mijn verhaal,mijn schulden,mijn gedoe

Started by ansju67, Oct 15, 2013, 12:53 AM

Previous topic - Next topic

ansju67

hallo
Ik heb al veel verhalen gelezen hier en nu vind ik dat ik aan de beurt ben om jullie mijn verhaal te vertellen.zodat jullie ook weten wie ik ben. ;D
Al jaren worstel met schulden,achterstanden van vaste lasten enz.
Voor 2008 had ik een vriend die alles "regelde" hij was huisman en deed de financiën ik werkte fulltime.
Toen waande ik mij redelijk veilig.
toen ik in 2008 de relatie verbrak zag ik de financiële puinhoop pas echt.
Na 2 maanden werd ik 5 weken afgesloten van gas/electra(in december)
rond die tijd kwam ook een brief van de deurwaarder met een waterschuld van 8000!! euro.
Ik ben in verweer gegaan bij de rechtbank en heb ook uitgelegd dat hij de meeste post van mij weg hield.
tja pech ik woon nog op het adres dus ik mag/moet betalen.
jaren lang ben ik door gegaan met aflossingen ,loonbeslag en beslag op mijn uitkering.
wat ik ook deed ik kon die water schuld niet weg werken ,maar nog steeds was ik eigenwijs en wou het zelf doen.
tot mei 2012 toen sloten ze het water uiteindelijk toch af.
Op dat moment was ik bezig met een erfenis van mijn vader.Hij had 80000 euro bij overlijden en we waren met 3 dochters.
dus ik dacht daar kan ik mooi het water van betalen. Om een lang verhaal kort te maken:we waren onterft en na maanden kregen we ieder 2500  euro
Dus toch aangemeld bij de gemeente voor schuldhulpverlening.Ik heb vanaf het begin gezegd:als je me aanmeld bij de stadsbank
dan sluiten ze me weer aan.
Maar nee we gingen eerst de schulden inventariseren.8 maanden hebben we over dat alles gedaan.
en ik bleef er op hameren je moet me aanmelden bij de stadsbank.dus heeft ze toch maar gebeld en ja hoor zei de stadsbank als mevr hier een budgetrekening en een bewijs dat we met haar schulden bezig zijn heeft en
216 euro aansluit kosten sluiten ze haar weer aan!
toen ging het snel en ik heb in 2 maanden die 216 bij elkaar gekregen en op 4 oktober 2013 is mijn water weer aangesloten. ooo wat is dat fijn zeg!Na anderhalf jaar zonder.
gelukkig had ik goede buren en mijn vriend woont hier ook in de flat,
dus de kinderen (18,21,24) daar douchen,ik kookte daar.emmers water voor het schoonmaken naar mijn huis brengen en gieters voor de wc .
Toch is dat niet prettig want het maakt je afhankelijk. Er zijn in die jaren heel veel momenten geweest dat ik de relatie ff niet zag zitten...maarja water...(erg he)
nu worden al mijn vaste lasten voor me betaald..wat is dat lekker,ik log vaak in op mijn stadsbank om te kijken hoe alles betaald is,heerlijk.
nu is het afwachten hoe alles gaat verlopen met de schulden.ik heb 33000 euro schuld.
1 van die schulden is een afrekening van de eon van 6000 euro!! Ze hadden de meterstanden van de meter omgedraaid. ik ben er met hun nooit uitgekomen en ik was er te moe voor.
dus helaas een onterechte schuld er bij. En ik ben te laat om het aan te vechten. Iemand een oplossing?
Ik leef nu van een alleenstaande kostendeler uitkering omdat mijn jongste sinds een half jaar 18 is en ze alle 3 een studiebeurs hebben.ieder kind betaald nu 150 per maand mee.Dus ze hebben nu ook leningen bij de ib groep.Ik zou graag werken maar ben ziek.ik hoop dat het er ooit nog inzit
nou dit is tot nu mijn verhaal.ik hoop dat het te begrijpen is.Ik nu ga ik slapen en weet je wat :ik trek lekker de wc door .WANT HET KAN WEER :P

sacredfour

QuoteZe hadden de meterstanden van de meter omgedraaid.
Heb je ooit bezwaar gemaakt tegen de te hoge afrekening? Ik zie geen rede waarom je het niet alsnog kan aanvechten. Is de meterstand verkeert afgelezen dan zal er toch bij de volgende aflezing van de standen een correctie gemaakt zijn?

