Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Meneer Knibbel is een kanjer!! ;D

Wat heeft hij een omslag gemaakt vergeleken met in het begin.
Je staat er dus duidelijk niet meer alleen voor, maar jullie doen het nu samen!

Natuurlijk is het even vervelend als je ze nu moet berichten dat het geld eventueel een week later komt, maar misschien zullen de reacties je nog verbazen.
Er is een prachtig spreekwoord wat zegt: "een mens lijdt het meest, door het lijden wat hij vreest".
Dus ga je, met andere woorden, niet op voorhand al druk lopen maken, maar wacht even rustig hun antwoord af.
Wie weet zullen zij jou net zo plezierig verbazen als jouw man vandaag heeft gedaan! ;)

Heel veel liefs

Knibbel

Ja, ik was hier ook heel prettig verbaasd over. Geen moeilijke toestanden, geen gezeur, meteen bam, dat doe ik wel. Ik voel weer helemaal vlinders van binnen.  ;D ;D ;D

En nee Libra, ik maak me met dit gegeven in mijn achterhoofd, niet ongerust. Best fijn om je hier niet druk over te maken.

Nu maar hopen dat Willem-Alexander en Maxima niet op het allerlaatste moment ons nog een uitnodiging sturen voor de inhuldigingsplechtigheid. Dan heb ik een vet probleem!!  ;D ;D ;D
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Weegschaaltje

Wat fijn dat er iig een oplossing komt. Via de betalingsregeling of via de baas van je man. En een veer in de k... voor je man. Knap dat hij over zijn schaamte is heen gestapt.

Knibbel

Grr... Alweer zo'n envelop waarop heel groot en duidelijk GGN Mastering Credit staat vermeld. Het hele dorp hoeft toch niet te weten dat wij vaste klant zijn bij GGN!!

peim

Van discretie hebben sommige nooit gehoord >:( Snap ook niet dat zoiets niet gewoon in een blanco envelop kan,wij zullen wel te moeilijk denken ???

Buster

Knibbel, maak je niet zoveel zorgen om de buurt. Ik zit zelf de hele dag voor de geraniums en weet echt niet welke post de buren ontvangen. Of is je postbode ermee voor alle ramen gegaan?

De postbode heeft overigen te maken met een geheimhoudingsplicht. Mocht je je daarom zorgen maken.

Nee, discreet zijn ze zeker niet. Maar het kan erger, je hebt er ook bij die met een mega groot busje, met mannetje in een veiligheidsvest aanbellen. Op die bus staat dan met koeienletters; Incasso.
Dan liever een brief met een logo.

Hou vol. 

Knibbel

Ik weet het wel Buster, maar ik richt me toch een beetje op hierover. Moet ik niet doen, maar toch.... Een brief met envelop, ok, maar het blijft niet bij een envelop. Het gaat me een beetje om het principe. Of vraag ik inderdaad te veel?

Op zich zou ik er geen moeite mee hebben wanneer zo'n envelop een hele enkele keer in mijn brievenbus wordt gestopt. Maar hier vallen om de twee weken verschillende enveloppen met naam en toenaam van incassobureaus in mijn brievenbus. Ik schaam me er niet voor dat we momenteel financiele problemen, maar wij hebben een vaste postbode, en dan is het niet zo leuk als ze iedere keer weer die enveloppen in haar handen heeft. Daarnaast is zij ook nog een oud-klasgenoot van me, dan word ik wel een beetje rood als ik haar in het dorp tegenkom. Daarbij ben ik zelf jaren postbode geweest in dit dorp, en geheimhoudingsplicht of niet, sommigen laten hun tong nog wel eens rollen.

Ik begrijp sowieso niet waarom iedere twee weken allerlei aanmaningen gestuurd worden, ik heb met al die incassobureaus een betalingsregeling, zelfs bevestigd op papier. Zeker het motto: werk hebben is niets, maar werk houden.....

Trouwens de enigste incassobureau die wel een blanco envelop heeft is Interum Justitia.

Hopelijk groeien je geraniums goed. Mijn voorjaarsbloeiers zijn jammer genoeg bijna uitgebloeid.

Knuffel

Buster

Geraniums van plastick, kan het iedereen aanbevelen ;)

Ja, dat is inderdaad rot.
Maar ook dit is onderdeel van de knop omzetten.
Ja, je hebt een probleem en ja, daar werk je hard aan.
De koe bij de hoorns vatten is ook onderdeel van de oplossing.

Neem het vakantiegeld van je man,...
Hoeveel collega's hebben aan de bel getrokken?
Dat doe je alleen als je een afspraak hebt staan die je niet twee weken uit kan stellen.
In deze tijd heeft bijna de helft van alle huishoudens moeite met de eindjes, laat staan er een knoop in te leggen.

Maar, mijn ervaring is dat GGN best open staat voor het gesprek.
Je kan ze natuurlijk altijd vragen of ze de post in een minder opvallende enveloppe doet.
Dat ze zo vaak brieven sturen is dezelfde reden dat jij/wij brieven sturen, vergaren van bewijs.

Hou vol en laat het vooral je dag niet vergallen, daar is de zon te mooi voor.

