iemand een oplossing.

Started by alfajurrien, Oct 24, 2013, 02:15 PM

Previous topic - Next topic

alfajurrien

hallo iedereen.

Ik zou jullie graag mijn verhaal doen over mijn schulden en situatie maar eerst even voorstellen!

ik ben J. P.
ik en mijn vriendin A. wonen samen
en hebben drie pracht kinderen (2 dochters (7) (5) en 1 zoon van 3).
Mijn werk was vrachtwagenchauffeur, nu helaas even niet ivm gezondheids problemen.
We wonen in hoogeveen.

Dan nu mijnn verhaal:

Zo ongeveer 8 jaar geleden kregen we van de huisarts te horen dat mijn vriendin (A) zwanger was van mijn oudste dochter.
dit was een flinke schok voor ons omdat we dit niet hadden gepland.
We woonden toen nog niet samen maar beide nog bij ons ouders.
we hadden toen allebei een baan en verdienden voldoende om goed rond te kunnen komen.
na het nieuws van de zwangerschap zijn we naar de woningstichting in Hoogeveen gegaan
en ons gemeld als woning zoekende. na lang aandringen kregen wij een woning toegewezen,
een zogenaamde DUPLEX woning,
de woning was 4/8 meter en op die oppervlakte was de huiskamer,keuken,badkamer,toilet en de slaapkamer gevestigd.
er werd ons toen verteld dat wij deze woning moesten nemen,
want de kans op een andere woning was nihiel voor dat mijn dochter geboren zou worden.
Wij hebben die woning dus aangenomen.
Een goede vriend van mijn schoonouders (dachten we) had een grote woning waar hij eigelijk niet woonde (woonde bij zijn vriendin).
en we hebben daar vervolgens een woningruil mee gedaan.
maar omdat wij niet 1 jaar onze eigen duplex woning op naam hadden konden wij dat niet oficieel
doen. dus hebben we gewoon geruil in goed overleg (ik betaalde hem gewoon contant de meer huur kosten dan mijn eigen duplex woning)
Wij hadden helemaal niets omdat wij toen helemaal niet bezig waren met gaan samenwonen,
(lees. invertaris en alle benodigheden).
De persoon waar wij dus de ruil mee deden had het huis waar wij in zouden gaan
compleet gemeubileerd en gewoon klaar om in te gaan wonen.
Dit hebben wij toen allemaal van hem gekregen dus wij konden direct gaan samenwonen.
ideaal zou je zeggen.
na ongeveer 3 maanden kwam deze persoon bij ons aan met het bericht
dat wij hem 900 euro moesten betalen voor het stroom verbruik van de drie maanden dat wij daar woonden. (na mijn idee is het maar op 1 manier mogelijk om zo veel stroom te verbruiken in 3 maanden als 900 euro.)
juist gedacht!!
ik heb toen wij er in ging wonen op de boven verdieping ruim 200 gaten in het plafond gerepareerd en de gaten in het kozijn (van het dicht timmeren) weer klaar gemaakt.
Alle schijn had het van een hennepkwekerij.

Zijn eis was dat wij dat bedrag van 900 euro direct zouden betalen
anders moesten wij per direct het huis uit en mochten niets mee nemen (alleen onze kleren)

aangezien wij dit niet konden betalen (en ook niet wouden uiteraad).
zijn we dus hals overkop vertrokken uit die woning
en ons betrokken in onze duplex woning.

