ik zie het niet meer!

Started by lady85, Dec 09, 2013, 08:55 AM

Previous topic - Next topic

lady85

Goedemorgen,

Hier ook ons verhaal.....3 jaar geleden mijn man had een goede baan in de bouw en daar kwam het bericht je contract wordt niet meer verlengd je kunt alleen terug komen als zzp-er en dan hebben we genoeg werk voor je.
Dochter van 1 en twee kleine mensjes in mijn buik....
Ok de keuze was toen makkelijk we gaan het doen....Het leek allemaal goed te gaan totdat na een paar maanden er geen werk was....
Inmiddels de tweeling geboren en de kosten werden hoger en de inkomsten werden minder tot soms helemaal niks!
Daarbij was ik niet aan het werk omdat 3 van die kleine kindjes naar de oppas brengen op dat moment geen optie was ivm de kosten.
En daar begon de ellende achterstand op hypotheek levensverzekering....nuon ziektekosten en steeds meer het ene gat met een andere gat vullen.
Nu dus zo'n twee jaar verder blijven we achter de feiten aanlopen en zitten we op ongeveer 15.000 euro achterstanden op van alles en nog wat....ziektekosten hypotheek levensverzekering acounten't auto/lease en gemeentelijke belastingen....
Ik weet gewoon niet meer hoe we eruit moeten komen er komt geld binnen maar dit is te weinig om de schuldeiser tevreden te houden ze willen meer!!
Ik ben voor twee weken terug naar de gemeente gegaan die hebben me doorgestuurd naar de maatschappelijk werkster en daar kreeg ik te horen dat er een wachtlijst van een jaar is!!

WIE HELPT MIJ alsjeblieft ik trek het niet meer......

Buster

Goedemorgen Lady 85,

Er is een verschil voor hulpverlening tussen particulieren en ZZP'ers.
Als ZZP'er kun je een regeling aanvragen bij de gemeente, de BBZ regeling.
Dit is een krediet dat wordt verstrekt, het is dus geen gift.

Om als particulier in aanmerking te komen voor hulp via de gemeente moet er een stabiel inkomen zijn. Dat kan niet met een bedrijf.

Voor beide geldt dat het verstandig is in deze fase om in gesprek te blijven met de schuldeisers.
Maak een plan van wat wel haalbaar is en stel de eisers daarvan op de hoogte.
Schuldeisers willen altijd meer, al los je van â,¬500 inkomsten â,¬1000 af, dan nog willen ze meer.
Het bedrag wat je voorstelt, ook al gaan ze er niet mee akkoord, maak dat bedrag wel over.
Mocht het ooit tot een rechtszaak komen dan is die overboeking het bewijs dat je bereidwillig bent om mee te werken.

Er mag van je verwacht worden dat je je maximaal inzet om af te lossen.
Daarbij heb je recht op de hoogte van de beslagvrije voet. Dat is ongeveer 90% van het bijstandsniveau plus een aantal bijtellingen i.v.m. hypotheekkosten en zorgkosten.
De hoogte van dat bedrag kun je als leidraad nemen, van minder wordt er niet verwacht dat je kunt rondkomen.

Je kunt hem hier zelf uitrekenen;
http://www.schuldinfo.nl/fileadmin/kwijtschelding/invoerBeslag.php

Vul hem in alsof er beslag ligt op je loon of uitkering.
Onder extra inkomsten vallen;
- pensioen, 
- partneralimentatie,
- kinderalimentatie,
- voorlopige teruggaaf heffingskortingen.
- vakantiegeld
- 13e maand

De uitkomst is je beslagvrije voet.
Als dat bedrag hoger is dan de optelsom van je loon en de extra inkomsten kan er dus geen beslag gelegd worden.

Inkomsten waar geen beslag op gelegd kan worden zijn;
- bijzondere bijstand,
- huurtoeslag,
- zorgtoeslag,
- kinder(opvang)toeslag,
- kinderbijslag,
- onkostenvergoeding bij ambtenaren,
- persoonsgebonden budget,
- extra verhoging arbeidsongeschiktheidsuitkering Wajong, WAO, WIA
- studiefinanciering en tegemoetkoming studiekosten
- overlijdens uitkering bij; ANW, AOW, TW, Wajong, WAO, WIA, ZW
- tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten
- extra tegemoetkoming AOW en ANW

TENZIJ de schuldeiser direct te maken heeft met die toeslag.
Bijvoorbeeld de zorgverzekeraar mag beslag leggen (via een gerechtsdeurwaarder) op de zorgtoeslag.

Van deze voet wordt verwacht dat je in elk geval kunt betalen
- hypotheek
- zorgpremie
- gas en licht
- water
- gemeentebelastingen
- boodschappen

Ik hoop dat je er iets mee kunt.
Tot slot vooruit kijkend,... heb je je al ingeschreven voor een huurwoning?
Die wachtlijst is vele malen langer dan schuldhulpverlening. Mocht het er onverhoopt van komen dat jullie niet meer in jullie woning kunnen blijven heb je je in elk geval al ingeschreven.
Mocht het er niet van komen, heb je 5 minuten besteed meer niet.

Succes!