huis uit!!!

Started by ania, Jun 06, 2013, 02:04 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Ania, het is jullie gelukt!! Al die inspanningen die jullie hebben gedaan heeft zich geloond, jullie hebben een huis, een echt huis. Geen vakantiewoninkje of opvanghuis. Ben zo ontzettend blij voor jou en je gezin. Ik sluit achter aan bij Chrissie en dans met haar mee van blijdschap.

Heel veel succes met jullie nieuwe huis..........

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

tuthola

Wat een opluchting zal dit voor jullie zijn, na al het geploeter toch resultaat, ook ik ben blij voor jullie en dans vrolijk met chrissie en knibbel mee :-)

Libra

Ik maak er een polonaise van!!!!

Wat een heerlijk nieuws Ania!
Ik ben zo ontzettend blij voor jou en jouw gezin dat het nu toch gelukt is!

Heel veel succes met de werkzaamheden en de aankomende verhuizing.

Liefs

ania

Dank Jullie wel,klopt heel veel spanning en onzekerheid maar het word geloond,gelukkig hebben wij heel veel gedaan om wonning te vinden en dat heeft ons gered,want ze waren echt onder de indruk met wie we allemaal hebben ons verhaal gedeelt en dat is niet zo makelijk,je eigen problemen zo maar op tafel legen bij mensen die je helemaal niet kent.
Wij zijn ook zo erg blij mee,nu veel werk maar het komt goed net als altijd als je maar voor gaat ..
Jullie ook allemaal veel sukkces  en nooit opgeven,dan komt het goed!!!

tot snel groetjes :)

Daan

Inspirerend verhaal!

Knap dat je zo doorgezet hebt. Succes!

Buster

Quote from: ania on Sep 12, 2013, 01:36 PM
Dank Jullie wel,klopt heel veel spanning en onzekerheid maar het word geloond,gelukkig hebben wij heel veel gedaan om wonning te vinden en dat heeft ons gered,want ze waren echt onder de indruk met wie we allemaal hebben ons verhaal gedeelt en dat is niet zo makelijk,je eigen problemen zo maar op tafel legen bij mensen die je helemaal niet kent.
Wij zijn ook zo erg blij mee,nu veel werk maar het komt goed net als altijd als je maar voor gaat ..
Jullie ook allemaal veel sukkces  en nooit opgeven,dan komt het goed!!!

tot snel groetjes :)

Ania,... ik heb er geen woorden voor.

Wat ontzettend goed dat juist DAT de reden is dat jullie nu een huis hebben.
Ondanks dat iedere instantie riep We kunnen niets voor jullie doen" bleef je doorgaan.
Ik ben ontzettend,... ontzettend blij voor jullie.

Als je bent bijgekomen van alle emoties en uitgepakt hebt gaan we weer verder duimen; Toelating WSNP!

Emma

Let even op de huurprijs; boven de â,¬681,02 krijg je GEEN huursubsidie.
Om daarvoor in aanmerking te komen mag je vorig jaar niet meer dan â,¬34.299 bruto hebben verdiend, samen.
Als het goed is staat jullie inkomen van vorig jaar op de aangifte van 2012.
Je kunt hem ook aanvragen bij de belastingdienst (dat heet een IB60 formulier)
Het nummer daarvoor is 0800-0543, en je hebt dan je BSN nummer nodig.
De belastingdienst stuurt je dan het formulier op.

[/quote]

Goedendag allemaal,

Of bovenstaande klopt weet ik niet. Het is zo dat ik in een sociale huurhuis woon, hiervan is de huur 681,02 EUR. Echter verdien ik geen â,¬34.299 per jaar en toch heb ik geen recht op de huurtoeslag! Ik ben een alleenstaande moeder en volgens de belastingdienst mag ik maximaal 28550EUR verdienen om in aanmerking te komen voor huurtoeslag! Ik betaal de volle pond aan huur....terwijl mijn jaarlijks inkomen 28.552 EURO is...Ik val dus net buiten de boot:( :'(

Bedankt.

Groetjes,
Emma

Buster

Beste Emma, het zijn twee aparte regelingen.

Met een inkomen boven â,¬34.230 mag je niet gaan huren onder â,¬681,02
Voor alle woningen boven de â,¬681,02 krijg je sowieso geen huursubsidie, al was je bruto jaarinkomen â,¬6000.

Je hebt gelijk,.. met â,¬2 bruto minder zou je â,¬68 per MAAND aan huursubsidie krijgen.
Wat wel blijft zijn de heffingskortingen. In dit geval â,¬ 656 per maand.
Ontvang je die wel?

Weegschaaltje

Wat een super nieuws zeg. Zie ja maar weer, de aanhouder wint. Ik wil jullie heel veel plezier in jullie nieuwe woning toe wensen.

Be

Goed bericht! Succes met de verhuizing!!!

Emma

Quote from: Buster on Sep 12, 2013, 04:05 PM
Beste Emma, het zijn twee aparte regelingen.

Met een inkomen boven â,¬34.230 mag je niet gaan huren onder â,¬681,02
Voor alle woningen boven de â,¬681,02 krijg je sowieso geen huursubsidie, al was je bruto jaarinkomen â,¬6000.

Je hebt gelijk,.. met â,¬2 bruto minder zou je â,¬68 per MAAND aan huursubsidie krijgen.
Wat wel blijft zijn de heffingskortingen. In dit geval â,¬ 656 per maand.
Ontvang je die wel?

Beste Buster,

Ik ontvang dat wat ze noemen de kind gebonden budget ,zorgtoeslag en een voorlopige teruggaaf!

Bedoel je dat met heffingskortingen?

Groetjes,
Emma

Buster

moederbeest4

Ania

Super!!!! Wat ben ik blij voor jullie.
Nu kan alles met een gerust hart opgemaakt gaan worden en de schuldenlast aangepakt gaan worden.
Meis je hebt voor je gezin een dak boven je hoofd!!!! Dat allemaal door jullie doorzettingsvermogen...hoe cool is dat!!! Supermom!!!