BKR registratie met kleine schuld uit 2008

Started by Mokum85, Feb 10, 2014, 09:04 PM

Previous topic - Next topic

Mokum85

Hallo allemaal,

Titel zegt het al, heb een BKR opgevraagd laatst en er staat Whekamp op voor iets van 300 euro van 2008.
Het is natuurlijk verjaard aangezien ik ook sinds 2008 geen contact met ze heb maar hoe krijg ik het van mij BKR registratie?

Mvg,
Rick

burningspirit

misschien een rare vraag maar: is het al wél betaald?
al weet ik niet hoe het precies zit met BKR registratie..... :-[
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Buster

Hoi Mokum,

Dit is wat ik kon vinden bij het BKR zelf:
QuoteWat moet ik doen als mijn gegevens niet kloppen?

Bent u van mening dat de gegevens die u hebt ingezien onjuist zijn? Dan kunt u een verzoek tot correctie indienen bij de organisatie die u heeft geregistreerd bij BKR. Uw gegevens dienen te worden gewijzigd als deze inderdaad onjuist zijn. BKR kan uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de organisatie die uw gegevens heeft aangemeld.

Komt u er met de organisatie die u geregistreerd heeft niet uit, dan kunt u uw zaak voorleggen aan de Geschillencommissie BKR. Komt de Geschillencommissie tot een uitspraak dan is deze bindend. Dit betekent dat de  organisatie, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak.
https://www.bkr.nl/Veelgestelde-Vragen/RegistratieVanGegevens/

Maar even wat anders, je gaf al eerder aan te zijn verhuisd in 2008, is Whekamp op de hoogte gebracht van die verhuizing?
Het kan namelijk zijn dat zij geprobeerd hebben om contact te leggen maar geen goede gegevens hadden. Dan is de vordering niet zomaar verjaard.

Mokum85

Als je gewoon in het GBA staat dan kunnen ze je toch vinden.

Buster

Nee, Whekamp heeft geen toegang tot het GBA, i.v.m. de privacywetgeving.
Dat moet je echt zelf doorgeven. Een incassobureau heeft ook geen toegang, een gerechtsdeurwaarder heeft wel toegang tot het GBA.

nooitmeer

Welke A code(S) staan er bij?
Bij A1 kan je je misschien beroepen op verjaring. Bij de rest kan je toch best een probleem hebben.
Een BKR melding blijft normaal gesproken staan tot 5 jaar nadat je de schuld hebt afgelost. Als er geen herstel melding bij staat, een H, dan zal je toch wat meer actie moeten ondernemen.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Knibbel

Quote from: Mokum85 on Feb 10, 2014, 11:43 PM
Als je gewoon in het GBA staat dan kunnen ze je toch vinden.
Het is toch niet de verantwoording van Wehkamp of welk bedrijf dan ook om een zoekactie te beginnen wanneer een klant onvindbaar is, je hebt als klant toch zelf de verantwoording om eventuele veranderingen in je situatie, zoals dus een verhuizing, door te geven. Of zie ik dat nu zo verkeerd??
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

gewoon

Hoi ben weer verbaast omdat de regel is dat er pas een registratie komt van leningen, van af E 500,--
tenzij het een gsm is.

( is wat ik dacht dus )

Dus als je onvindbaar bent, dan nemen zij ook kleinere bedragen op bij uitzondering.

Zou het zo snel mogelijk oplossen, voor E 300,-- wil je toch niet een code 4 hebben.

nooitmeer

Quote from: gewoon on Feb 11, 2014, 09:49 PM
Hoi ben weer verbaast omdat de regel is dat er pas een registratie komt van leningen, van af E 500,--
tenzij het een gsm is.

( is wat ik dacht dus )

Dus als je onvindbaar bent, dan nemen zij ook kleinere bedragen op bij uitzondering.

Zou het zo snel mogelijk oplossen, voor E 300,-- wil je toch niet een code 4 hebben.

Het is een krediet, dus achterstanden worden wel vermeld. Het lopende krediet (tot ongeveer E500) hoeft niet vermeld te worden als alles netjes geregeld wordt. Maar bij een achterstand zullen ze dat melden bij het BKR. Een bank doet dat ook.
En inderdaad een code 4 is een vervelend ding, met code 4 is meestal ook een code 2 aanwezig (opeisbaar).
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!