten tuin in lopen om een raam-beslag te doen!?

Het is maar een druppel op een gloeiende plaat maar wil toch wel graag weten van hoe en wat......

sacredfour

Stuur de deurwaarder een bericht dat al de spullen die hij heeft opgeschreven niet jouw eigendom zijn.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

StilleStormen, als ik het goed begrijp is de deurwaarder eerst langs geweest om aan te kondigen wanneer hij langs komt en op te schrijven wat hij mee gaat nemen en daarna is hij langs geweest om alles daadwerkelijk mee te nemen? Of moet hij nog langskomen op de spullen mee te nemen?

Aan het beslag zitten kosten verbonden die minimaal uit de verkoop opgebracht zouden moeten worden.
Met de handelingen die nu verricht zijn staat de teller op â,¬ 380,26 en met de daadwerkelijke verkoop kunnen de kosten oplopen tot â,¬ 1148,70. (zonder advertentie in de krant â,¬ 648,70)
Om aan te tonen dat de fietsen niet jouw of jullie bezit zijn moeten de eigenaren aankoopbonnen kunnen tonen. Als ze dat niet kunnen worden de fietsen verkocht.

Wat je eventueel kunt doen is bezwaar aantekenen tegen het feit dat de fietsen niet jullie bezit zijn en dat de opbrengsten van de boedel niet hoger zullen worden dan â,¬648,70 en dit in het nadeel is van de opdrachtgever. Wat ook meetelt is de hoogte van de schuld, als die lager is dan de kosten van het beslag noemen ze dat "buiten proportioneel". Ook daar kun je bezwaar tegen maken.

De vraag is dus, hoe hoog is de schuld, hoeveel denkt de deurwaarder dat dit gaat opleveren en wat heb je zelf gedaan om het beslag te voorkomen. Ben je bijvoorbeeld in gesprek gebleven en heb je aflossingen gedaan?

gewoon

Ha Stille stormen

Je schrijft over een deurwaarder neem aan dat het een gerechtsdeurwaarder was ?

Zo ja dan heeft hij een uitspraak van een rechter op grond waarvan hij beslag mag leggen, en neemt zeker de telefoon aan als je hem belt..

Maar mij klinkt het weer als zo,n fout incassobureau, maar goed, dat hij een brief in de deur gedaan heeft met lijst wat hij heeft waar genomen klopt niet, dat hoort netjes op het kantoor worden uit getikt en toe gestuurd, enz.

Dit rammelt weer aan alle kanten naar mijn eerste gevoel, en wel naar een incassobureau die dingen doet die helemaal niet kunnen.

Beste Stille Stormen jij kunt hier duidelijkheid in geven wie naar binnen staat te gluren.

Incasso_deskundige

@StilleStormen:

Of een deurwaarder een (af-)gesloten tuin in mag lopen hangt een beetje van de feitelijke situatie af. Als het met een slot is afgesloten, mag het in beginsel niet, althans niet zomaar (valt dan onder artikel 444 Rv). Als het bijvoorbeeld gaat om een niet afgesloten schutting deur, dan mag het vermoedelijk wel en in geval van een (deels) openstaande schutting deur, dan is er in mijn ogen geen beletsel.

De (gerechts)deurwaarder moet bij het leggen van (raam)beslag de goederen altijd voldoende gespecificeerd omschrijven. De genoemde omschrijving van de roerende zaken vind ik persoonlijk wel erg summier. Zo is bij de tafel niet gemeld of het om een ronde, vierkante of rechthoekige tafel gaat en is ook materiaal waarvan de tafel gemaakt is niet vermeld. Bij de lcd-televisie staat ook geen merk genoemd en geen enkele verdere omschrijving (zoals bijvoorbeeld typenummer, kleur, behuizing beeldformaat, enz). Ook bij de fietsen mis ik iedere nadere specificatie, zoals het soort fiets, heren- of damesfiets, kleur, merk/model, enz. Dit kan voor de deurwaarder problemen opleveren bij een eventuele executieverkoop.

@gewoon:

Er zijn (gerechts)deurwaarders die de goederen ter plaatse gelijk uitwerken (handgeschreven) en dus gelijk een kopie van het proces-verbaal achterlaten (of wel "betekenen"). Dit mag gewoon en daar is dus ook niets mis mee. De belastingdeurwaarders gebruiken hiervoor vaak zelfs een doordruk formulier.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.