Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Be

Goed idee van Buster!! Echt doen zou ik zeggen! Door er even tussenuit te gaan, andere omgeving etc etc etc kun je er straks weer heeeel lang tegenaan.

geefnietop

Dat weekendje kan je echt goed gebruiken om weer lekker op te laden. Ik zou er van gaan genieten als ik jou was. Wordt je niet dagelijks aangeboden toch....gewoon doen!!  ;) Even ergens anders zijn, even de zorgen vergeten en gewoon genieten.

gewoon

Hoi Knibbel ik lees over dat weekendje weg gaan en bedacht mij heb je al uitgerekend wat het je nu echt kost in euro,s zodat je weet waar je over dubben bent, nu is het zo,n onderbuik gevoel van zal ik wel of zal ik niet.
Ook is het, dat je dit dan kan plaatsen naast de gedachte, dat een gewone vakantie er een tijd niet in zal zitten omdat deze duur zijn.
En als je gaat, denk ik dat het slim is dit ook zo door te spreken met je man dat die gewone vakantie,s er even niet in zitten, zodat jullie het eens zijn, waarom dit weekend een uitzondering is.

Uiteindelijk is geen schulden hebben de grootste vakantie van je leven.

Gewoon

Buster

QuoteUiteindelijk is geen schulden hebben de grootste vakantie van je leven.

Die mag op de koelkast!

Knibbel

QuotePraktische oplossing; het budget dat jij hebt voor deze dagen geef je helemaal over aan meneer Knibbel.
Met de mededeling; dit is het, op is op. Ik zou graag ECHT op vakantie willen.
En dan loslaten.
Wat heb je aan een vakantie als je er met meer knopen van terugkomt dan dat je heenging?
Doen?
Buster, weet je al dat je geweldig bent, waarom kom ik daar nou zelf niet op????

@Buster, @Be, @Geefnietop
Heb het besproken met manlief en hij wil best wel de 'beurs' bij zich houden dat weekend. Vindt het wel fijn dat idee. Op de eerste plaats loop ik dan niet door Barcelona met een rekenmachine in mijn hoofd en, wat ik al veel geweldiger vindt, ik hoef dan voor een keer niet de boeman te zijn die zegt: nee, daar reikt ons budget niet toe......

Quote from: gewoon on Jul 02, 2013, 08:43 PM
Hoi Knibbel ik lees over dat weekendje weg gaan en bedacht mij heb je al uitgerekend wat het je nu echt kost in euro,s zodat je weet waar je over dubben bent, nu is het zo,n onderbuik gevoel van zal ik wel of zal ik niet.
Lieve Gewoon, wij hoeven alleen voor eten te zorgen dat weekend.  De rest is/wordt allemaal geregeld door mijn familie. Normaal geef je op vakantie wel iets meer uit dan wanneer je gewoon thuis bent, dus ik heb van het vakantiegeld wat extra opzij gelegd voor dit weekend. Ik heb wel een vast budget ervoor gepland, niet zo royaal, maar als we zelf koken in het appartement moet dat wel lukken.

Probleem is dat er altijd wel kleine, extra en onvoorziene uitgaven tussendoor komen, die ik dus al heb mogen ondervinden, waardoor ik dan meteen spijt ervan heb dat ik heb toegestemd in dit weekend. Ik ben gewoon zo'n tobber.

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

Knibbel

tuthola

Lieve Knibbel,

Geniet maar lekker van dit gekregen weekend ik hoop dat je er nu beetje rust in hebt dat je man de knip beheerd .....leuker kan je het niet maken :D

Knibbel

Lijkt wel alsof ze bij het callcenter van het UWV steeds botter worden. Of ligt het aan mij?

Heb je na minutenlang wachten eindelijk iemand aan de telefoon word in het gesprek ineens de verbinding verbroken. Opnieuw proberen, weer minutenlang aan de telefoon. Van de tweede telefoniste krijg ik meteen een reprimande naar mijn hoofd geslingerd omdat ik niet meteen de wijziging heb doorgegeven (hallo, mij is eerder verteld dat ik even moet wachten tot ik een kopie van het arbeidscontract heb), helemaal beduusd haak ik af en vergeet mijn eigenlijke doel. Derde maal, weer na verscheidene minuten krijg ik de derde aan de telefoon en die weigert mij gewoon botweg om mij door te verbinden met de arbeidsdeskundige van mijn dochter. 'Vragen over het werk en arbeidscontract van uw dochter moet u bij de werkgever zijn.' Goedendag, ze weet helemaal niet eens waar ik het over wil hebben. Jobcoach van mijn dochter niet te bereiken, reintegratiebureau niet te bereiken.

