Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Quote from: Libra on Jul 04, 2013, 04:52 PM
Ik kan alleen maar tegen je zeggen: probeer het nog even vol te houden.
Houd jezelf maar voor dat de Wajong uitkering van je dochter het meest belangrijk is!
Dat probeer ik ook, heb vandaag wel geluk gehad bij het UWV. Na drie pogingen had ik eindelijk een echt persoon aan de telefoon. Maar van hun informatie werd ik niet wijzer en al helemaal niet geruster op. Vond het zelfs veronrustend de berichten. Kreeg te horen dat haar jobcoach waarschijnlijk niet betaald krijgt van het UWV, want zijn aanvraag om mijn dochter verder te begeleiden als jobcoach was nog niet goedgekeurd? ???

En de reden dat mijn dochter nog altijd geen loon betaald heeft gekregen van haar werkgever is omdat diezelfde jobcoach de aanvraag voor loondispensatie niet goed heeft doorgegeven aan het UWV. Die hebben deze week het hele dossier terug gestuurd naar de jobcoach. Grrr..... en die is weer drie weken op vakantie..... Zijn plaatsvervangster weet ik ook niet welke afspraken liggen met de jobcoach..... de werkgever kan niet verder, want weet niet welke documenten hij naar de jobcoach moet sturen. weet niet hoeveel loon hij moet betalen, dus wacht ook maar af..... en maar zeggen: als we alles compleet hebben komt het goed. Nou, volgens UWV gaat het fout en loopt dadelijk de werkgever de loondispensatie helemaal mis. En dan? Kunnen jullie het nog volgen? Ik niet meer....

En mijn dochter, die vraagt zich af waarom ze niet betaald krijgt door haar werkgever. 'Mam, werk ik voor niets?' Goed voor haar motivatie.....

Ben erg teleurgesteld in de jobcoach, dit is de eerste keer in al die jaren dat hij zo nonchalant hiermee omgaat en zoveel steken laat vallen. Ik weet dat hij prive problemen heeft met zijn gezin, maar daar mogen anderen toch niet de dupe van zijn......

Ga mij daar volgende week weer vol op storten (of in storten), maar eerst ben ik morgen voor een paar dagen afwezig.  :) :) :)
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

QuoteGa mij daar volgende week weer vol op storten (of in storten), maar eerst ben ik morgen voor een paar dagen afwezig.   

Ik wens je natuurlijk heel veel plezier, maar wilde vanaf deze kant ook Meneer Knibbel heel veel plezier wensen.

Geniet er saampjes van en kom heerlijk uitgerust met de broodnodige energie weer terug!

Libra

Helaas zijn mensen geen robots en we weten hier als geen ander wat problemen in je leven teweeg kunnen brengen!
Als de jobcoach van jouw dochter privéproblemen heeft is het wel te begrijpen dat hij er misschien niet altijd helemaal bij is met z'n hoofd, maar dat levert nu wel een behoorlijk probleem voor jouw dochter, haar baas en zelfs het UWV op. :(

Zou volgende week als je weer terug bent, toch nog weer even contact opnemen met zijn plaatsvervangster.
Het dossier is in z'n geheel teruggestuurd, dus zou zij in principe alle informatie moeten hebben (inclusief de afspraken met de werkgever enz.) en, na bestudering hiervan, de zaken recht moeten kunnen trekken.

Maar dat is voor volgende week.
Nu eerst lekker genieten van jullie weekendje Barcelona!! :)

Heel veel plezier, lieve dame!!
Liefs

Kaatje

Ik hoop dat je het nieuws over het salaris van je dochter het weekend even los kan laten. Dit komt wel weer als je terug bent :) :)

Heel plezier in het heerlijke Barcelona!!!! Geniet er saampjes van en natuurlijk ook met je broer en zijn gezin (die namen jullie toch mee??)

GENIET GENIET GENIET GENIET GENIET GENIET GENIET GENIET GENIET GENIET GENIET GENIET GENIET GENIET
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Be

Heel veel plezier!!!! Volop genieten

Knibbel

Dank je wel Buster, ook namens meneer Knibbel.....  :) :)

Libra, gelukkig maar dat mensen geen robots zijn.  :)  Misschien heb ik wel te snel geoordeeld over haar jobcoach. Want eerlijk gezegd vond ik hem altijd een erg aardige man, kon het ook altijd goed met hem vinden. Volgende week zien we weer verder.

@Kaatje, @Be,
Ondanks ons low-budget, gaan wij zeker genieten van die mooie stad, want wie weet wanneer we weer zo'n gelegenheid krijgen.

