Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Vanmiddag eindelijk de voorlopige  aanslag  2013 van mijn man binnen. We krijgen inderdaad het mooie bedrag van 1798,00 euro terug. Ik volg het advies van Libra en Buster op, want ze hebben gelijk het zou doodzonde zijn, wanneer ik het nu op maak aan mijn schuldeisers en dadelijk moet ik terugbetalen en heb ik een belastingschuld erbij. Morgenvroeg ga ik als eerste de zorgverzekeraar bellen om het exacte openstaand bedrag op te vragen. Het zal misschien nog wel een paar daagjes duren voordat het geld op de rekening staat, maar dan weten ze dat het er aan komt. Ik hoop dat ze de vordering nog niet uit handen hebben gegeven. Het resterende zet ik zolang op onze 'spaarrekening'. En in juni stort ik van het vakantiegeld weer geld bij op deze spaarrekening zodat het bedrag weer 1798,00 euro is.

Is wel verdomd moeilijk om er niet aan te komen. Poeh poeh, mijn handen jeuken gewoon bij het idee dat er zoveel geld op de spaarrekening ligt. Wat kan ik daar niet allemaal van betalen. Geduld, geduld, Knibbel. Voor het eind van het jaar heb je misschien de definitieve aanslag binnen en kun je het nieuwe jaar 2014 met een aantal schuldeisers lichter ingaan.

Manlief is niet zo happy met dit idee, hij voelt de hete adem van de schuldeisers te zeer in zijn nek. Hij wilt het liefst alles meteen in de schulden investeren en probeert een discussie hierover aan te gaan. Ben bang dat het een lange hete zomer gaat worden hier.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Weegschaaltje

Lieve Knibbel. Pot dat geld maar lekker op. Dan trek je er tenminste nog wat rente van. En ik herken je gevoel zo goed. Dat je eigenlijk alles in de schulden wilt steken. Ik heb er een deel van weg gelegd en een deel van gebruikt. Maar ik ga er van uit dat ik echt recht op de belasting teruggave heb.

Kaatje

lieve knibbel, ik hoop voor jou dat de belastingdienst snel is met reageren met de definitieve aanslag. heel vaak is het in hetzelfde jaar, tenzij je aangifte eruit wordt gehaald, omdat die in de steekproef van controle valt. duim voor je mee, dat de definitieve er snel is :)

Knibbel

Ja, dat wachten, is sowieso niet mijn allersterkste kant. Vooral als je weet dat je in ene keer met een paar schuldeisers kunt afrekenen, maar je kunt het geld niet gebruiken.

Maar ja, als ik over een paar dagen al maar eens de openstaande vordering bij de zorgverzekeraar weg en eind juni mijn hele achterstand met het vakantiegeld kan wegwerken, ben ik al weer een stukje verder.

Buster

Knibbel,

Heel goed van je.
Alleen de meest verstrekkende schuldeisers bedienen en de rest veiligstellen tot de definitieve berekening binnen is.
De rest moet "gewoon" even wachtten.

Super!

Knibbel

Gebeld met de zorgverzekeraar voor het exacte bedrag wat nog open staat en of de vordering al doorgestuurd is naar het incassobureau. Zegt meneer doodleuk: nee, mevrouwtje, die hebben we al lang weer van de rol afgehaald, omdat u blijk gaf van goede wil te zijn. (Had dat eerder gezegd, had me al weer wat minder kopzorgen gekost.)

Ik dacht dat het resterende totaalbedrag rond de 400 euro was. Blijkt die toch hoger te zijn. Ze hebben heel toevallig een rekening zorgkosten van mijn man klaar liggen die vandaag de deur uit gaat. Afdeling debiteuren heeft dus gemakshalve die rekening er maar alvast bij opgeteld. En nu wordt het dus een bedrag van 620 euro. Ze wachten rustig op mijn betaling af. En dan ben ik helemaal bij tot en met de maand juni.

Zilveren Kruis blij, familie Knibbel blij.  :D :D :D

Kaatje

Heerlijk zeg dat ze aangeven dat je van goede wil bent en daarom van de rol bent gehaald. Echt super!!!!!

Geniet maar mooi van dat moment  :) :) :) :) :)

Buster

Dat mevrouwtje zullen we hem vergeven.  ::)

Fijn om te horen dat al het contact opnemen blijkbaar heeft geholpen.
Dit scheelt een hele kopzorg en heel veel geld!

Knibbel

Quote from: Buster on May 22, 2013, 12:49 PM
Dat mevrouwtje zullen we hem vergeven.  ::)
Inderdaad, aan zijn stem te horen klonk ie als een jong broekje. Ik kon zijn moeder wel zijn!!  ;D ;D

Maar eerlijk gezegd, zonder jullie had ik dit niet voor mekaar gekregen. Het was jullie advies: hou contact met de schuldeisers en los af wat je kunt aflossen. En dat heb ik gedaan. Ze zagen dat er regelmatig kleine bedragen overgemaakt werden om de achterstand in te halen en dat heeft dus geholpen. Niet iedere schuldeiser reageert op deze manier,  maar in dit geval heeft het het juiste effect gehad. En jullie hebben hier ook een aandeel in gehad en hier ben ik jullie dankbaar voor!! :-* :-*

Weegschaaltje

Fijn hoor, klinkt als een soort van beloning voor goed gedrag. Jullie hebben duidelijk bewezen dat jullie er wat aan doen om de achterstand weg te werken.

