Aantal klachten DSB Bank neemt nog steeds toe

Started by peter, Jan 31, 2013, 09:50 PM

Previous topic - Next topic

peter

AMSTERDAM - De curatoren van de in 2009 op de fles gegane DSB Bank ontvangen nog steeds nieuwe klachten. Wekelijks komen er zo'n 60 tot 110 bij, staat donderdag in een voortgangsverslag.

In totaal zijn al bijna 24.000 klachten binnengekomen. Het betreft zowel claims inzake polissen en effectenproducten als claims naar aanleiding van te hoge leningen. De afwikkeling hiervan is nog in volle gang.

DSB Bank heeft bij haar klanten daarnaast nog steeds ongeveer 112.000 leningen uitstaan voor een totaalbedrag van ruim 5 miljard euro. Ook werken er nog 165 werknemers en 86 zzp'ers. In 2009 waren dat er ongeveer 1900.

Voor zover de curatoren bekend, heeft ruim 90 procent van de oud-werknemers van DSB een nieuwe functie gevonden.

bron telegraaf.nl
Peter
Administrator Forum

jowie46

Hopelijk kan dat geen hieronder onder dit lijntje :)

Krijg net een herinnering van Lindorff incasso, ergens in sept 2012 heeft Lindorff alles opgekocht, gaat hierbij om de klanten die nog een openstaande leningen hadden bij de DSB Bank. Ik zat daar ook tussen dus.

Lindorff stampte vast op papier aan mij dat ik 80 euro per maand moest betalen.
Maar ik liep erop vast door omstandigheden,  het lukte mij tot eind 2012 om aan hun wensen te voldoen, na januari liep ik vast en kon alleen nog kleine bedraagjes aflossen dat geen wat ik kon missen.

Netjes gemaild en een briefgestuurd maar helaas geen reactie.

Nu heb ik dus doe kleine bedragen over gemaakt, maar natuurlijk gaan ze daar niet mee akkoord. En dus krijg ik vandaag wel ineens een brief, of ik de achterstand wilde inhalen want anders stopt de betalingsregeling.

Een moeilijke situatie dit.

Heel vreemd want vandaag kreeg ik ook een dik pakket in mijn brieven bus  het gaat hierbij om de DSB Compensatieregeling waar ook de doorlopende kredieten ondervallen. Ik moet een heel pakket aan informatie die zij nodig hebben terug sturen, zie het maar als een soort van belastingaangifte,, maar sjesus ik moet alles verzamelen vanaf het begin voor ik de dsb doorlopende krediet nam tot op heden zo'n beetje.

Indien ik in aanmerking kom voor een compensatieregeling dan geld dat alleen nog voor het openstaand bedrag, dat nu nog openstaat (bij incasso lindorff) ligt wel een raar en eng incassobureau trouwens.

Kan iemand mij helpen wat kan ik doen, is er iets waarop ik de zaak naar Linderoff even kan remmen, natuurlijk probeer ik gewoon maandelijks af te lossen aan hun.

Buster

Jowie.

Hoe staat je administratie ervoor?
Heb je inmiddels orde in een chaos geschept?
Zo'n pakket invullen is inderdaad een hoop gedoe, maar als je alles in mappen hebt zitten scheelt het opzoek tijd.

Deze regeling kan je heel veel geld besparen plus een enorme druk wegnemen.
Dus echt de moeite waard om even voor te gaan zitten.
Meestal als je er even de tijd voor neemt en alle vragen twee keer leest kom je al een heel eind.

Lindorff is een incassobureau en die nemen nooit genoegen met wat je ook voorstelt (uitzonderingen daargelaten).
Je bescherming is de beslag vrije voet.
Dat is het minimale bedrag waar van zou moeten kunnen leven.
Als jij alles wat boven die voet ligt inzet om mee af te lossen en dat kan aantonen middels bankafschriften kan Lindorff moeilijk doen, maar meer dan dat mogen ze echt niet van je eisen.

