Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Weegschaaltje

Be eigenlijk mag hij helemaal niet klagen. Hij heeft al 2 dagen achter elkaar vlees op zijn bord  :D

geefnietop

Hallo Knibbel,

Dit is inderdaad zo herkenbaar. Maar jij bent heel goed bezig. Gelukkig houdt je je poot stijf en uiteindelijk zal hij erg trots op je zijn(en jij mag ook supertrots op je zijn). Dat je de schuldenlast niet zo snel ziet dalen en daar van baalt kan ik heel goed begrijpen. We willen denk ik allemaal dat het met bakken naar beneden gaat. Maar schulden maken gaat nu eenmaal sneller dan schulden aflossen. En zolang het naar beneden gaat doe je het supergoed.

Ga zo door!!!

Liefs van mij

Knibbel

Fijn te lezen dat het zo herkenbaar is, ik begeef me dus in goed gezelschap!! :) :)

Eigenlijk kun je het ook van een andere kant bekijken: 'mijn man moet wel een onmetelijk groot vertrouwen in mijn kunnen hebben, want hij bemoeit zich verder totaal niet met de rekeningen'. Geven we er gelijk maar een positieve draai aan.

Hij moppert wel als financieel iets niet mogelijk is, maar als puntje bij paaltje komt ziet hij wel in dat het even niet gaat. Hij heeft eigenlijk niets te willen: het is zwemmen of verzuipen!!

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Knibbel

De blokkering op mijn mobiele telefoon is opgeheven dankzij onze zoon. Kreeg een laatste aanmaning van t-mobile om binnen 5 dagen alsnog de achterstand van 175 euro te betalen anders ging de vordering naar het incassobureau en het abonnement zou meteen omgezet worden naar een prepaidabonnement. Maar, en daar werd ik dus echt niet vrolijk van, de resterende maanden van het abonnement moest ik ineens betalen. EN HET ABONNEMENT LOOPT NOG TOT 14 NOVEMBER 2014!!!

Toevallig had de zoon een paar weken terug wat geld van de belastingdienst terugontvangen en had die wijselijk opzij gezet als bufferpotje (kijk hoe snel de invloed van Buster verspreid wordt  ;D ;D) en heeft aangeboden zijn bufferpotje aan te spreken en voor mij de rekening te betalen. Kijk, hier word ik dus wel weer vrolijk en blij van. :)

Weegschaaltje

Wat een ontzettend lief gebaar van je zoon. En zie je de juiste opvoeding werkt. Eerst sparen kinderen :-)

Knibbel

Vanmiddag lopend langs de bloemenwinkel keken mij de voorjaarbloeiers, in allerlei kleuren en vormen, vrolijk aan. Ik kon deze verleiding niet weerstaan en heb voor 5 euro vijf van die vrolijke voorjaarsaankondigers mee naar huis genomen. Natuurlijk had ik voordat ik thuis aankwam allang twijfels en spijt over mijn aankoop en had ze het liefst teruggebracht.  In plaats daarvan stralen ze nu in een mooie bak bij mij op de tafel.

Ik weet dat in een gezin met 2 personen het bezuinigen ook door 2 man gedragen wordt, maar vindt toch dat ik voor al het gedane 'voorwerk' van dit traject mezelf wel eens in het zonnetje mag zetten.

Tsja, zul je zien dat ik op het eind van de maand net 5 euro te kort kom. Wordt dus bij de resterende drie weken 1,50 euro afsnoepen en voorlopig met een grote boog om de bloemenwinkel heen en weer streng mijn boodschappenlijst aanhouden.

Buster

Knibbel, je leeft MET schulden, je leeft niet VOOR schulden.

Die bloemen zijn jouw "incasso" kosten, voor al het incassowerk dat je hebt gedaan.
Het gevaar van het leven op een strak financieel dieet is dat je er aan onderdoor kan gaan.
En natuurlijk is het niet de bedoeling dat je elke week

Weegschaaltje

Je moet je absoluut niet schuldig voelen. Door een uitspatting als deze en t is maar 5,- euro maak je de zware last die je nu hebt draagelijk. Ik heb vandaag tijdens de studiedag een cappucino genuttigt op een terrasje. 2,20 verspilt maar heb er wel van genoten. Op zo een monent kan je daarna weer verder met bezuinigen.

Knibbel

Jullie hebben groot gelijk, de boog kan niet altijd gespannen zijn. Maar het is goed dat ik me ervan bewust ben dat ik daarna weer zuinig aan moet doen en alert blijven op mijn uitgaven.

Buster, pannekoek, maaltijdsalade en soep hoort zich beter aan dan droge aardappel met appelmoes. :D :D

Libra

Lieve Knibbel,

Die prachtige lentebloemen op jouw tafel zorgen ervoor dat je een glimlach om je mond krijgt elke keer als je ze ziet en maakt je blij.