en hier ligt dus de oorzaak van onze schulden.
wij kwamen dus terug in de duplex woning met alleen onze kleren.
en met een hoog zwangere vriendin.
(geen bank ,tv,koelkast, gasstel enz enz enz zelfs geen wc rolletje in het toilet.)
wij hebben toen de keuze gemaakt om om mijn salaris die ik toen gewoon ontving te besteden aan
dingen voor in ons huisje (lees: bank koelkast vloerbedekking behang enz enz )
met als gevolg wij 2 maanden geen vaste lasten hebben kunnen betalen.
ruig gerekend kwam dat neer op 1800 euro schuld.
helaas hebben we dat nooit meer kunnen inlopen,
en is die schuld gegroeit doormiddel van deurwaarders kosten en rechters kosten enz enz naar ongeveer
9000 euro .
Wat hebben wij toen gedaan:
In  de eerte instantie zijn wij naar een schuldhulp instantie gegaan KEMINI te gieten(deze bestaat niet meer) later hete dat maatstaf te gieten (en ook dat bestaat niet meer)
deze mensen hebben ons echt aan alle kanten opgelicht en al onze inkomsten ontvangen en vervolgens er niets mee gedaan, deze man vertelde ons in de WSNP te helpen, en dat wij direct
alle mogelijk manieren van aankopen op afbetaling moesten gaan doen.
Dus dingen kopen (wachmachine tv computer enz enz ) op krediet.
want dit zou allemaal toch vervallen zodra we toe gelaten zouden worden in de WSNP.

NEE dit hebben we uiteraad niet gedaan want dat is gewoon pure oplichting en dat willen we niet.

De tijd die wij onder dat malfide bedrijf zaten zijn er dus nooit iets van lasten betaald ,
ze hebben toen alleen maar geind en niets betaald,

hier kregen wij lucht van omdat opeens iemand van de verhuurders bedrijf voor de deur stond.
en ons vertelde dat we uitgezet zouden worden.

dit is gelukkig niet gebeurd toen.

Ik ben toen in de auto gestapt en naar dat kantoor toe gegaan om verhaal te halen,
toen ik daar aankwam uiteraad rood/groen van kwaadheid.
werd de voordeur open gedaan met een kettinkje er aan (de deur kon maar 5 cm open)
en werd ons dossier naar buiten gegooid.

ondertussen was onze schuld opgelopen naar ruim 15000 euro.
Direct na mijn bezoek in gieten zijn we naar het GKB gegaan in Hoogeveen.
en hier werden we goed ontvangen en ook goed geholpen.
er werd geen vrijwillige schuldsanering meer geprobeerd
maar direct WSNP aangevraagd.
en in 2 weken waren wij toegelaten in de WSNP.
We kregen een BWV toegewezen de Heer Melis uit Groningen.
Deze vriendelijke man is bij ons thuis geweest en heeft ons geadvieseerd
niet verder te gaan met het budgetbeheer van het gkb
maar dit gewoon zelf te doen (afgesproken om het vtlb zelf te houden en de rest door te storten naar de bwv als boedelspaarpot.)
Dit liep GOED.
Ik was aan het werk gegaan bij een uitzend orginisatie en deze mensen betaalde mijn groot rijbewijs.
tegenover moest in dan een aantal uren bij hun blijven werken als chauffeur.
alles leek heel mooi te gaan ook wij werden weer gelukkig
we kregen een groter huisje en mijn vriendin werd weer zwanger nog een dochter
geen vuilte aan de lucht!!!
en toen de nacht van 20/21 januari 2009.
ik was aan het werk in zwolle ik wilde in de auto stappen om een ritje te gaan doen
en toen ging lettelijk het licht uit . ik kan mij er helemaal niets van herrineren tot ik wakker werd in de ambulance.
zeer waarschuilijk was door alle ellende wat we al mee hadden gemaakt het bij mij
toch blijven hangen en heb ik een blackout gehad.
ik kon even niet meer werken hier was ik volgens de huisarts even niet meer toe in staat RUST zei ze.
De Wsnp liep heel goed we deden zelf onze finaciele zaken en draagde netjes alles af naar de boedelrekening.
Mijn werkgever was uiteraad niet blij met het feit dat ik een tijd niet meer rijden kon(begrijpelijk)
de man heeft (slechte tijd in de transport) gedacht mij te ontslaan
en omdat ik de uren die in moest maken voor mijn groot rijbewijs nog niet had gemaakt
moest ik de gemaakte kosten hier voor terug betalen.
LEES NIEUWE SCHULD!!!!
ik kan dat uiteraad niet betalen uit het vtlb (schuld 6500 euro)
dus trok mijn toen ex werkgever mijn voor de rechter.

