Lindorff incasso en Intrum Justitia

Started by sacredfour, Oct 08, 2011, 11:20 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Wellicht is het dan handig als je kunt aantonen dat je de verhuizing hebt doorgegeven.

Stuiting,.. weer wat geleerd ;)

sacredfour

Houd rekening met het feit dat het niet ontvangen van een stuitingbrief niet te wijten mag zijn aan eigen schuld, bv:
Als je niet tijdig de verhuizing hebt doorgegeven aan de gemeente waar je bent gaan wonen, en niet een beetje in de gaten hebt gehouden of er de eerste twee weken of zo nog post op het oude adres is ontvangen, dan komt het niet ontvangen voor jouw rekening.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Nox

Over de afloop van dit verhaal ben ik erg tevreden.
Vooral vanwege de excuus brief die ik heb gekregen.
Het is een lang verhaal maar tot op de letter zoals het gegaan is.

Ik had ooit hosting bij One.com maar ik was vergeten hem op te zeggen toen ik hem niet meer gebruikte. Het e-mailadres wat zij van mij hadden was verouderd dus dat ging fout.

Uiteindelijk kreeg ik wel uit (volgens mij) Noorwegen een brief met ingebrekestelling die er al een tijdje over had gedaan om aan te komen. Dus die betaaltermijn was al verlopen. Het ging om een bedrag van om de nabij 36 euro.

Ik wou er achter aan gaan maar na een paar dagen kreeg ik al een brief van Intrum Justitia waar er 12,50 aan incassokosten waren toegevoegd en binnen 5 werkdagen te betalen.

Heb ze een bericht gestuurd dat ik deze incassokosten met plezier accepteer en in 1x wil betalen maar dan graag over 14 dagen. Hier kreeg ik geen reactie op.

De eerstvolgende zaterdag om acht uur s'avonds een telefonische aan de lijn. Die vertelde me dat ze daar absoluut niet mee akkoord gingen en ik moest per direct minimaal 20 euro betalen. Waarop ik vertelde dat ik geen cent op de bank had, maar over +- 1,5 week weer loon kreeg en het meteen kon overmaken.

Haar advies was om geld te lenen bij mensen, of bij zo'n flitskrediet verstrekker. :) Gelukkig kon ik er van binnen wel om lachen want dit was toch wel het meest van de zotte dat ik ooit te horen heb gekregen van een incassobureau.

Naja, duidelijk gemaakt dat ik geen geld ga lenen voor zoiets en dat ze gegarandeerd op paydag dat geld op de rekening hebben. Ook gezegd dat een verhoging zou betekenen dat de incassokosten hoger zijn dan de hoofdsom, waar ik nooit mee akkoord zou gaan.

Daarna zei ze dat ze niet in discussie ging waarop ik zei dat dat een heel goed idee is want anders dan wat ik al gezegd had ging het niet worden. Op dat moment was ik dat mens gewoon echt zat en zij mij ook.

Uiteindelijk kreeg ik dus inderdaad een nieuwe brief met daarin 36 euro als hoofdsom, 37 euro aan incassokosten met als afsluiter 25 euro aan administratie kosten. Deze brief heb ik wijselijk genegeerd.

Zoals ik beloofd had heb ik precies op de aangegeven dag de 36 euro en 12,50 aan kosten naar hun rekening overgemaakt. Op dit moment was ik na
Usus magister est optimus

Buster

Quote from: Nox on Dec 22, 2012, 01:02 AM
Over de afloop van dit verhaal ben ik erg tevreden.

Het moraal van dit verhaal: Wees kritisch over alles, ken je rechten en heb een beetje lef. :)
Kan niet anders dan het helemaal met je eens zijn!
Kijk,.. een rekening hoor je gewoon te betalen, punt.
Maar dat wil niet zeggen dat je tot op het bot uitgemolken dient te worden als dat niet lukt.

Ik zou de excuus brief inlijsten en boven mn bed hangen ;)

jan

QuoteNa een paar weken kreeg ik een brief van wat leek een gerechtsdeurwaarder kantoor. Alleen had het een erg copy/paste gehalte, ontbraken de typische adresgegevens aan de linkerkant en was de tekst er erg expliciet in dat ik geen contact moest zoeken met de gerechtsdeurwaarder maar alleen met Intrum Justitia.

En ze komen er nog steeds mee weg. Als ik dit lees dan wordt ik boos, ze schenden alle regels en weten. Als je dit leest is dit fraude, zou je geen aangifte kunnen doen tegen Intrum Justita wegens fraude of valsheid in geschrifte.

Als iedereen dit doet, komt er misschien nog een veroordeling van deze Incasso boeven.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Nox

Quote from: jan on Dec 22, 2012, 08:00 PM
QuoteNa een paar weken kreeg ik een brief van wat leek een gerechtsdeurwaarder kantoor. Alleen had het een erg copy/paste gehalte, ontbraken de typische adresgegevens aan de linkerkant en was de tekst er erg expliciet in dat ik geen contact moest zoeken met de gerechtsdeurwaarder maar alleen met Intrum Justitia.

En ze komen er nog steeds mee weg. Als ik dit lees dan wordt ik boos, ze schenden alle regels en weten. Als je dit leest is dit fraude, zou je geen aangifte kunnen doen tegen Intrum Justita wegens fraude of valsheid in geschrifte.

