Loon beslag

Started by JohnD, Oct 27, 2013, 04:53 PM

Previous topic - Next topic

JohnD

Ik vraag me af n.a.v. Mijn verhaal http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,47029.0.html wat er gebeurd als er in ene loonbeslag wordt gelegd.

Dan zou ik meteen nog verder in de problemen komen dan ik al zit en heb ik zelf geen keuze meer over mijn geld...

Hoe snel gebeurd dit bij achterstand en hoe ga je hier mee om?

chapter

hoi john
ik heb zelf zo n 8 maanden tot wsnp toelating loonbeslag gehad en dit was elke dag een nieuw gevecht.
Lastige bij mij was ook dat ik 2 0 uur contracten had en ben dus gaan wisselen in uren en bij degeen waar geen loonbeslag lag in eerste instantie meer gaan werken en waar loonbeslag lag minder en nog een korte periode bij beide onder beslagvrije voet en rest vua uitzendbureau.
op gegeven moment was ik het zo zat dat ze zich niet aan de regels hielden bvv van alleenstaande ipv alleenstaande ouder en ook geen rekening houden met feit dat ik hoge zorgkostenpremie had cvz en geen huurtoeslag vanwege inkomen.
Ik heb toen de belastingdienst hoofdbeslag laten leggen bij beide en daarmee was uiteindelijk wel te praten en werd het 1498 ipv 870 euro
Dan nog is het ruim onder wat ik aan vtlb ontvang nu in de wsnp.
In mijn situatie een verschil van ruim 500 euro

Maak zelf een berekening bvv en als hun daaronder gaan zitten ga meteen met ze in gesprek, bij mij hielp het wel als ik aangaf dat ik volgens de kamer van gerechtsdeurwaarders recht had op meer bvv.
En ik graag de naam wilde van deurwaarder die mijn zaak behandelde ivm klacht.
Nou dan hingen ze vaak binnen 5 minuten aan de telefoon om het in orde te maken of alsnog een deal te sluiten in het midden

Boeddha

Hoi John,.wat je het allerbeste kan doen (ik spreek uit ervaring) is om op je beslagvrije voet gaan leven. Een duidelijk schema maken met je aflossingen naar je schuldeisers. Je beslagvrije voet bedrag daar ga je van leven, dus alle vaste lasten en je boodschappen, allesdaarboven los je af aan je sschuldeisers.

Dit toont tevens aan dat je er alles aan doet om je schulden af te betalen als je ooit je wsnp aanvraagt!
Be strong, have faith!

JohnD

Bedankt voor de tips.

Feitelijk kan ik alle schuld eisers betalen behalve mijn hypotheek verstrekker.
Ik ben nu aan het berekenen wat ik eventueel nog wel kan betalen i.p.v. Het afgesproken bedrag.
Daarnaast ben ik bij alle schulden natuurlijk wel afhankelijk of mijn ex alles nog betaald, maargoed ik neem aan dat ze bij haar ook aan de bel trekken?!

Daarnaast probeer ik uiteraard mijn goede wil te tonen door juist alle schuldeisers te betalen behalve dan de hypo (ik heb ze wederom gemaild met verzoek tot praten/regeling).

Kunnen ze eigenlijk eisen dat ik mijn 50% vaste lasten bij de nieuwe partner naar beneden breng om mijn 50% eigen lasten te verhogen?

Ergo kan men eisen dat ik in mijn nieuwe situatie minder bijdraag tegenover mijn oude situatie?

Dat zou me wel vreemd lijken want als mijn vriendin me eruit gooit dan moet ik gaan huren en ben ik vele malen meer kwijt voor mijn eigen lasten tegenover de oude bestaande lasten...

sacredfour

QuoteFeitelijk kan ik alle schuld eisers betalen behalve mijn hypotheek verstrekker
Dan lijkt het mij verstandig je betalingen aan deze voorlopig even op te schorten. De meeste banken wachten minstens 12 maanden voordat ze overgaan tot executieverkoop van het huis.
Je moet dan natuurlijk wel blijven communiceren met de bank.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.