Libra

Lieve Knibbel,

Alle lof komt jezelf toe!!

Het is inderdaad het beste wat je kunt doen en geloof me, we weten als geen ander hoe je met het zweet in je handen en een knoop in je maag aan de telefoon zit met een schuldeiser hoor! ;)
Maar juist doordat je zelf actief bent, contact houdt en elke keer weer betaalt wat je maar kunt missen (hoe klein dat bedrag ook mag zijn), zien de schuldeisers je eerder als "welwillende schuldenaar" :P en gaan ze minder snel over tot drastischere maatregelen.

Quote from: Knibbel on May 21, 2013, 11:27 PM
Is wel verdomd moeilijk om er niet aan te komen. Poeh poeh, mijn handen jeuken gewoon bij het idee dat er zoveel geld op de spaarrekening ligt.

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Laat toch maar lekker jeuken die handen en dat geld toch maar lekker laten staan! ;)
Als je straks de definitieve aanslag krijgt, ben jij de lachende partij!!
En in de tussentijd ga je gewoon verder met de aflossingen.
Als je dan straks het geld kunt gaan gebruiken, zul je zien dat je daardoor nog meer kunt aflossen dan dat je nu op dit moment zou kunnen.
Zou zomaar kunnen betekenen dat je dan een schuldeiser of zelfs meerdere definitief van je lijstje zou kunnen verwijderen!

En voor wat die hete zomer betreft, ik hoop dat we die allemaal zullen krijgen! Alleen wel op een andere manier dan hè!! ;)

Diepe buiging voor je dame, je doet het geweldig goed!!

Heel veel liefs en een dikke knuffel.
:-*

Knibbel

Ja hoor, gebeurt weer hetzelfde. Kijk vanavond toevallig op mijn bankrekening om te controleren wat er nog precies op staat, blijkt het belastinggeld al vanaf gisteren erop te staan. Heb het maar meteen overgesluisd naar mijn 'spaarrekening' en kijk morgen wel. Ben een beetje gaar vandaag.

Krijg ook nog vanavond telefoontje van mijn dochter: mam, ik heb gevraagd of jij samen met mij het openingslied mag zingen op de opening van onze nieuwe woonvorm. Nou, hier zit ik dus eigenlijk niet op te wachten. Is al op 22 juni, kort dag om te oefenen en zo. Stressen dus. Heerlijk, zo'n impulsieve dochter!!

Kaatje

Lieve knibbel, niet druk maken! :) :) :) makkelijker gezegd dan gedaan, maar het levert je niets op. 22 juni is nog een maand. Gaat je allemaal lukken. Liggend op bed, leer ik wel dat je druk maken over dingen je vaak niets oplevert. Gewoon doen, inplannen en vooral van genieten.

Heerlijk toch dat de Belastingdienst je al geld over heeft gemaakt en eerder dan verwacht :) :) Soms zijn ze wel heel leuk hoor :) :) :)

Chrissie

Heel verstandig om het naar de spaarrekening te sluisen, je voorkomt hiermee zo problemen. Ga voor je duimen dat je snel het bewijs krijgt dat de definitieve papier binnenkomt zodat je het kunt gebruiken.

Het zingen met je dochter kan ook een mooie afleiding zijn heb gehoord dat het helend werkt. Je dochter is gewoon hartstikke trots op je en dat kan ik me heel goed voorstellen, je bent gewoon een kanjer van vrouw!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Ja, dat het geld van de belasting zo snel al op mijn rekening stond had ik ook niet verwacht. Ga vandaag ook meteen het hele openstaande bedrag bij de zorgverzekeraar overmaken. Dan ben ik daar vanaf en kan ik met een hele nieuwe schone lei bij het Zilveren Kruis beginnen. Geeft wel een opluchtend gevoel.

Quote from: Kaatje on May 25, 2013, 08:24 AM
Lieve knibbel, niet druk maken! :) :) :) makkelijker gezegd dan gedaan, maar het levert je niets op. 22 juni is nog een maand. Gaat je allemaal lukken.
Ik hou van zingen en het liedje dat mijn dochter voor 'ons' heeft uitgezocht hebben we al eens samen voor een heel klein publiek gezongen en dat waren allemaal bekenden. Maar dit is wel wat anders. Groot publiek, veel vreemde gezichten, burgemeester en consorten erbij, camera erbij. Had graag even de tijd gehad om me ook hierop te kunnen voorbereiden. Typisch mijn dochter om met zulke verrassingen te komen.

Wil eigenlijk vandaag mijn administratie gaan bijwerken, want volgende week komt het salaris van mijn man en dan moeten meteen de betalingen de deur uit. Alleen....... ben bang dat dat er niet van komt vandaag, heb barstende koppijn. Ben ik zelf schuld!! Wil hier nu niet verder over uitwijden, maar zat gisteren door allerlei omstandigheden beetje in een dip. Dus heb ongemerkt een hele fles wijn op korte tijd in mijn eentje leeggedronken. En nu komt de man met hamer. Zit hier met kleine oogjes, twee koppen koffie en de paracetamol. Ik denk dat ik vanmiddag wel weer wat bij mijn positieven ben. Hopelijk.