Wat betreft het overkopen, daar weet SF vast iets zinnigs over te zeggen. 

jowie46

@ buster

Ik heb na mijn inzien een georderd budgettering alleen nog heel af en toe komen er dingen op me pad dat er even voor zorgt dat de orde nog wel blijft alleen ik zelf in paniek raak en dat het daardoor misschien weer een chaos wordt.

Linderoff heb ik net gemaild en aangegeven dat wat ik mis ben gelopen omdat binnen 2 maanden in te halen, en dan weer de normale maandbedragen te voldoen die zij van mij willen, mijn budgettering laat zien dat het kan. Moet er wel bij vermelden dat die minikredieten hierdoor wel lager komen te staan, helaas want dat gaat echt even niet met meer, (lijkt mij dat lindorff hier niet echt moeilijk over doet) en dat ik met een snelle oplossing kom.

Betreffend de DBS bank heb ik volgens mij alle stukken nog ook het contract en alle maandaflossingen, mijn leef situatie is in de tijden van dsb naar nu niet veel anders. Alleen jaaropgaven van de belasting die ze willen snap ik niet helemaal, maar daar bel ik de belasting wel even voor over op.

Buster

Jowie,

Ik lees vaker in berichten dat je op je gevoel afgaat.
Als mens is dat een groot goed.

Helaas heb je in deze situatie niet met mensen te maken maar met instanties die gewoon hun geld moeten binnen zien te halen.
Zij zien het als een zakelijke transactie.
Het helpt enorm als jij dat ook zou doen.

Je hebt recht op een minimum.
Zorg dat je daar (zo dicht mogelijk) van kan rondkomen.
Van dat minimum moeten je vaste lasten af.

Basis;
- huur
- energie
- water
- zorg
- gemeentebelastingen
- boodschappen

Extra
- internet/tv/telefoon
- vervoer
- wa verzekering
- sparen
- andere zaken die persoonlijk bepaald zijn zoals kleding, kapper, mobiel, enz. Dat ligt vaak aan het werkveld waar je in zit.

Wat je overhebt kun je mee aflossen.
Als ik het zo lees heb je periodes dat je alles op orde hebt en periodes dat het niet goed lukt.
Hoewel het belangrijk is om zo snel mogelijk je post te openen en in de juiste map te stoppen kun je het jezelf ook een stuk makkelijker maken door een doos op tafel te zetten en daar je post in te doen. Twee keer per week op dinsdag en vrijdag maak je je post open en stop je ze gelijk in de juiste map.

Dat scheelt bij dit soort situaties dat je gelijk, in een greep alles bij de hand hebt.
Het klinkt heel oudbollig en een tuttig gedoe, maar geloof me, een opgeruimde administratie is een simpele manier om heel veel geld te besparen.
Geld wat je vervolgens weer kan gebruiken om zo snel mogelijk van je bult af te komen.

Enne,.. als het je zelf niet lukt, bedenk dan de persoon waarvan jij denkt dat die het heel goed kan en vraag of die je wil helpen. Gebruiken maken van de kwaliteiten om je heen. ;)

erikzijl

@Jowie

Ik ben (ook) een gedupeerde van de DSB Bank.

Wat ik mij afvraag.. heb je wel eens overwogen om je te laten adviseren door een van de belangenorganisaties voor DSB gedupeerden?

Hierbij kun je denken aan de Stichting Steunfonds Probleemhypotheken. De Stichting Steunfonds Probleemhypotheken http://www.stichting-steunfonds-probleemhypotheken.nl/ (SSP) is in 2009 opgericht door gedupeerden van DSB en komt op voor hun belangen en andere door DSB gedupeerden met een bovenmatige hypotheek of andere lening in combinatie met

jowie46

@ erik

Bedankt voor de informatie

Betreffend uw advies, wat zou mij vraag kunnen zijn? ook omdat ik nu hevig onder druk wordt gezet door Lindorff?