ook mijn BWV kreeg natuurlijk de brieven van de advocaat onder ogen(postblokkade)
en heeft toen direct bij de rechter BEEINDIGING van de WSNP aan gevraagd
vanwege een nieuwe schuld van 6500 euro aan mijn EX werkgever.
De rechter gaf de BWV gelijk en zetten ons per 5 mei 2009 uit de wsnp.
dus alle ellende kwam weer terug alle schuldeisers stonden weer voor de deur.
enz enz

mijn ex werkgever zette mij voor de rechter voor de schuld van 6500 euro
en raad eens INDERDAAD ik won die zaak (ik kon natuurlijk alles aantonen dat ik niet voor niets thuis was en even niet kon werken)

met gevolg:
schuld van 6500 euro was weg!!
maar wsnp terug draaien kon niet meer HIER WAREN WE DUS AL UITGEZET.

nu zijn wij vanaf 2009 werkelijk waar wel 15 keer overgestapt van energie leverancier
en meerdere keren bijna uit huis gezet .
water is afgesloten geweest, beslag op onze spulletjes enz enz
de deurwaarder die bij ons kwam beslag leggen vroeg zelfs of fockten met onze twee hondjes
want dan wou hij geld zien van de puppy's (idioot!!)
onder tussen waren de schulden gegroeit naar ongeveer 20,000 euro door rentes enz.

nu is het zo dat wij niet terug de wsnp in konden.
dus maar opnieuw naar de gkb.
de zelfde man van eerder heeft ons toen opnieuw proberen te helpen(lees eind december 2009)
alle schuldeisers aangeschreven.
en naar 18 maanden kregen we te horen dat 1 van de deurwaarders niet mee wou werken
leve tijhuis en partners.
s'ochtends kreeg ik te horen dat gkb ons niet kon helpen
met een vrijwillige schuld sanering.
en s'middags belde tijhuis en partners dat ze geld wouden zien en snel!!

dit is de enige keer dat ik de gene aan de telefoon volledig verrot gescholden heb.
ik ben altijd netjes gebleven , maar toen lukte het niet meer. (sorry voor het taal gebruik)

nu zijn we bijna 4 jaar verder VOL grote ellende
en ongeveer 50 gesprekken met allerlei mensen die denken ons te kunnen helpen verder
en niets helpt!!!

de enige 2 opties zijn
1e
iemand die ons 35,000 leent en in 1 keer alle schulden af betaald.
en die dan in maandelijkse termijn terug betalen.

2e
of, omdat je na dat je uit de wsnp bent gekomen (wel of niet met schone lei) 10 jaar niet
terug kan komen in de wsnp.
dus nog even 5,5 jaar uitzingen in deze ellende.

loonbeslagen op alle inkosten die we hebben.
leven van nog geen 970 euro per maand (moeten de vaste lasten nog vanaf)
met drie kinderen.

en nergen recht op qwa kwijtschelding ivm dat op papier mijn salaris te hoog is (maar niet wat er uit betaald wordt)

en dan kom je voor keuzes te staan.
rekening betalen OF wij en kids eten?
rekening betalen OF schoentjes voor de kids?
enz enz

de schuld zou nu ergen tussen de 35.000 en 40.000 euro liggen
en dan te begrijpen dat het begonnen is met 1800 euro achterstand!!

Ik begrijp dat het een lang verhaal is!

het enig wat ik vraag is of er mensen zijn met ongeveer de zelfde ervaring
en wellicht een idee van een oplossing

wat met het vooruitzicht met nog eens 5,5 jaar ellende
maar het er niet bepaald makkelijker op.

groetjes J, A. en kids.

Buster

Hoi Alfajurrien, welkom op het forum.

Allereerst zou ik je willen adviseren om jullie namen en woonplaats even weg te halen, het is en blijft internet. (kan met het knopje "modify" rechtsboven in je bericht)

Dan je verhaal,... jeetje zeg.
Ik moet zeggen dat ik steeds in mijn hoofd tijdens het lezen hoorde; nee! teken bezwaar aan, ga naar de rechter, neem een advocaat!
Maar ja, daar heb je nu niets aan, je zult nu moeten roeien met de riemen die je hebt.

