gewoon een wa verzekering voor mijn auto

Started by gewoon, Dec 11, 2013, 10:04 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi heb net het even gehad over een all risk verzekering of dit nu wel nodig is.

Heb nog nooid een all risk verzekering gehad en neem in overweging dat het voor mij niet alleen de waarde van de auto nu is die ik weeg, dit omdat bij een totaal loss ik gewoon de zelfde auto neem voor hooguit 1500 euro en zet de onderhouds gevoelige zaken over ( banden ed ) dus zo schat ik dit risico in en ook is het zo dat ik bijzonder rustig ben gaan rijden omdat dit brandstof bespaard en mijn wilde jaren ook voorbij zijn en daarmee de kans een ongeluk te krijgen door mijn schuld ook sterk is af genomen, hou voldoende afstand dit om ruit schade voor te zijn.

Over bezuiningen is het ook dat rustig rijden veel meer opleverd dan de brandstof alleen, minder kans op schade,s dus of dure reparatie,s toen ik mijn auto kocht was alles versleten, een controlle bij de dealer kwam op E 8600 aan reparatie,s met 150000 op de teller, heb het zelf even gedaan en was voor E 1500,-- klaar.
heb  nu 350000 op de teller met nauwelijks kosten alleen nieuwe banden, maar remmen schijven koppeling enz. allemaal nog prima in orde, kan mij verbazen dat zo weinig mensen weten dat je dergelijk onderdelen rustig moet inrijden na vervanging, om vroegtijdige slijtage voor te zijn.
Heb het ook als hobby om de meest nuttige lijn te rijden door bochten, ook dit is niet alleen prettig voor mee rijders die niet misselijk  worden, maar na jaren blijkt ook geen slijtage te zijn van stuurkogels fuseekogels ga maar door.
Doe mijn ros ook niet van de hand, is zo trouw als een oude hond, de moter kwijlt wat, maar daar voor laat ik hem niet inslapen, sterker hierdoor is de olie altijd verschoond, en krijgt die daarom om de 50.000 een ochtend  mijn liefde.

Gewoon