Ik weet nog wel toen de DSB ineens over de kop ging en het zaakje ineens overgedragen werd aan de curatoren van de dsb was het natuurlijk alleen nog maar aflossen (ik had een doorlopende krediet) maand betalingen gingen goed. En ineens kreeg ik na de zomer van 2012 een brief van Lindorff dat het dossier was opgekocht van die curatoren van de DSB. Zit dus aan een hele strenge incasso. Heb er best hoofdpijn van nu.

Maar die kwamen dus met zo meneer u dient per maand 80 euro aan ons te voldoen. Leuke aan dit is voorheen was het dat mijn maand bedragen bij de curatoren nog per maand minder werden op basis van de maand rentes, en dat is nu ineens niet meer, anders zou ik per maand nu steeds minder hoeven te betalen om dat de hoofdsom ook lager is geworden, maar helaas is dat bij die strenge Lindorff niet.

Begin januari ging het dus mis, ook door de crisis dat mijn budget lager is geworden en ik minder ging aflossen bij de desbetreffende incasso. Maar goed toch een brief van ze gekregen vandaag..

Buster

???????

Dus,.. ik probeer het te begrijpen.
Je hebt een product afgenomen van een bank.
Voldoet keurig aan alle voorwaarden die de bank met je heeft afgesproken.
En omdat de bank failliet is krijg jij nu een incasso op je dak?
Die de voorwaarden eigenhandig veranderd.
Dat mag toch helemaal niet?

Of ben ik nou DSB onwetend?

jowie46

@ Buster

Ja zo is het gegaan

Ik moet eerlijk zijn tijdens de val ik meende in 2008 ging het ineens 2 termijnen fout (tijdens de val dus). Rekening was geblokkeerd van hun of zo. En kwam het weer terug op mijn rekening daarna als maar contacten proberen te zoeken bellen etc. En volgens mij was het na de val al snel opgepakt door de curatoren van de DSB Bank op of rond dat gebeuren werd ik genoteerd bij de kredietregistratie in Tiel omdat ik ineens volgens die mannen 2 termijnen achterliep en er werd ook beslag op mijn loongelegd, ik moest een maand bedrag afstaan en mijn baas, (doorlopende krediet was 5000 euro) ik betaalde 127 euro per maand en mijn werkgever 123 per maand. Dat heb ik volgens mijn een klein jaar weten vol te houden. Maar ging niet, ik weer gemaild naar de curatoren of het wat minder kon en toen kon mijn werkgever stoppen met betalen maar ik moest doorgaan met die 127 euro dat aflopend liep tot 80 euro (dat was gebruikelijk omdat hier de maandrentes per keer op berekend werden). Maar eind augustus stopten de curatoren van de DSB bank met het innen van termijn bedragen van alle DSB klanten en Lindorff heeft rond die periode het geheel opgekocht. Heeft ook in de krant gestaan. En bats na de zomer van 2012 kreeg ik dus een brief van dat incassobureau. Met dat ik vanaf 1 sept 2012 aan hun standaard 80 euro per maand moest betalen. Nu van die 5000 is en of staat er nog gelukkig 2000 euro open. Heb sinds 2008 tot nu toe dus 3000 afgelost.

Was die abrupte val niet gebeurt want dat ging heel snel herinner ik mij, was het nu nog goed gegaan en ja toen de DSB Bank nog gewoon liep, had ik geen achterstanden.

Tuurlijk ben ik blij dat het dadelijk weg is maar goed ineens 2000 nu overmaken lukt niet en 80 euro is een bedrag dat zij hebben bepaald en niet vooraf overlegd met mij iets in die richting van er staat nog zoveel open kunnen wij tot een betalingsregeling komen, nee het termijn bedrag wordt ineens neergezet door een incassobureau, dat ook nog eens mij overdonderde. Ondanks dat het in de krant heeft gestaan.

jowie46

Heb net alle afschriften bekeken de betalingen die ik aan de curatoren heb betaald na de val van de DSB Bank en nu aan linderoff.

