even de weg kwijt

Started by geefnietop, Dec 29, 2012, 01:42 PM

Previous topic - Next topic

geefnietop

Klopt Knibbel, het staat ook zwart op wit op papier dat het per 1 juni is en niet per 1 juli. Ik zal dat ook meenemen naar het UWV, zodat zij zien dat hij alles loopt te verdraaien. Helaas had ik geen rechtsbijstandsverzekering, omdat ik op een advocatenkantoor werkte en dacht dat heb ik niet nodig. Nooit gedacht dat ik ooit aan de andere kant zou staan. Mijn advocate is in mijn ogen inderdaad tekort geschoten. Maar om nu nog te switchen heeft geen zin meer. Het zijn alleen de vakantiedagen van verleden jaar en dit jaar die hij nog moet betalen. Zij wil wel een procedure starten maar zegt dat de kosten dan hoger zijn dan de baten. Naar mijn mening is het toch zo dat hij in de kosten wordt veroordeeld. Maar goed. Ik vind ook dat zij een brief moet sturen, maar ja elke brief die zij stuurt kost mij enorm veel geld en ik wil eigenlijk geen cent meer aan hem besteden. Ik zal dit aangeven bij het UWV, misschien kunnen zij iets voor mij betekenen.

Liefs

geefnietop

En het wordt allemaal nog "mooier". Kreeg net mail van de advocate, met daarin een kopie van de mail van ex-werkgever, of ik maandag a.s. op kantoor kan komen, om een plan van aanpak op te stellen en te ondertekenen. Het wordt echt met de week gekker. Hij heeft verzuimd om een re?integratieverslag te maken, heeft verzuimd om een plan van aanpak op te stellen, ik ben al bijna 2 maanden uit dienst, maar toch kan ik blijven opdraven om zijn fouten recht te breien. Ik vraag mij af, of ik mijn plichten t.o.v. de re?integratieverplichtingen niet nakom, indien ik niet daar naartoe ga. Ik bedoel, hij verzuimd om de dingen te doen die hij had moeten doen, kan ik daardoor mijn rechten op een uitkering verspelen als ik besluit niet mee te werken hieraan (omdat ik kan opdraven om voor hem de kastanjes uit het vuur te halen)? Ik heb mij aan alle verplichtingen gehouden in de procedure, ben zelfs nog naar het werk gegaan terwijl ik niet hersteld was. Dan heb ik toch aan mijn plichten voldaan? Op de site van het UWV staat ook werk aan uw herstel, en dat je niets mag doen wat herstel in de weg staat, maar als ik naar hem toe moet, dan staat ndat mijn herstel wel degelijk in de weg. Hij betaald niets, dus komt zijn afspraak niet na, hoe moet ik daar dan naartoe, met zoveel boosheid en frustratie?

Het UWV had al aangegeven, dat hij waarschijnlijk een sanctie krijgt, vanwege verzuim van plichten. Maar mijn vraag is, kan ik daar ook op aangesproken worden? Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet, het liefst voor maandag.. ;)Weet niet meer wat ik moet.

geefnietop

De UWV arts zei trouwens dat ik helemaal niet naar de bedrijfsarts had moeten gaan, omdat ik al uit dienst ben en haar oordeel dus niets meer waard is. Sterker nog, zij mocht helemaal geen oordeel meer geven.

Libra

Lieve Geefnietop,

Ik hoop dat ik nog niet te laat ben met een antwoord!

Laat jouw advocaat maar even mooi maandagochtend als eerste een email naar jouw ex-werkgever sturen, waarin zij aangeeft dat jij wegens gezondheidsredenen niet in staat bent om aan zijn verzoek te voldoen.
En dan kan zij mooi meteen even het punt van de inkomstenderving (het niet ontvangen vakantiegeld) aankaarten en hem vriendelijk doch dringend verzoeken dit eerst eens even in orde te maken.

Verder meld jij je maandagochtend bij de UWV arts met de melding dat je door de opgelegde druk van jouw ex-werkgever middels zijn email een behoorlijke achteruitgang in jouw conditie ervaart.

Het is nu te laat om haar nog telefonisch opdracht te geven hiertoe, maar je kunt haar wel van het weekend even een mailtje sturen en dan maandagochtend er nog even achteraan bellen.

Nee!, allemaal niet leuk! Dat snap ik als geen ander, maar zorg er wel voor dat jij het blijft doen volgens de regels, want dan valt jou niets te verwijten en breng je jouw uitkering niet in gevaar.

Heel veel sterkte en succes!!
Liefs