Ik geef het maar op..... het is mijn dag niet vandaag.

Buster

Euh,.. ja,...

Het is het UWV, bedwing je en vul in elk geval geen klachtenformulier in ;)
Ik vond van de week een NOS nieuwsbericht waar de zin in stond; "Het UWV werkt steeds efficiënter doordat ook bij de uitkeringsinstantie zelf banen worden geschrapt"

Het lijkt me verschrikkelijk als je daar werkt.
Veel succes! (morgen)

Knibbel

Quote from: Buster on Jul 03, 2013, 01:19 PM
Het is het UWV, bedwing je en vul in elk geval geen klachtenformulier in ;)
Ik zou niet durven....... Zeker nu niet meer.

Buster

Proest, ik heb het een keer gedaan nadat ik serieus, verwezen was naar 5 verschillende afdelingen, 20 weken heb moeten wachtten op de beslissing waar het geld vandaan moest komen en of we wel of niet voor aanvullende bijstand in aanmerking kwamen.
Gevraagd of er niet meer samengewerkt kon worden, dat het nu voor een leek niet te begrijpen was.
Vaktermen gebruiken met een klant doet niemand, dus ook het UWV zou dat niet moeten doen.

Kreeg ik 5 bevestigingen dat de klacht aan was gekomen, 5 keer een belofte dat er naar gekeken zou worden, 5 telefoontjes met extra vragen en 5 keer een evaluatie formulier of de klacht goed afgehandeld was,...  Ik wou dat ik het nooit had gedaan,...
Dus tja,.. je ervaring vanmorgen, ik zou me het niet al te persoonlijk aantrekken.
;)

Knibbel

En dan zeker ook nog alle 5 afdelingen in een gebouw.

Van mij willen ze weer een wijzigingsformulier, kopie arbeidscontract en eerste loonstrook van mijn dochter. Maar ze heeft nog geen kopie, geen loon, geen loonstrook. Maar..... alle wijzigingen staan wel al vermeld op haar pagina bij het UWV. Staat zelfs het loon van haar nieuwe werkgever vermeld, dat weten wij nog niet eens!!!   ???

Maar het kan dus nog erger..... 

Knibbel

Grrr..... Denk, probeer het toch nog maar eens. Heb morgen geen tijd hiervoor en wil zo snel mogelijk duidelijkheid hebben. Begrijp niets van de bedragen die bij het UWV staan vermeld. Dadelijk loopt het allemaal weer fout en heeft mijn dochter straks en geen loon en geen wajonguitkering.

Op site staat telefonisch contact op werkdagen van 09.00-17.00 uur. Bel dus al vanaf 16.15 uur. Krijg geen mens aan de telefoon, alleen een computerstem. Zijn ze aan het staken of zo?

Libra

Quote from: Knibbel on Jul 03, 2013, 05:06 PM
Op site staat telefonisch contact op werkdagen van 09.00-17.00 uur. Bel dus al vanaf 16.15 uur. Krijg geen mens aan de telefoon, alleen een computerstem. Zijn ze aan het staken of zo?

;D ;D ;D ;D

Het is te triest voor woorden, ondanks dat ik wel moest lachen om wat je hier geschreven had.

Nee!!!!
Ze zijn niet aan het staken, maar wel aan het inkrimpen op personeel! :(
Dit wordt dus de toekomst.....geen persoon van vlees en bloed waar je je vraag aan kunt stellen, maar een keuze menu van een computergestuurde stem.

Ik kan alleen maar tegen je zeggen: probeer het nog even vol te houden.
Houd jezelf maar voor dat de Wajong uitkering van je dochter het meest belangrijk is!

Heel veel succes, maar bovenal heel veel sterkte lieve dame!!

Pfffff......zou niet graag in je schoenen staan!

Dikke knuffel