Het eerste wat in me opkomt zijn twee opties;

Opnieuw een aanvraag doen voor de WSNP in een hoger beroep, ik heb geen idee of dat nog kan, het is alweer een tijd geleden maar met de uitspraak van de ex werknemer en je staat van dienst tijdens de WSNP zou dat toch grond moeten zijn om een hernieuwde aanvraag in overweging te nemen.

Een tweede optie is een saneringskrediet op basis van finale kwijting.
Daarmee doe je een eenmalig voorstel van 20-30% (ligt aan het soort eiser)
Kredietbanken zijn de organisaties die dit soort kredieten beschikbaar stellen.
Die hebben daar wel voorwaarden bij zoals een garantsteller en/of verplicht budget beheer.

De derde optie zou zijn om alles af te lossen, maar dat is eigenlijk alleen haalbaar als er geen loonbeslag ligt.
Dus die valt af.

Jeetje jullie zitten wel echt rot zeg!
Hmm,.. ik vraag me af of je niet eens met je verhaal bij een advocaat langs zou kunnen om te vragen wat die ervan vindt,...

Wist je dat er bij jullie een Kledingbank is?
Ik heb net even zitten neuzen bij de gemeente en die is wel erg van het "je moet jezelf eerst zelf zien te redden" als ik het zo lees doen jullie niet anders.

Hou vol!

Vlinder307

Hoi Jurrien en Angela ,

Wat een verhaal zeg en wat een pech hebben jullie gehad!
Helaas kan ik jullie niet van advies voorzien maar ik denk dat Buster en Libra hier genoeg in de mars hebben om dit wel te kunnen!
Wel leef ik heel erg mee met jullie de situatie is absoluut niet gemakkelijk ..
Zijn jullie al naar het maatschappelijk werk geweest me dit probleem?
Ik hoop dat jullie op dit forum in ieder geval steun ervaren die je op dit moment heel hard nodig zal hebben!
Want mijn ervaring is wel dat gedeelde smart halve smart is.....

Groetjes Vlinder..

Daan

Hallo Alfajurrien,

Als ik je verhaal zo lees, dan lijkt het erop dat jullie door alle toestanden in de afgelopen jaren, het overzicht ook een beetje aan het verliezen zijn. Niet zo gek natuurlijk.. Ik maak het overigens op uit opmerkingen als 15 x overgestapt van energieleverancier en de schuld zou nu ergens tussen de 35.000 en 40.000 euro liggen. Ik weet dus niet of mijn opmerking terecht is..

Het eerste advies wat zowat iedereen hier krijgt, is zorg dat je alles weer in beeld hebt, zorg voor overzicht! Dan is de kans op "lijken in de kast" in een later stadium ook een stuk kleiner.

Succes!

alfajurrien

Goedemorgen ieder.

ik heb mijn naam en die van mijn vriendin aangepast.(graag ook even in de reacties aanpassen hahaha).

het is zo dat wij eigenlijk wel een goed overzicht hebben.
alleen het geval is dat deurwaarder onderling handelen in schulden.
ik bedoel hier mee dat er een deurwaarder aan de deur komt van bijvoorbeeld BOS incasso.voor een zaak van energieleverancier.
en als blijkt dat wij dus niet aan de regeling die wij wel proberen kunnen voldoen.
dat duurt het hooguit een maand of 3 / 4. en dan komt opeens een andere deurwaarder aan de deur
nu is het opeens INCASSADE. voor de zelfde zaak!
dit werkt op handel basis eigelijk precies zo als dat wij zelf ook schulden kunnen afkopen
met een aanbod van bijvoorbeeld 30%.
in dit geval heeft INCASSADE dit ook gedaan richting BOS incasso.
INCASSADE bied BOS incasso bijvoorbeeld 20% van het schuld bedrag en neemt daar mee de schuld over.
en gaat vervolgens opnieuw voor de zelfde zaak naar de rechter en al die kosten worden uiteraad doorgerekend naar de patient (client).
en dit soort zaken gebeurd veel vaker met de zelfde schuld.

voorbeeld:
energieleverancier naar deurwaarder 1
schuld bedrag 1000 euro.

