112 Schulden, kennis geeft kracht

Started by Buster, Mar 23, 2013, 07:20 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Als u schulden heeft, wilt u maar een ding; er vanaf.

Om dat voor elkaar te krijgen is de kans groot dat u aflossingen afspreekt die u niet na kunt komen
zonder te kort te komen bij uw vaste lasten. Zo beginnen eigenlijk alle schulden.
Incassobureaus maken hier handig gebruik van en voeren de druk op met nare brieven,
een huisbezoek of andere dreigementen.

De stap om naar de gemeente te gaan is erg groot en op het internet moet u goed zoeken
voordat u wijzer wordt.

Kennis geeft kracht.

112 Schulden is biedt informatie aan mensen die leven met schulden en vrijwilligers die ondersteunen in schuldensituaties. Zelf weer grip krijgen op de schulden is het begin van alle soorten oplossingen.
Dat is moeilijk, zeker als de schulden al een langere tijd bestaan en er een hele stapel ongeopende post ligt.
Toch is er vaak meer mogelijk en kunt u meer dan u zelf denkt.

112 Schulden is ontstaan op dit forum. Waarbij respect de voertaal is en veroordelen over wordt gelaten aan de rechter. Het grote verschil maakt u zelf, wanneer u besluit geen tijd meer te steken in uw probleem, maar tijd te besteden aan uw oplossing.

Voor meer informatie kunt u onze website bezoeken.
http://www.112schulden.nl

Kennis geeft kracht!

Buster

Zolang de voorraad strekt,....

Libra

Knibbel

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Hoe kom je erop!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

Vanaf maart 2014 gaat 112 Schulden verder als informatieverstrekker.
De eerste "schulden tutorial" staat op onze website.

Wie is de schuldeiser?
Waar kijkt een Kantonrechter naar en wat staat er in een dagvaarding?
U kunt meer dan u zelf denkt. Kennis geeft kracht!

http://www.112schulden.nl/video.html

burningspirit

Beste Buster,
Even een vraagje. Volgende week moeten wij bij de rechtbank verschijnen voor een zg. 'comparitie'. De advocaat van een schuldeiser en onze eigen advocaat zullen hierbij ook aanwezig zijn. Wat probeert de rechter hiermee te bereiken en zijn er dingen waar ik op moet letten?
De zaak waar het om gaat is een abonnement op een beveiligingssysteem dat we in onze voormalige winkel hadden. We hebben destijds de stukken opgestuurd waaruit bleek dat de V.O.F. was opgeheven en was uitgeschreven bij K.v.K. We hebben schriftelijke en telefonische pogingen gedaan om tot een compromis te komen. De schuldeiser heeft hier nauwelijks op gereageerd en op een gegeven moment anderhalf jaar niets van zich laten horen. In de voorwaarden blijkt echter te staan dat we gehouden zijn tot eind van het contracttermijn de kosten te betalen. Inmiddels heeft de advocaat aangegeven dat ze de kosten zo ongeveer zullen halveren, maar dan nog blijft er ruim 5000 euro over om te betalen. Wij zijn het daarmee totaal oneens, omdat we per 1 maart 2010 het systeem niet meer gebruikten, de spullen zijn gedemonteerd en opgehaald (bewijzen aanwezig) en meerdere malen hebben aangeboden om de laatst ontvangen rekeningen (juni 2010) te betalen. Overigens heb ik er geen idee van of de advocaat middels een akte van cessie kan bewijzen dat hij inderdaad rechtmatig eist. Maar dat houdt ook onze advocaat in de gaten.
Wat kunnen wij nu het beste doen bij die comparitie? Behalve de adviezen van onze advocaat opvolgen natuurlijk..... ;)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Boeddha

Wat ik weet van mijn vorige baan is dat ze zo proberen om tot een schikking te komen. Komen de advocaten er niet uit, dan zal de rechter alsnog tot een vonnis komen.

Comparitie is een term uit het recht. Een comparitie is een verschijning voor het gerecht, een opkomst, een bijeenkomst ter beraadslaging, of een zitting.

In veel rechtszaken wordt als onderdeel van de procedure een speciale rechtszitting gehouden, een comparitie (comparitie = vergelijking). De bedoeling daarvan is meer inlichtingen over de zaak te verkrijgen of te proberen de partijen tot een vergelijk te laten komen. De partijen kunnen dan onder leiding van de rechter of bijvoorbeeld tijdens een schorsing van de zitting proberen tot een schikking te komen. Wanneer de hele procedure is doorlopen en er geen schikking is bereikt wordt er vonnis gewezen door de rechter. Comparitie-zittingen zijn in principe openbaar. (bron - Wikipedia)

Voordelen van een comparitie
het geschil, de feiten maar ook de juridische standpunten van partijen, worden duidelijk;
de kans op een regeling is groter als de feiten, stellingen, verweren en bewijsmiddelen helder zijn;
indien er geen regeling komt, dan kan wellicht sneller een eindvonnis worden gewezen;
indien een eindvonnis niet mogelijk is, kan de comparitie gebruikt worden voor instructie door de rechter (geschilpunten? wie moet wat bewijzen?);
er is minder noodzaak voor repliek, dupliek en pleidooi;
het houden van een zitting verhoogt de acceptatiegraad van de uitspraak;
in het ambtshalve tussenvonnis wordt aangegeven wat de specifieke vraagpunten zijn, welke inlichtingen nog nodig zijn en - indien nodig - welke gebreken nog moeten worden hersteld.
(bron - wikipedia)

Dit kan dus dus zomaar in jullie voordeel uitwerken! ;)

Be strong, have faith!

Buster

Buster

Even hoor,.. omdat ik er zo trots op ben ;)

Boeddha

Be strong, have faith!

tuthola

Lieve Buster zoals al aangeven jammer dat 112 schulden.nl niet van de grond gekomen is, zoals jij altijd zegt kennis is macht dus wie weet wat er nog voor je in de toekomst ligt te wachten in de vorm van een baan bij de schuldhulpverlening juist door de onschatbare waarde van jou kennis die je blijft bijspijkeren in de vorm van je nieuwe informatie site en het altijd tot op de bodem wilt uitzoeken om mensen zo goed mogelijk te helpen. Jou tijd komt zeker nog wel....

Heel goed filmpje... ;D

Liefs

burningspirit

Thanks Boeddha, Buster!
Het is me nu een beetje duidelijker. Blijft evengoed spannend, dit soort dingen.
Ik hoop er maar het beste van.
greetz van mij
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Knibbel

Buster, vind het ook een geweldig goed filmpje......  Even nieuwsgierig, stem op het filmpje  klinkt zo sympathiek, jouw stem?
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

tuthola

Dat vroeg ik me ook af Knibbel maar durfde het niet te vragen :-)

Buster