Bezuinigingen week 5

Started by Xdewit, Feb 04, 2014, 06:12 AM

Previous topic - Next topic

Xdewit

Mijn bezuinigingen vorige week:

* al mijn brood zelf gebakken
* 15 liter soep geweckt (5x groentensoep, 5x bloemkoolcurry soep, 5x witte bonensoep met boerenkool, dat is een portugees recept. Alle ingredienten kwamen van de voedselbank en/of had ik in voorraad)
* alle stoffen en oude kleding uitgezocht en in aparte vuilniszakken gedaan. Ik heb nu een zak vol met linnen kleding waar ik een mooi quilt van kan maken. Verder heel veel leuke stofjes (ook van oude kleding) om te verknippen en ook quilts van te maken. Ik heb een eenpersoons dekbedhoes verscheurd en tot stof gemaakt, kan ik een badmatje breien.
* mijn eigen kledingkast uitgeruimd: alle rokken of jurken die niet helemaal meer passen, liggen nu klaar om vermaakt te worden.
*stapel van kleding die hersteld moeten worden gemaakt (lees grote berg :S)
* leuke stofjes gekocht bij de kringloop voor kussentjes. Een mens in de schulden will ook weleens een volledig nieuw interieur. Dat doe je dan door nieuwe kussenhoesje te naaien. Kosten 2 euro ;)

Wat heb jij gedaan om te besparen deze week?

Boeddha

Jeetje! wat ben jij goed bezig zeg!!

Ik ben mijn ruime voorraad aan het opmaken en heb afgelopen week maar 17 euro aan boodschappen uitgegeven.
Deze week zal het niet veel meer worden omdat mijn vriezer nog erg vol zit.

Ik ben wel benieuwd naar het recept van de Portugese soep!
Be strong, have faith!

tuthola

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je badmat wordt, je moet maar op het idee komen ...leuk....
Ik heb na 20 jaar dezelfde doorgewassen badmat eigenlijk een nieuwe nodig maar die krengen zijn nog heel erg duur....hoe dik maak je de repen van je dekbed overtrek ? Misschien kan ik dan ook een poging wagen :-)

Xdewit

@boeddha: goed bezig zijn, valt wel mee hoor. Ik houd ervan om van niets weer iets te maken:) Voor de Portugese soep heb ik grote witte bonen gekookt, daarna een vegetarische bouillon gemaakt (maar elke bouillon kan). Ik  heb daarna de (bevroren) boerenkool toegevoegd. Voilà, zoals ze in China zeggen: Portugese soep. Je kan ook nog wat chorizo toevoegen, dat schijnen ze in Portugal te doen, alleen zijn wij niet zo gek op vlees :)
@tuthola: Ik had een éénpersoons dekbedhoes en die verknipte ik op ongeveer 2 cm. Ik maakte gelijk de delen weer aan elkaar en zodat ik één grote bal kon maken.
Het breisel wordt vrij grof maar is voor mij gewoon prima. Ik vind die wc en badmatjes echt schandalig duur en jaren geleden heb ik gezegd, die koop ik niet meer... Ik heb matjes gemaakt van oude t shirts maar ook van oude spijkerbroeken. Ik spaar verschillende soorten kleding op en maak er dan weer wat van. Geeft wel veel rotzooi hoor, ik heb dan ook geen VT wonen huis :D
Hier is een tutorial, zo'n ingewikkeld patroon breien kan ik niet hoor, gewoon recht en averecht, verder reikt mijn kennis van het breien niet..
http://blog.a-common-thread.com/post/41608131398/rag-bath-mat-tutorial#.UvEvNbSnIhU

burningspirit

hahahahaha.... geen VT wonen huis! zou je dat dan willen, Xdewit?
Volgens mij is het errug gezellig in jouw huis  ;D
heel erg leuk om te lezen dit allemaal
bedankt voor alle 'gouden' tips hier
greetzzz
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Xdewit

@burningspirit neehh in zo'n VT wonen huis durf ik niet goed bewegen, ik ben nogal een onhandig tiep en zwiep dan prompt mijn koffie over de tafel, druipend over de prachtige laminaten vloer.

tuthola

Dankje voor de uitleg is voor mij misschien iets om van de zomer te doen zittend in de tuin :-)

burningspirit

whahahah Xdewit..... onze laminaten vloer is al 18 jaar oud en verder ook allemaal gezellige ouwe zooi hier in huis.... ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)