deurwaarder 1 stuurt 3 brieven a 39.50 per brief.
deurwaarder komt zeg maar drie keer aan de deur a 79.50 per keer.
vervolgens gaat deze deurwaarder naar de rechter a 800 euro griffie kosten.
deurwaarde legt beslag op inboedel en/of salaris kosten 400 euro.

alleen na deze stappen (en dan zonder rente gerekend)
zitten we al op een schuld van eigelijk 1000 euro op maar liefs 2557.00 euro

vervolgens deurwaarde 2.
deze beste man bied op die schuld 30% (bijvoorbeeld)
(uiteraad blijft de schuld 2557,00 euro)
nu gaat ook deze deurwaarder 3 brieven sturen en drie keer aan deur komen.
en ook naar de rechter en beslag leggen op inboedel en/of inkomen.
Schuld nu inplaats van 1000 euro maar liefs 4114 euro .

op deze manier kom je werkelijk geen stap verder.

voorbeeld uit eigen ervaring:
ik vertelde al in mijn eerdere post dat ik van wege gezondheids problemen.
(zeer ernstige vorm van slaapapneu) en dat gaat niet samen met vrachtwagenrijden!!

ik werkte ruim 18 maanden bij een zeer goed bedrijf hier uit de buurt.
ik kreeg na 1 maand werken de bekende tijhuis en partners aan de deur.
LOONBESLAG.
ok hier had ik geen problemen mee ik verdiende goed en er werd afbetaald
en nog belangrijker ze kwamen niet meer aan de deur.
uiteraad kwamen er meer deurwaarder die ook beslag legden op mijn loon.
de eerste 11 maanden had ik 987 euro in de maand als vtlb.
dit bleek achteraf veel te weinig te zijn en ben daar toen op advies van iemand eens
tegen in gegaan en toen kreeg ik opeens 300 euro meer in de maand.

in totaal heb ik in de 18 maanden dat ik voor mijn werkgever reed.
ruim 18.000 euro ingeleverd!!!
en er was nog geen 6000 euro van mijn schuld bedrag af geschreven.
dus 12.000 euro rente!! dan is gewoon ruim 66%.
echt heel erg pijnlijk als je in MEI je vakantie geld zou ontvangen en dat je dan je salaris stook
ontvangt en er op staat dat ik zou krijgen ruim 4800 euro aan overuren.normale uren. vakantie geld ,en omkosten vergoeding. totaal uitbetaald 987 euro
maar goed dat ten zijde ik wil uit mijn schulden dus dit was natuurlijk een vlink bedrag in eens.

nu ben ik vorig jaar augustus bij huis gekomen.
en sinds dien is de 18000 euro die ik bij elkaar gewerkt heb allang weer aan rentes er bij.

het is en blijft een viciel cirkeltje!!

het aller ergste wat ik hier van vond
is dat 1 van de deurwaarders die ook in dat loonbeslag zat is afbetaald.
en deze beste man kwam aan de deur een brief brengen waar in stond dat de schuld was ingelost
EN RAAD EENS.
deze brief koste mij 84.50 euro.
rond uit belachelijk.

Wij hebben al zeker ruim 50 mensen gesproken die dachten ons te kunnen
helpen maar het geval blijft dat wij uit de wsnp gezet zijn
en daar blijft steeds alles ophangen.

ik begrijp het wel dat deurwaarders niet mee willen werken aan een vrijwillige schuldsanering,
maar nu is het zo dat de bedragen alleen maar zeer snel groeien
want er worden links en rechts door die mensen kosten gemaakt
die ik moet betalen en dan de rente uiteraad.

en we komen geen stap verder alleen maar verder achteruit.

een ruige gok zegt mij dat de schuld van nu a 35.000 euro
over 5,5 jaar zeker ruim over een ton (lees 100,000 euro) zou wezen.

wij zouden dan opnieuw de wsnp kunnen aanvragen en mochten we toegelaten worden
wordt die 100,000 euro gesaneerd naar pak en beet 3000 euro. op bijstandniveau.
en daar gaan dan de bwv kosten nog af.
dus ?
Inderdaad de schuld eisers krijgen vrijwel niets!!