Knibbel

Geraniums van plastic, hmmm... best wel iets voor mij. Heb totaal geen groene vingers. Een keer de voortuin gedaan, plantjes eruit gegooid en onkruid laten staan omdat ik de bloemetjes hiervan zo mooi vond. Mag van mijn man nu dus niet meer de tuin doen, mag alleen de stoep vegen!! ;D ;D ;D

Die knop gaat iedere keer weer een beetje verder om, langzaam maar zeker. Steeds gebeurt wel weer wat nieuws waardoor ik over mijn gene heen moet stappen.

Quote from: Buster on Apr 24, 2013, 02:02 PM
Maar, mijn ervaring is dat GGN best open staat voor het gesprek.
Dat heb ik ook ervaren. Ik heb er een vaste contactpersoon en ik moet zeggen dat ze erg schappelijk is wat de betalingsafspraken betreft. Zij waren ook de enigste die mij een in- en uitgaven lijstje stuurden om te kijken wat ik precies overhield en wat zij van mij konden vragen als maandelijkse betaling.

Buster

Ik had ze laatst, met bewijsstukken erbij, een nieuw voorstel gedaan. Niets meer van gehoord, dus ik maak het voorgestelde bedrag over. Krijg ik ineens een brief waarom we gestopt waren met de betalingen, of ik even contact op kon nemen, dan konden we het een en ander bespreken,...

Niks te,.. "per direct" "genoodzaakt" "binnen 7 dagen de som van"

Ik heb de meneer gebeld, alles uitgelegd, gevraagd of hij nog bewijsstukken wilde.
Was in orde, het nieuwe bedrag was akkoord "wel op tijd betalen hoor".
Ja tuurlijk meneer, ik doe al 6 jaar niet anders ;)

;)

GGN en Cascade zijn een van de weinige bureau's die je te woord staan en meedenken met een oplossing. Dan moet je daar natuurlijk wel eerst zelf mee komen, maar dat is logisch.
Het blijven wel schuldeisers.
Maar je afloscapaciteit wordt nou eenmaal niet hoger of groter als er een brief binnenkomt vol met capslock letters, dikgedrukt.

Knibbel, het komt wel goed.
Je bent hard bezig om de boel op orde te krijgen en de bult af te lossen.
De schaamte verdwijnt als de bult minder wordt.
En het zou schelen als je precies wist van de buren hoeveel schulden zij hebben ;)

Libra

Quote from: Knibbel on Apr 24, 2013, 02:13 PM
Geraniums van plastic, hmmm... best wel iets voor mij. Heb totaal geen groene vingers. Een keer de voortuin gedaan, plantjes eruit gegooid en onkruid laten staan omdat ik de bloemetjes hiervan zo mooi vond. Mag van mijn man nu dus niet meer de tuin doen, mag alleen de stoep vegen!! ;D ;D ;D

Hahaha........"zalig zijn de "simpelen" en kinderen"!! Vrij citaat. ;) ;D ;D
Ik ben het met je eens hoor Knibbel!
Mijn tuin staat momenteel ook vol met "onkruid" in de meest prachtige kleuren.
Deed me meteen aan vorig jaar denken toen mijn oudste kleinzoon helemaal verdrietig was omdat ik "die mooie bloemen" afgemaaid had.
Er staan nu zelfs prachtige paarse wilde viooltjes, dus heb ik vanmiddag besloten om nog maar even te wachten met de tuin te maaien. ;D

Ik kan me je g

Knibbel

Gisteravond 'werkbespreking' gehad. 'Meerverkoop' was het thema-onderwerp. Ook bij ons op het werk is de crisis voelbaar, volgens mijn baas en bazin, de omzet is schrikbarend gekelderd. Er werd ons dus op het hart gedrukt vooral aan meerverkoop te doen. 'Meerverkoop prima, maar dan zullen er ook meer klanten moeten komen. We kunnen de klanten die we hebben toch niet dwingen meer te kopen dan zij eigenlijk willen.'  Ook de mededeling dat de helft van mijn collega's met een voorlopig contract en een nul-urencontract, na de zomer waarschijnlijk hun baan kwijt zijn, kwam hard aan. Ikzelf heb een vast contract voor onbep. tijd, dus voorlopig zit ik nog safe.

Na de bespreking krijgen wij te horen dat meneer en mevrouw volgende week niet twee weken maar drie weken op vakantie naar Turkije gaan, want ze konden nog gunstig een derde week bijboeken. Ik kon mij nog net inhouden om niet hard te roepen: 'LEVE DE CRISIS'.

gewoon

Hoi Knibbel kan het niet laten maar dit is een inkoppertje

Bij het Turks rijsburo hebben ze net een workschop meer verkopen gehad  ;D ;D 

Gewoon

Buster

@Gewoon lol!

@Knibbel, wat fijn dat je een vast contract hebt en wat zuur voor je collega's,.. jeetje zeg.
Zet

Libra

Quote from: gewoon on Apr 25, 2013, 03:28 PM
Hoi Knibbel kan het niet laten maar dit is een inkoppertje

Bij het Turks rijsburo hebben ze net een workschop meer verkopen gehad  ;D ;D 

Gewoon

Hahahaha ;D ;D ;D ;D

Sorry lieve Knibbel, maar ik vind 'm wel hilarisch!!

@ Gewoon
Nou, dan hebben die medewerkers alles wat ze op de cursus gehoord hebben goed in hun oren geknoopt!! ;) ;D ;D

Maar zuur ja! Heel zuur!!!!

Liefs