Mijn is opgevallen dat de bedragen die ik betaald heb, dat er een x bedrag van de hoofdsom af gaat en een x bedrag aan rentes betaald worden. Lindorff verdient nog flink aan mij ook nog dus.

Mijn gevoel zegt er klopt iets niet, maandag toch maar even op advies van Erik op dit lijntje contact leggen met Stichting Steunfonds Probleemhypotheken.

erikzijl

Quote from: jowie46 on Apr 14, 2013, 12:43 PM
Mijn gevoel zegt er klopt iets niet, maandag toch maar even op advies van Erik op dit lijntje contact leggen met Stichting Steunfonds Probleemhypotheken.

Zo is dat enne graag gedaan ;-)

Knibbel

Jowie, volg inderdaad het advies van Erikzijl op en neem contact op met die Stichting Steunfonds Probleemhypotheken. Je verhaal is mij nog niet helemaal duidelijk maar het kan toch niet zo zijn dat als de bank failliet gaat en jij daardoor jouw maandtermijnen niet kwijt kan, jij daarvoor gestraft wordt door een BKR-registratie en loonbeslag. En daarna ook nog een incassobureau op je dak krijgen. Ik zou inderdaad eens navragen of dat een normale gang van zaken is.

Sterkte ermee en succes Jowie
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

jowie46

Even een update betreffend de dsb bank!

Ik heb alle stukken teruggevonden tot contracten toe, ja ja 2005.

Zoals bekend lopen de inningen nu via Lindorff incasso en had al gelijk zoiets van maar waarom, er was geen achterstand.

Goed vandaag DSB Bank NV opgebeld en inderdaad was geen achterstand, dossier van mij hebben ze niet meer.

Nu blijkt dat zij dus in het na jaar van 2012 contracten moesten verkopen anders zouden zij failliet gaan of zo :S en sja mijn contract ook maar dus.

Dus ondanks dat er geen achterstanden waren toch incassobureau.

Die vrouw aan de telefoon van de DSB bank kon het wel begrijpen dat ik dus met die rare gevoelens zat maar goed, nog steeds ben ik er niet blij mee.

Maar ok stapje verder

Na de val van de DSB bank was er helaas wel een klein achterstandje ontstaan en is toen wel spraken geweest van een loonbeslag dat later weer door mij ingetrokken kon worden omdat alles weer goed liep.

Nu heb ik net ook die brieven gevonden, (mooi blijkt nu wel dat ik netjes alles in mappen heb) dsb bank n.v. heeft rechtstreeks na mijn werker beslag laten leggen toen (mei 2010) zonder eerst de stap naar de rechter te hebben gezet.. tenminste daar heb ik toen niets van gemerkt, ook niet de melding dat ze dat zouden doen, ook heb ik toen niks geen aanmaningen gehad van geachte heer u loopt achter zou u zo vriendelijk willen zijn etc etc.....

Dan het volgende wat ik dus denk wat er fout is gegaan er is inderdaad een mannetje van de dsb bank toen na mij gekomen en ik moest een akte van sessie tekenen, en jammer dat ik toen deze forum nog niet kende, want dat had ik dus nooit moeten doen en er had iemand bij moeten zitten.

Door de tekening had de bank dus recht op loon beslag,,,

plut

Jeetje, dat is op z'n zachtst gezegd  balen.   :-\

jowie46

Wat moet ik nog doen als Lindorff een plank voor de hoofd blijft houden.

Zij blijven vast aan hun eigen regeltjes maar inzage in dossier die ik op heb gevraagd krijg ik niet.

In een mooi incassobrief heb ik vermeld, dankzij SF, dat indien ik niet dat geen krijg waar ik om vraag dat ik dan mijn maandtermijn opschort.

Ze dreigen nu als ik het verschil niet weg werk betreffend maandbetalingen dat ik dan bij bkr een notering krijg. Toch wel een vreemde.

Of zijn ze nu boos om dat zij weerstand merken van mij.