Diepe zucht en hoofdpijn nu hahaha

bedankt voor de reactie
ik houd het forum in de gaten!!

groetjes

Buster

Hoi Alfajurrien,

Even voor de duidelijkheid in de kosten, er is een groot verschil tussen een incassobureau en een gerechtsdeurwaarder.
Een incassobureau wordt meestal in de eerste periode ingeschakeld en heeft te maken met het opleggen van maximale incassokosten.
Die wet is ingegaan op 1 juli 2012. Vorderingen die voor die datum open stonden hielden zich aan een tabel uit Rapport Voorwerk II. Dat was geen wet, wel een advies dat bijna iedere rechter overnam.

Als je er niet uitkomt met een incassobureau kan deze naar de rechter stappen en vragen te oordelen over hoe nu verder. Als je niet komt opdagen of je verweer is niet goed genoeg dan wordt de zaak overgedragen naar een gerechtsdeurwaarder. Deze mag hele andere kosten rekenen.
Het is niet gebruikelijk dat het teruggaat van een gerechtsdeurwaarder naar een incassobureau.

Nog zo'n verschil is dat een incasso geen beslag mag leggen en een gerechtsdeurwaarder wel.
In enkele gevallen voert een gerechtsdeurwarderkantoor een incassoprocedure uit, ze hebben dan dezelfde status als een incassobureau en zullen eerst naar een rechter moeten voordat ze de hoge tarieven mogen rekenen.

Als ik het nu zo lees gaat er administratief behoorlijk wat mis en dat geeft incasso's en GDW kantoren de ruimte om foutieve kosten te rekenen.
De rente waar je het over hebt staat dit jaar op 3%, dat is niet per maand maar per jaar.

Wat wel zo is, is dat elke GDW die zich aansluit bij het loonbeslag daar â,¬217 incl. BTW voor mag rekenen, de eerste zelfs nog meer en daarbovenop komen ook de verdeelkosten.

De schuld uit je voorbeeld met de energieleverancier klopt van geen kanten.
Als er nog geen veroordeling ligt van de rechter mag er in dat stadium voor een schuld van â,¬1000 maximaal â,¬150 plus 3% rente gerekend worden totaal â,¬ 1184,50
(ik vermoed dat de energiemaatschappij deze procedure zelf heeft uitgevoerd, dat mag)

Pas nadat de rechter heeft geoordeeld komen daar idd de griffiekosten bovenop, plus de oproep om te verschijnen voor de rechtbank. Dat zijn de gerechtelijke kosten.
Ik snap alleen niet hoe je van â,¬35.000 naar â,¬100.000 gaat in 5 jaar.
De rente komt neer op â,¬ 1050 per jaar berekend met 3% rente.
Het zou dan zo moeten zijn dat er meer kosten worden gemaakt door de GDW's dan dat er opbrengsten zijn uit het loonbeslag.
In dat geval zou je bezwaar aan kunnen tekenen bij de voorzieningenrechter, omdat niet alleen jullie maar ook de originele schuldeisers dan benadeeld worden en zo veel langer op hun geld moeten wachtten.   

Hmm,...

Boeddha

8) hmmm zegt Buster strijdvaardig  ;)
Be strong, have faith!

chapter

Hoi j
Wat een gedoe, heeft gkb jullie niet kunnen helpen om de uit wsnp zetten recht te trekken nadat duidelijk was dat er geen schuld aan was.
Ik heb ook moeten wachten tot ik weer de wsnp in kon nu 10 jaar later en idd liep mijn schuld ook meer en meer op maar kwam steeds verder in de problemen
loonbeslag, alle toeslagen werden verrekend, geen voorlopige teruggave etc
een beslagvrije voet is een stuk lager als vtlb, had bvv 1357 en nu als vtlb 2053
Je geeft aan dat het gesaneerd wordt straks voor 3000 euro, hoe weet je dat zo zeker.
Normaliter zal er een sollicitatieverplichting komen voor beide van 36 uur, kun je niet werken wordt je door bv ggd gekeurd of je echt niet kan werken.
Dat uwv je heeft afgekeurd zegt niet altijd dat een rechter daarin mee gaat maar bv vraagt om 20 uur te werken.

gewoon

Heb een vraag over die termijn van tien jaar daar kan toch een uitzondering op gemaakt worden als je geen schuld aan het mislukken hebt.