Als iedereen dit doet, komt er misschien nog een veroordeling van deze Incasso boeven.

Bij deze een scan van de dreigbrief brief die ik destijds heb ontvangen. Heb alleen even mijn naam en adres weggehaald. Ben niet al te zuinig geweest op die excuus brief blijkt, maar zodra ik hem vindt scan ik hem ook nog even in.

Zover ik weet is het gebruiken van postpapier op deze manier ook niet toegestaan. Is volgens mij ook al eens een klacht over ingediend bij de KBvG. Volgens de gerechtsdeurwaarder kon het wel door de beugel... maar goed... hij kreeg/krijgt ook geld voor dit soort gebruik.

Wat mij het meest kwaad maakt is dat ze dingen doen waar de meeste mensen gewoon in zullen trappen. Bijvoorbeeld zo'n dreigbrief of misschien nog beter die 25 euro administratie kosten die ze standaard rekenen. Ik walg daar van.

Winstmaximalisatie door manipulatie, chantage en bedreigingen als je het mij vraagt.Wees toch eens blij met de incassokosten waar je wel recht op heeft. pfff.

Buster

Even voor mijn begrip,....

Die brief is dus NIET verstuurd door de gerechtsdeurwaarder maar door IJ?
at is dus naamsvervalsing,....

Je hebt gelijk, ik zou er zelf zo intrappen.

Nox

Hier is de e-mailreactie ik van de gerechtsdeurwaarder ontving. Ik heb alleen even namen weggehaald omdat het om de inhoud gaat en niet de persoon.

Wat u ontvangen hebt is geen vervalsing, maar een zgn.

Buster

Zoals ik het lees; een gerechtsdeurwaarder is een be

Nox

ria

Quote from: sacredfour on Oct 08, 2011, 11:20 AM
Lindorff incasso en Intrum Justitia spannen de kroon als het gaat om het aantal klachten dat deze bedrijven veroorzaken. Het forum van Tros Radar staat er vol mee.

Heeft iemand slechte ervaringen met deze bedrijven, laat ons het weten. 

IK HEB ELLENDE MET INTRUM JUSTITIA, NAMELIJK IK HAD EEN BETALINGSAFSPRAAK MET F , OP MAIL, DAT IK 23 FEBRUARI ZOU BETALEN, DAAR GINGEN ZIJ MEE AKKKOORD, MAAR TOCH IS MIJN DOSSIER 18 FEBRUARI GEBOEKT NAAR JUSTITIA, IK HEB GELIJK GEBLD HOE DIT MOGELIJK WAS IVM DE AFSPRAAK, DIE OP MAIL IS BEVESTIGD DOOR F, IK HEB NETJES BETAALD, F  ZOU JUSTITIA BERICHTEN DAT HET DOSSIER ONTERECHT IS OVERGEBOEKT EN IK DE BIJKOMENDE KOSTEN VAN 172,00 NIET HOEFT TE BETALEN, MAAR IK HEB NU EEN TWEEDE DREIGBRIEF VAN JUSTITIA VAN 172,00, ALS IK NIET BETAAL DAT WORDT ER BESLAG GELEGT. IK HEB WEDEROM GEMAILD, INCL HET MAILTJE VAN F , VOOR DE DERDE KEER NAAR JUSTITIA, IK HEB EEN BRIEF GESCHREVEN INCL KOPIE MAIL VAN DE AFSPRAAK DIE IK HAD EN BEN NAGEKOMEN MET F . WAT KAN IK NOG MEER DOEN, ZODAT ZE HET DOSSIER SLUITEN. HELP

Buster

Ria,

Wat je het beste kunt doen is de volgende tekst mailen naar Interum;

Ik mail u over de vordering met het kenmerk; (vul je kenmerk in)
Op 18 januari is dit onjuist overgedragen an uw bedrijf.
Uw opdrachtgever,  heeft u inmiddels laten weten dat deze vordering onterecht is.
Ik heb het bedrag inmiddels overgemaakt, volgens afspraak aan uw opdrachtgever.

Eenmaal eerder heb ik u hier de bewijsstukken van opgestuurd.
Ik ga ervan uit dat dit berust op een misverstand en u de zaak met rust laat.
Mocht ik nogmaals een brief ontvangen met dreiging tot in beslagname zal ik hiervan melding maken bij het NVI.

Met vriendelijke groeten,

(je naam en email adres)

Ria, Interum Justitia is een incasso bureau, die mag alleen de stap maken naar de rechter.
Hij mag geen beslag leggen op wat dan ook.
Jij hebt bewijs dat het bedrijf akkoord is gegaan met een betalingsregeling.
Je hebt bewijs dat je die regeling bent nagekomen.

Je hoeft je daarom geen zorgen te maken.
Interum kan dreigen, jij kan bewijzen.

jowie46

Zo de brief is verstuurd naar Lindorff betreffend DSB Bank.
Ik ben zeer benieuwd wat ik terug krijg.

Heb een incassobrief verstuurd dankzij hulp van SF.

Ik kan nu twee dingen verwachten!

Of ik hoor helemaal niets meer om dat dossiers ver te zoeken zijn, dat geen wat ik dus graag opgestuurd wil hebben.

Of ze worden enorm boos en ze eissen het gehele bedrag ineens op.

We wachten rustig af...

pffff ben toe aan vakantie hahahahahahaha