112 Schulden, kennis geeft kracht

Started by Buster, Mar 23, 2013, 07:20 PM

Previous topic - Next topic

burningspirit

mooi  8) heb ik óók antwoord op mijn niet gestelde vraag  ;D ik had dezelfde gedachte als Knibbel en Tuthola  :)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Libra

Fantastisch gedaan, lieve Buster!!!
Helemaal top!

Dat muziekje op de achtergond klinkt een beetje als "Are you being served?"

Quote from: Knibbel on Mar 05, 2014, 01:04 AM
Even nieuwsgierig, stem op het filmpje  klinkt zo sympathiek, jouw stem?

Quote from: Buster on Mar 05, 2014, 11:53 AM
hahaha, ja hoor dat ben ik! ;)

Hahahahaha

Vooral dat laatste zinnetje........., zo lekker Rotterdams "zingerig"  ;D ;D ;D ;D 8)

sacredfour

Burningspirit,  de zaak die gaat dienen m.b.t de claim van de levenanciers van het beveiligingssysteem.
Als ik het goed begrijp is de vordering overgenomen door een ander bedrijf?
Je schrijft:
QuoteDe schuldeiser heeft hier nauwelijks op gereageerd en op een gegeven moment anderhalf jaar niets van zich laten horen.
Je zou hieruit de conclusie hebben getrokken dat de zaak afgedaan was en de schuldeiser kwijtschelding heeft betracht, ook al omdat je in de onderhandeling fase was.
Quote……..waaruit bleek dat de V.O.F. was opgeheven en was uitgeschreven bij K.v.K.
Je zou de oude schuldeiser in het geschil kunnen betrekken. Was er sprake van faillissement? Heeft hij of misschien een curator de schuld verkocht?
Je advocaat moet de akte van cessie opvragen, liefst al voor dat de zaak voorkomt.

Je kan het ophalen van de apparatuur zien als een beëindiging van het contract.
De bedoelingen van de oude schuldeiser, ten tijde van het stoppen van de dialoog met jouw,  zijn heel belangrijk.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

burningspirit

naar aanleiding van dat filmpje van buster heb ik ook zitten denken: ik was vindbaar, ik heb geprobeerd de zaak te regelen, maar kreeg geen reactie enzovoorts
maar onze advocaat zegt dat in de voorwaarden staat dat het bedrijf gerechtigd is om ons aan de contractvoorwaarden te houden en dat ze nu eigenlijk al coulant zijn door 50% daarvan te vragen.....
en het gaat niet om de apparatuur hier maar om het abonnement op de meldkamer en dergelijke diensten
diensten die wij natuurlijk nooit meer hebben afgenomen van hun ná 1 maart 2010, maar goed . blijkbaar  is het opheffen van ons bedrijf onvoldoende reden om het contract tussentijds te ontbinden
hoe dat zit met die akte van cessie, daar zal ik morgen onze advocaat eens over bellen, want eerder vroeg ik er naar en toen zei ze dat ze nog niks had gezien en dat we het wel zouden merken bij de rechtbank..... ik begrijp dat niet goed
dank je dat je me nog even bij de les roept SF  8)

sacredfour

burningspirit wacht niet tot de rechtszaak met het vragen van de akte van cessie!
Staat er ook in de overeenkomst dat de beveiligingsmaatschappij de spullen mag weghalen zonder dat de overeenkomst ongedaan wordt? Heb je ze gevraagd de spullen weg te halen?
Is de originele schuldeiser niet meer betrokken bij de zaak?
Is de nieuwe schuldeiser in het bezit van alle correspondentie en ook op de hoogte van alle onderhandelingen die met de originele schuldeiser zijn gevoerd?
Waarom heb je anderhalf jaar niks meer gehoord, kreeg je toen niet de indruk dat de zaak was afgedaan?
Heb je een toevoeging voor je advocaat dan zou ik niet te snel toegeven aan een regeling. 
Als je een toevoeging heb kan je altijd nog naar het hof. Dit gaat voor de tegenpartij veel geld kosten en kan een punt zijn in de onderhandelingen met de tegenpartij.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

burningspirit

Sacredfour: zei ik al: ik ga morgen naar haar (advocaat) bellen en vragen hoe het zit met die akte van cessie en ja, we hebben een toevoeging en nee, ik ga niet te snel toegeven.... 8)