En lees hoe snel het allemaal gegaan was eind jan werd je ziek en in april was het al einde WSNP kwam dat door dat er geen geloof was, van vrijspraak.

Vindt het erg zulke dingen te lezen over een bewindvoerder dat dan niet even gewacht kan worden op de uitspraak of er wel of niet een nieuwe schuld gemaakt is, evengoed kan  dit iets geweest zijn dat je zelf het niet meer zag.

(Is voor mij weer de menselijke maat, die zoek tussen al die regels en wetten )

Wat is ook wat ik lees over die enorme kosten stijgingen daar moet je boven op blijven zitten dat het je niet overkomt, en de regels kennen en niets verstek laten gaan.

Die enorme inschating tussen jou en Buster over de schuld later heeft hiermee te doen en weer strijdlust vinden om niet teveel te beloven zodat die lus door broken word dat telkens nieuwe schulden komen, in rente uitgedrukt is juist die eerste periode zo duur die ( lus )

Misschien ben je al voorbij het punt om deze lus te doorbreken, of dat lukken kan hoop ik door de kennis die je hier op het forum kunt vinden.

En hou je taai, wat moet een mens toch sterk zijn.

gewoon

Hoi voeg er toe dat ik dus weinig kennis in deze materie heb maar voor dat weer gezecht word dat ik te goed ben voor deze wereld, snap dat zo,n bewindvoerder op komt voor de belangen van de schuldeiser maar met de menselijke maat bedoel ik, ja dit kan later zomaar een ton kosten wat dacht je aan dingen als ziektekosten en gemeentelijk uitkeringen enz, hoeft geen betoog hoeveel goed koper het is mensen te helpen.

Straks is de dochter waar het allemaal begonnen is het huis al uit voor dat de schulden weg zijn.

chapter

volgens mij is het geen hard staand feit maar hanteren rechters de termijn vaak wel.
Mij lijkt als oude bwv een goede verklaring af wil geven en er hulp vanuit gkb komt er niets een nieuwe aanvraag in de weg staat, nee heb je ja kun je krijgen

alfajurrien

bedankt voor de reacties.

het eerst wat we gaan doen na het weekend is een goede advocaat zoeken
en proberen de wsnp terug te draaien.

Wordt vervolgd

Buster

Quote from: alfajurrien on Oct 26, 2013, 07:29 PM
bedankt voor de reacties.

het eerst wat we gaan doen na het weekend is een goede advocaat zoeken
en proberen de wsnp terug te draaien.

Wordt vervolgd

Tip van Libra; ga naar het Juridisch loket, als zij er een zaak in zien krijg je korting op je advocaat als je daarvoor in aanmerking komt.

Insteek moet zijn dat je in Hoger Beroep gaat tegen de beëindiging van de WSNP.
Het mooiste zou zijn als je advocaat inzet op een voortzetting zodat je nog een jaar te gaan hebt.
Je kunt namelijk aantonen dat die schuld is ontstaan buiten jouw toedoen om en bovendien ben je door de rechter in het gelijk gesteld en is deze schuld kwijtgescholden. De bwv die je destijds had heeft overhaast gehandeld terwijl hier geen aanleiding voor was aangezien je staat van dienst ten opzichte van de WSNP goed was. Ook dat kun je aantonen.

Wat is er na beëdiging gebeurt met de boedel?
Is die wel uitgekeerd aan de eisers? 

Heel veel succes!

www.juridischloket.nl

Vlinder307

Heyy Alfajurrien ,

Zoals al geschreven advies kan ik je (helaas) niet geven ...
Maar ik hoop van harte dat je het advies van Buster en Libra en anderen hier aan neemt..
Zij zetten zich belangeloos voor je in , alleen voor jou/jullie welzijn!
Zal niet meevallen maar heel veel succes!
NOOIT opgeven in ieder geval! En hier hoef je je niet alleen voelen te staan....gedeelde smart is halve smart.
Ik lees blijf je volgen..

Groetjes Vlinder...