Blije mensen zijn gelukkige mensen.

Gelukkige mensen zitten boordevol energie.

Mensen die boordevol energie zitten hebben de kracht om alles aan te pakken.

Conclusie: je hebt een geweldig goeie investering gedaan!! ;D

Geniet er met volle teugen van zolang ze hun kleurenpracht laten zien in jouw huis.
Het brengt een stukje vrolijkheid, zelfs op de meest sombere dagen.
En ok

Knibbel

Ja, zeker een goede investering, er hangt een heerlijke voorjaarssfeer in huis. Hierdoor krijg ik van binnen gewoon een kriebelend gevoel. Het vooruitzicht op voorjaar, zomer, licht, zon, warmte, vrolijke mensen om je heen. Dat geeft mij zoveel energie en positiviteit dat ik de hele wereld aankan.
Laat maar komen......

Laurentine

Bloemen kunnen zoveel doen in huis en je zo blij maken. Ik vind het geen verkeerde aankoop, begrijp het wel.
Ik weet niet waar jij woont maar er zijn soms (biologische) boeren die een bloempluktuin hebben. Mag je zelf met een snoeischaar de tuin in en bloemen plukken. Is erg leuk en erg goedkoop. Van de andere kant zijn de bloemen in de supermarkt tegenwoordig ook niet duur. Geniet van je bloempjes! :)

Knibbel

'Wie wat bewaart, die heeft wat' is de favoriete spreuk van mijn man. Kun je nagaan wat wij in die 35 jaar van ons huwelijk allemaal op onze zolder hebben 'bewaart'.

Nu ik mij in een situatie bevind waarin ik allerlei manieren moet bedenken om extra geld in het laatje te krijgen, begint het handelaarsbloed van mijn voorouders door mijn aders te stromen. Enige niet meer gebruikte  spulletjes op marktplaats te koop gezet en met succes. Dit vraagt dus om navolging.  Een geweldig idee: ik ga de zolder opruimen en alles wat ik niet meer kan of wil gebruiken ga ik verkopen.

Een win-win situatie dus, want op die manier raak ik  a. kosteloos mijn 'zooi' kwijt en b. ik verdien er misschien nog een paar cent aan. En wat vind ik op zolder in een doos: mijn vergeten en echte 'Cubero'.

Cubero is de naam van een in Spanje bekende landschapsschilder: Cubero. Dit schilderij heb ik zo'n 32 jaar geleden op vakantie in Spanje uitgezocht als cadeau voor mijn verjaardag. Mijn man heeft daar toen zo'n 250 gulden voor betaald. In die tijd was dat best veel geld. Na enkele jaren was ik erop uitgekeken en verhuisde het naar de zolder. Maar nu, wat ga ik ermee doen? Mijn man en kinderen willen hem niet. Zij roepen: verkoop dat ding. Zelf hang ik hem zeker niet meer ergens in huis op, maar toch vind ik het moeilijk om hem weg te doen, het roept fijne herinneringen op en ik weet zeker dat ik er spijt van krijg als ik het verkoop.

Van de andere kant: al krijg ik er maar 50 euro voor, ik kan iedere cent nu heel goed gebruiken. Moeilijk, moeilijk. 

Libra

Lieve Knibbel,

Tja.......dit is wel een gewetensvraag! :-\

Aan de ene kant kun je het geld wat je hiervoor misschien zou kunnen krijgen heel goed gebruiken, maar aan de andere kant.......sommige dingen hebben een gevoelswaarde voor je die niet in geld uit te drukken is.

Maar...... ;), geef je jezelf eigenlijk al niet het antwoord? ;D

Quote from: Knibbel on Apr 12, 2013, 04:31 PM
Zelf hang ik hem zeker niet meer ergens in huis op, maar toch vind ik het moeilijk om hem weg te doen, het roept fijne herinneringen op en ik weet zeker dat ik er spijt van krijg als ik het verkoop.

Natuurlijk blijft het (zoals altijd) jouw eigen beslissing, maar in plaats van deze Cuberos te verkopen, zou ik hem lekker houden!
En zeker niet te ver wegstoppen op zolder, zodat je, op de momenten dat het allemaal even "moeilijk" is, je er even naar kunt kijken om vervolgens weer verder te kunnen gaan als een blij mens!
Want dat lieve Knibbel, dat gevoel van blijdschap door fijne herinneringen, is met al het geld van de wereld niet te koop!!!!

Succes! ;)

Heel veel liefs en een dikke knuffel

Buster

Ik sluit me aan bij de wijze woorden van Libra.

Kijk eerst hoever je komt met de "zooi" waar je geen herinneringen bij hebt.
Mocht de nood echt aan de man komen heb je dat nog achter de hand en tot die tijd.
Koesteren wat onbetaalbaar is.