En je andere vragen: de beveiligingsinstallatie is op ons verzoek weggehaald en ik heb bij de desbetreffende firma ook een verzoek ingediend voor beëindiging contract. Alleen: het abonnement hadden zij naar eigen zeggen géén zeggenschap over, dat hadden ze namelijk uit handen gegeven, direct al, aan een soort van factoring-bedrijf. Laatstgenoemde bedrijf heb ik nooit kunnen bereiken, niet telefonisch en niet per email, sterker nog:  ik kon het bedrijf niet eens vinden. Na maandenlang proberen, zat ik uiteindelijk aan telefoon met receptionistes en ander soortige werknemers, die geen idee hadden waarover ik het had.
Toen ik niks meer hoorde, dacht ik inderdaad dat men het voor gezien hield. Tot dat dus die advocaat uit Amsterdam zich meldde ..... en beweerde dat hij namens het bedrijf die vordering kan claimen. Deze advocaat is in het bezit van heel veel stukken en correspondentie, maar niet van alles. Met name waar het gaat de mails die ik er tegenaan heb gegooid om iets te regelen. Wij hebben al (bewijs)stukken gestuurd bij ons antwoord op de dagvaarding. Hij lijkt ook vanuit het niets op het toneel te verschijnen dus ja, die akte van cessie is wel heel belangrijk. En nu komt er dus een comparitie, waarbij de rechter kennelijk wil zien of we alsnog een compromis kunnen sluiten. Wat mij betreft is het voldoende als we de laatst ontvangen rekeningen over maart tot en met juni in 2010 betalen. Daarna hebben we geen enkele rekening meer ontvangen. De rekeningen die de advocaat (tegenpartij) bij zijn producties toont, die zijn voor een deel van eerdere datum en dus allang betaald! Dat is allemaal bewijsbaar. Dus ik ben wel heel benieuwd of ze zich overeind kunnen houden. Overigens kunnen ze zich niet beroepen op onwetendheid want vanaf het begin hebben we gereageerd en onderhandeld, we waren vindbaar, alle correspondentie komt vanaf dag 1 (1maart 2010) op ons huisadres, onze telefoonnummers zijn bekend en niet veranderd. Onze postbus werd opgeheven maar daarvan heb ik iedereen op de hoogte gebracht. Dus daar ligt het niet aan.

Kort gezegd, ik ga morgen onze advocaat bellen te horen hoe zij denkt dat we het beste kunnen handelen en ik ga wat dingen vragen die me niet duidelijk zijn. Wordt vervolgd.

Buster

@Burningspirit, misschien is het handig dit even onder te brengen op een apart draadje.

Knibbel

Buster, nu kan kan het toch echt..... Van harte proficiat met je verjaardag!!

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

burningspirit

hahahah..... buster, je bent me dr eentje..... 8)
zit je hier nou echt op je verjaardag nog allerlei dingen te doen op en voor dit forum....
nja, in elk geval: GEFELICITEERD en drie dikke zoenen van mij  ;D ;D ;D

Kaatje

Van harte gefeliciteerd!!! Maak er een hele mooie dag van :) :) :)

gewoon

Ha nu mag het, gefeliciteerd met je verjaardag   :)

En ja was ook nieuwsgierig of het jou stem was en had die allang goed gekeurd als helemaal kloppend

:) :) :) :)

Kan je daar ook mee feliciteren  :)

Over Burningspirit wil ook weten hoe dit afloopt bij huurcontracten word die termijn van 5 jaar huur terug gebracht naar 1 jaar omdat de verhuurder ook actie kan onder nemen het opnieuw te verhuren.

Dit is een abonnement op een meld kamer, waar een verlies rekenen van een jaar ik al heel veel vindt, ( heb ooit zelf zo,n abonnement niet genomen) omdat het mij onredelijk duur voorkwam.

burningspirit

Gewoon  ;D ik heb op advies van buster een apart draadje gemaakt onder 'betalingsregeling met schuldeiser' en het heet: Vordering i.v.m. zakelijk abonnement / dagvaarding / comparitie.
Daar zal ik je antwoord geven op de vraag, goed?