Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Mijn advies sluit bij Libra en Buster aan, je wilt iets wat een emotionele waarde voor je heeft wegdoen zelf persoonlijk sta ik daar niet achter. Dit heeft net zoveel impact als met huisdieren daar krijg je spijt van.
Deze zaken kun je niet vervangen daar is er maar
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Noem mij een oude sentimentele gek, maar ik zit hier echt met een brok in mijn keel. Toen ik het schilderij afstofte voelde ik meteen weer die warmte van de zon, rook ik weer de zeelucht van dat vissersplaatsje. Het was ook de allereerste keer dat ik op vakantie in het buitenland was, de allereerste keer dat ik de zee zag. Ik kom uit een heel armoedig gezin en dit was de mooiste en fijnste vakantie die ik ooit heb meegemaakt. Maar het herinnert mij ook aan de zorgeloosheid, onze dromen, onze wensen, we waren nog jong en er lag nog een hele wereld voor ons open.

Jeetje, nu schiet ik helemaal vol. Jullie hebben mij over de streep gehaald. Ik vind het nog steeds geen mooi schilderij, maar toch is hij mij te waardevol. Ik leg hem voorzichtig ingepakt onder mijn bed en zal de herinneringen koesteren.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

QuoteIk vind het nog steeds geen mooi schilderij, maar toch is hij mij te waardevol. Ik leg hem voorzichtig ingepakt onder mijn bed en zal de herinneringen koesteren.

Heel verstandig knibbel ;) En we noemen je geen oude sentimentele gek maar een normale vrouw.

Ik heb ook bepaalde dingen die ik bewaar waar ik veel waarde aan hecht en
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Knibbel

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes, love you  :-* :-*

Libra

Een hele goede beslissing, lieve Knibbel!! ;D

En succes met de verkoop van de andere spullen!!

Heel veel liefs
:-*

gewoon

Hoi heb even zitten kijken naar schilderijen van Manuel Cuberos een ik vond deze prachtig en pakt presies het licht op zo als dat  in spanje is , daarvoor zijn zoveel schilders afgereist om dit te kunnen.

Hij doet het geweldig dus ben ik gaan kijken wat een doek doet en dat kan rustig E 1000,-- zijn IPV E 50,-- en zal in waarde toenemen denk ik.

Hij staat ook bekent als de schilder van het licht.

Dus zuinig op zijn

Gewoon

Knibbel

Oh, ik wist wel dat hij iets waard zou zijn, maar verwachtte meer iets van 100 of 150 euro. Het schilderij is inderdaad heel mooi geschilderd, alleen niet meer zo mijn stijl.  Het is dan meer iets voor de liefhebber.

Ik doe mijn Cubero ook niet weg, emotioneel is hij mij nog teveel waard. Verkopen kan ik het nog altijd.....

gewoon

Goed zo

Het is een tijd dat lief hebbers zuinig zijn, dus bij een veiling zijn het de handelaren die bieden, en die hebben een goede dag met  E 150,--

Knibbel

Balen, balen, balen..... >:( >:( >:( Denk je alles goed uitgekiend te hebben voor de laatste twee weken van april, gebeurt mij dit weer!!!

Kijk vanmorgen op mijn bankrekening of de voorlopige teruggave al op de rekening is bijgeschreven, 99 euro is voor mijn krappe beurs momenteel heel veel geld, zie ik dat er een betaling van 54 euro is afgetrokken. Blijkt het jaarabonnement van Per Saldo (stichting die zich inzet voor mensen met een PGB), waarvan ik zeker weet dat ik die 3 jaar geleden heb opgezegd omdat mijn dochter toen geen PGB meer had. Terugboeken kan niet omdat het een eenmalige incasso is. Dus bellen naar Per Saldo. Zij hebben nooit mijn schriftelijke opzegging ontvangen. En ook al heeft mijn dochter nu AWBZ en geen PGB meer, terugstorten kan niet.

54 Euro zal voor anderen misschien een peanut zijn, voor mij is het een heel weekbudget. Had alles mooi uitgekiend zodat ik net uitkom. Hopelijk krijg ik gauw iets verkocht via Marktplaats, anders moet ik helaas aankloppen bij mijn familie voor de laatste week van april. Ik baal als een stekker.

Maar wat ik het ergste vindt, mijn dochter is zondag ook nog jarig en nou kan ik nog niet eens een klein cadeautje voor haar kopen. Hier heb ik het meeste verdriet van. Dat doet mij gewoon zo pijn. 

Weegschaaltje

Ik weet t niet zeker maar kan je een 1malige incasso niet zelf storneren vanaf internet bankieren. En idd 54,- euro is gewoon erg veel geld. Succes iig.

Knibbel

Quote from: Weegschaaltje on Apr 15, 2013, 11:30 AM
Ik weet t niet zeker maar kan je een 1malige incasso niet zelf storneren vanaf internet bankieren. En idd 54,- euro is gewoon erg veel geld. Succes iig.
Normaal gesproken kan dat inderdaad. Was ook het eerste wat ik wilde doen, maar de ING gaf aan dat het bij deze incasso niet mogelijk was om terug te boeken, moet door de incasseerder zelf teruggeboekt worden en die deden helaas niet.

Knibbel

Na een onrustige nacht zit ik hier met een gevoel alsof ik een flink pak slaag heb gekregen, ik voel me helemaal lam geslagen. Begrijp nog steeds nog even niet wat met me aan de hand is. Een tijdje terug kreeg ik die vordering van 800 euro van de zorgverzekeraar, dat sloeg in als een bom. Piekeren, slapeloze nachten waren het gevolg, maar het kreeg mij niet om. Een vergeten abonnement van 54 euro wordt van mijn rekening afgeschreven en er breekt iets van binnen. Heb ik me misschien te zeer erop gepind dat ik alles onder controle heb?

Ondanks de hulp die zeer lieve mensen mij hebben aangeboden en waar ik heel blij en dankbaar voor ben, heb ik toch nog moeite om weer in mijn gewone doen te komen. Ik zal mij vandaag maar rustig binnen houden, want te pas en te onpas beginnen bij mij de waterlanders te komen. Wil niet dat me dit in de supermarkt gebeurt. Zeker niet in zo'n dorp waar ik woon en waar iedereen iedereen kent.

Libra

Lieve Knibbel,

Het zijn vaak de hele "kleine" dingen die je laten breken!

Als er iets groots op je pad komt, moet je daar volgas mee aan de slag en heb je geen tijd om er al te lang bij stil te staan.

Het legt elke keer weer een ontzettende druk op je en ja!, als je net denkt dat je alles onder kontr

Buster

Ik lees nu je eigen onderschrift en vind hem geweldig!

Je kunt de golven niet tegenhouden, dus waarom proberen?
Wacht heel even tot het eb wordt, dat surft een stuk rustiger ;)