Knibbel

Quote from: Kaatje on Jul 04, 2013, 10:40 PM
Heel plezier in het heerlijke Barcelona!!!! Geniet er saampjes van en natuurlijk ook met je broer en zijn gezin (die namen jullie toch mee??)
Broer en vriendin, en ja zij zijn een van onze sponsors  :) :)

Kaatje

:) :) :) heb ik het toch goed onthouden :) :) Heel veel plezier!!!!

tuthola

Lieve Knibbel...veel plezier dit weekend, geniet van Barca zodat je na dit heerlijke weekend er weer met frisse moed tegen aan kan.

Liefs

Weegschaaltje

Geniet van je weekend. Even de zorgen opzij zetten.

geefnietop

Lieve Knibbel, ook ik wens jou en meneer Knibbel ontzettend veel plezier en dat je maar lekker uitgerust terug mag komen.

Liefs

Knibbel

Weer terug na een paar dagen afwezigheid. Geweldig genoten van Barcelona, ben blij dat we toch gegaan zijn, het is een geweldige stad. Maar ook een stad met veel contrasten, je ziet rijkdom maar je ziet ook veel armoede. Mijn broer is wat meer bekend in Barcelona, vanwege zijn werk, dus hij wist wel de terrasjes te vinden waar je tegen een beetje normale prijs iets kon drinken. Maar er waren plekken waar je meer dan 4,50 euro voor een glas bier moest betalen. Die liepen we erg snel voorbij.

Maar...... meneer Knibbel heeft zijn taak geweldig goed gedaan: het beheren van de beurs. We zijn mooi binnen ons budget gebleven. Inkopen doen in een grote supermarkt en hij lette goed op de prijzen. Het grootste deel van het bekijken van de stad te voet gedaan, goed voor de lijn en goed voor de beurs. We hadden zelfs nog wat over van ons budget  en konden het niet laten hier een klein en goedkoop souveniertje voor de kleinzoon te kopen. Ik vond het een paar geweldige dagen, even niet denken aan rekeningen en puzzelen of ik het ga redden die maand, even weg van de schuldeisers. Gewoon verstand op nul, lekker wandelen, rondkijken en genieten. Ben in ieder geval weer uitgerust en vol energie om er weer tegenaan te gaan.

Heb ook via mijn broer mogen ervaren hoe machtig een OR-orgaan binnen een bedrijf kan zijn. Ons  lang weekend Barcelona begon eigenlijk met een domper. Mijn broer had een paar dagen voor vertrek te horen gekregen dat ontslag aangevraagd was voor zijn afdeling en de dag erna kreeg hij al de papieren van het UWV.  Mijn broer meteen rechtsbijstand ingeschakeld omdat hij het niet eens was met de ontslagaanvraag en ook meteen bezwaar aangetekend bij de OR van zijn bedrijf, omdat zij niet ingelicht waren hierover en er geen sociaal plan was. In ons weekend Barcelona moest mijn broer eigenlijks alsnog in allerijl een verweerschrift schrijven en die naar de juriste van de rechtsbijstand sturen omdat alle papieren voor dinsdag bij het UWV moesten zijn.  De OR van zijn bedrijf had tevens een versnelde rechtszaak aangespannen tegen het management, omdat de ontslagaanvraag niet conform de regels is gebeurd. Meteen bij aankomst in Barcelona krijgt mijn broer sms van baas, OR en juriste: management heeft ontslag ingetrokken. Het management wilde het niet op een rechtszaak aan laten komen. Nooit geweten dat een Ondernemingsraad toch zoveel macht kan uitoefenen. Maar wel blij voor mijn broer natuurlijk.....

Kaatje

Zo fijn om te lezen dat jullie heerlijk genoten hebben in Barcelona. En dat meneer Knibbel zijn taak zo goed gedaan heeft, echt super! Nu zal hij vast meer waarderen wat jij dagelijks doet voor jullie samen hier thuis.

Heerlijk om te lezen dat je zo lekker uitgerust bent en er weer volop tegen aan kan gaan :) :)

(sorry is ff snelle reactie, want stond op het punt om mijn laptop uit te doen en te gaan slapen :) wilde alleen nog ff snel kijken of er hier nieuws was :) ) slaap lekker!

Buster

Wauw, blij voor je broer en voor meneer Knibbel!

Wat ontzettend fijn dat jullie zo'n heerlijk weekend hebben gehad.

Knibbel

@Kaatje,
Moet eigenlijk ook naar bed. Maar kan nog niet slapen. Slaap lekker.

@Buster,
Ja weekend was geweldig en ook meneer Knibbel was geweldig!!!