Is de 2500 euro uit de erfenis jouw legitieme portie die je opgeëist hebt?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Goedemorgen Ansju, welkom op het forum.

Ik heb net ademloos je hele verhaal gelezen,...
1,5 jaar zonder water,... 8 maanden doen over schulden inventariseren?
Dat blijft bij mij een beetje overdwars hangen.

Uiteindelijk is nu alles goed gekomen.
De gemeente kijkt de rechtmatigheid van de schulden niet na, alleen als er buitensporig veel incassokosten worden gerekend dan gaan ze eens onderzoeken.
Maar, mocht in het ergste geval een traject niet lukken zou je zeker alles na kunnen kijken bezwaar maken tegen de hoogte.

ansju67

Ilk heb meteen naar eon gebeld dat het niet klopte.ik heb ze ook foto's gestuurd van de echte meterstanden.
Maar  ik weet niet waar die gebleven zijn.ik heb inmiddels een andere energiemaatschappij.eens in de 3 jaar komt enexis de standen opnemen en hij zei er klopt hier iets niet u heeft te weinig verbruikt.hij heeft gebeld maar ik heb niks weer gehoord.ja ik ben wel laks geweest daar in .maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer.
Het was idd mijn legitieme portie.eerlijk gezegt heb ik dat bedrag dus niet voor de schulden gebruikt.
Ja 8 maanden .ik heb alle deurwaarders gebeld.ik moest een map maken met alle papieren op orde en ze deed het lekker rustig aan.Nu ze weet dat ze een fout heeft gemaakt werkt ze wat sneller ;D
Ik ben nu ook wel erg moe hoor.het is alsof ik alle stress van het water binnen heb gehouden.en nog steeds ben ik er niet aangewend en denk ik straks nog ff een emmer vullen.
Ben zo blij dat de vaste lasten nu goed lopen.
Maar nog steeds als ik een auto hoor stoppen voor mijn flat schrik ik nog.
Eigenlijk wil ik het ook niet vergeten want dit mag nooit meer gebeuren.

sacredfour

Wat je moet doen is de meterstanden opvragen. Vraag je nieuwe leverancier wat de standen waren na de overname. Ga daarna alle rekeningen controleren op de meterstanden en de kosten. Op je jaarafrekeningen staan het aantal m3. Deze moeten kloppen met de meterstanden op de jaarafrekening.  Heb je misschien al geld terug gehad van je nieuwe energieleverancier? Zolang er geen nieuwe meter geplaatst is moet alles te traceren zijn. Lukt het niet dit uit te zoeken dan kan ik je misschien wel helpen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

ansju67

ankje ik ga er mee aan het werk .ik zal enexis opbellen want zei nemen de meterstanden op

Vlinder59

Hoi Ansju,

Ik heb je verhaal ook gelezen, en met eigenlijk afgrijzen gelezen over de afsluiting van stroom en water.

Hoe deed je het dan met je wasgoed?? en eten koken??

Die meterstand begrijp zelfs ik niet. Heb dan wel Eneneco, maar als je het vraagt kan je van diverse eindafrekeneningen zelf kopieën krijgen (Had ze namelijk ook nodig ;) )

Ik kan me voorstellen dat het een heerlijk gevoel is, als alles automatisch loopt, bij ons is dat nog niet zo, maar hooop dat het snel zo is.

Ik hoop dat je nu een beetje tot jezelf komt, weet wel van me zelf, dat ik me al 3 dagen verslapen heb,gewoon om dat me ook zo moe voel, dus kan het me indenken.
Morgen Zondag, en ik hoop dat je dan een heerlijke rustige dag hebt, lekker uitslapen, en voor 1 dagje verstand op 0.
De rest begont weer Maandag ;)..... advies van een beginneling hier op het forum

Groetjes Vlinder