voorstellen

Started by Xdewit, Nov 08, 2012, 02:47 PM

Previous topic - Next topic

Xdewit

Ik ben nieuw op het forum

sacredfour

Ja dit is het tewerkstelling traject wat ook geprobeerd was in het Westland. En hopeloos gefaald heeft.
Je mag niet weigeren. Je wordt dan gekort op je uitkering.
Wat je moet doen is akkoord gaan onder conditie.

Ik zou graag willen meewerken aan het traject tewerkstelling als dit niet in strijd is met  artikel 4 van het Europese Verdrag van de Rechten van de Mens (EVRM),  , en zodra  ik de volgende document(en) van u ontvangen heb die het bewijs leveren dat het hier niet gaat om dwangarbeid:

1 Ontvangsten en uitgaven in het traject tewerkstelling 2010 en 2011
2 Alle documenten van de beoordelingen,  binnen welke tijd en hoe snel iemand weer aan de slag kan voor betaalde arbeid, en of hij geschikt is voor deze branche waarin hij werkzaam was in 2010 en 2011 (ik neem aan dat hiervan verzamel gegevens bekent zijn zonder dat individuen genoemd worden)
3 Alle documenten die aangeven dat de arbeid die plaats vindt in de tewerkstelling niet in strijd is met art. 23: lid 1 en 2 van het UVRM  en artikel 4 van het Europese Verdrag van de Rechten van de Mens (EVRM),
4 Alle documenten van dit traject tewerkstelling die aangeven  hoeveel werkelozen weer aan werk geholpen zijn met dit traject in 2010 en 2011

Indien U ter completering van dit WOB verzoek het moet doorsturen naar andere instanties voor documenten, die zij onder beheer hebben, verzoek ik U mij van dit doorsturen te berichten. Als geadresseerde van dit WOB verzoek blijft U echter hoofdverantwoordelijke voor een correcte afwikkeling hiervan.
Graag ontvang ik de gevraagde documenten binnen de daarvoor geldende wettelijke termijnen.

Lees ook dit:
http://www.doorbraak.eu/?p=4605

Ja, houdt de brieven naar je schuldeisers zakelijk.
Probeer een of twee maanden uitstel te bedingen omdat je je schulden aan het in
inventariseren bent.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Xdewit

Sacredfour, heel erg bedankt voor deze info, dat wist ik dus niet.

mamavantwee

Beste XdeWit,
ik hoop echt voor je dat je niet in de regio haaglanden woont want daar zijn ze knettergek en dol op trajecten, ik woon er gelukkig niet meer
maar ik moet me eerst melden bij een 5 daagse cursus om mijn nivo te bepalen, en dan met name of ik wel normaal kon lezen en schrijven.... terwijl ik een hbo opleiding heb..... dat ging ik dus niet doen
daarna moest ik mijn bovenkamer maar laten controleren..... ook toen bleek ik volstrekt normaal maar had ik last van de acties van een overactieve wethouder
tenslotte moet ik dan maar medisch gekeurd worden..... ook dat leverde geen mogelijkheden op en toen moesten ze me wel met rust laten

ohja er stond ook een keertje een gek voor de deur om te controleren of ik wel alleen woonde en alle lades en kasten in mijn huis zijn binnenste buiten gekeerd......

gelukkig woon ik nu niet meer in die regio..... kijk echt uit met trajecten
succes, groetjes mamavantwee

Xdewit

Beste Mama van twee,
Dank je voor je reply....

mamavantwee

Beste Xdewit,

ik heb me ook voorgenomen om nooit maar dan ook nooit nog een voet in den haag te zetten tenzij ik echt niet anders kan. het grappige is dat toen ik in mijn huidige woonplaats kwam ik me ging inschrijven bij het uwv en geen traject kreeg maar naar huis werd gestuurd met de mededeling dat ik eerst maar even tot rust moest zien te komen en me niet druk maken om werk en als ik me weer kiplekker zou voelen dan konden ze wel gaan kijken naar een klein baantje voor me maar ik moest eerst aan mezelf en mijn meiden denken, ik wist niet wat ik hoorde. gelukkig heb ik toen ik weer een beetje lekker in mijn vel ging zitten en ik weer wat vertrouwen in mijn omgeving kreeg snel een baan gevonden. Maar wat is het bizar dat de regels zo verschillen terwijl ik nog steeds in dezelfde provincie woon.
idioot trouwens dat je ex niet hoeft te betalen, maar wel lekker studeren op kosten van anderen.... echt heel krom. 

Knap van je dat je mee kunt blijven werken aan die trajecten, ik trok dat gewoon niet meer. je moet naar een cursus die 5 dagen duurt en je kind zit nog niet op school.... .wie betaalt de oppas..... dat mag je zelf doen van een bijstandsuitkering..... heb je gelijk de hele maand niet meer te eten omdat je aan een traject meedoet.

ik denk niet dat ik het allemaal beter weet dan die ambtenaren bij de gemeente maar denk wel dat ik wat menselijker denk.

Xdewit

Beste Moeder van Twee,
Ik begrijp je heel goed,

sacredfour

Mamavantwee schreef:
Quoteohja er stond ook een keertje een gek voor de deur om te controleren of ik wel alleen woonde en alle lades en kasten in mijn huis zijn binnenste buiten gekeerd......
Je moet ze natuurlijk nooit binnenlaten, laat staan in je huis laten rondsnuffelen!
Ze hebben hier dan ook totaal geen recht toe.
Korten ze je hierom op je uitkering stap dan gelijk naar de voorzieningsrechter.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Ik heb altijd begrepen dat ze dat recht wel hebben zodra daar aanleiding toe is.
Daar is de sociale recherche voor.

Goed om te weten dat dat dus niet mag,...

Even wat anders, ik woon dus nu in een dorp en niet meer in de Randstad,..
Wat een verschil zeg.
Kreeg ik vorig jaar nog dwingende gesprekken en denigrerende blikken,.
Nu kreeg ik een welkomst brief met als laatste zin;

"Wij wensen u veel succes bij het vinden van een nieuwe baan, als u onze hulp daarbij nodig hebt dan horen zij dat graag"