Kerstdagen

Started by Marjan12, Dec 27, 2015, 07:53 PM

Previous topic - Next topic

Marjan12

Heeft iedereen de kerstdagen een beetje overleefd.

jan

Goed, wij hebben niet zoveel aan kerst gedaan. Het zijn dagen dat je wordt aangemoedigd door de commercie om veel te kopen. Wij hebben geleerd met tomaat en uien ook lekker te eten. En daarnaast baalde ik altijd van wat wij weg moesten gooien. En niet te vergeten, de kerst kilo's ;)
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

flits

eerste kerstdag heb ik bij mijn moeder gegeten er was nog een veel rauwkostsalade en een beetje vlees over de rauwkost is verdeelt onder mijn broer en mij voor zijn vogels en ik heb een deel 2de kerstdag opgegeten en het vlees heb ik aan mijn kat gegeven het is natuurlijk een beetje zonde om het weg te gooien
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Chrissie

Dat simpele normale vragen zo ontzettend moeilijk kunnen zijn! Op zich wel goed maar ik heb alle hoeken gezien van boven naar beneden van links naar rechts qua gevoelsmatig dan, gelukkig heeft de rest van het gezin hier nooit last van.

Hoe zijn jou kerstdagen gegaan?
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

burningspirit

Ha ja, idd een lastige.... Hoe was kerst bij ons? Donderdag voorzichtig boodschappen gedaan en 's Avonds toch nog verrast door twee bananendozen vol boodschappen van de plaatselijke supermarkt..... whoops de vriezer toch weer tjokvol ondanks dat ik die wilde leegeten want moet nodig ontdooid... Gelukkig zijn onze buren zoals elke winter met vakantie en kunnen we hun vriezer even gebruiken. Eerste kerstdag met drie van de vijf Kids aan tafel heerlijk gegourmet. Deze keer was alles keurig netjes op.  En daar was ik echt blij mee. De kinderen hebben gebakken, koekjes taart en cake. Deze baksels mee de volgende dag naar de gebruikelijke familie bijeenkomst. Dit jaar geen verkeerd woord gevallen ondanks de lange rit die bijna iedereen er voor moest maken. Zondag een heuse derde kerstdag lekker in het museum op de tram mogen werken. Ik ben heel tevreden over deze Kerst misschien juist wel omdat ik er niets van had verwacht. Liefs van mij.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

tonnie64

Hier eerste kerstdag het verplichte rondje bij de familie, al voelde het wel apart,eerste keer zonder moeders... maar kregen nog een verrassing van moeders. een leuk envelopje, daarna schoonouders hier, ik had verse soep gemaakt, koude schotel zelf gemaakt en lekkere ijstaart toe. schoonouders hadden nog een vlaai meegebracht, maar dat was te veel. Ik heb zelf 2de kerst dag gewerkt en gisteren ook. Ik hou niet van kerst en me voorgenomen, om voor volgend jaar voor mezelf te kiezen,niets meer doen, waar ik niet achter sta.
Nu op naar het nieuwe jaar

groetjes Tonnie64

Meelezertje

Kerstavond samen met aantal kinderen naar de kerstnachtdienst hier op 't dorp.
Eerste kerstdag goed doorgekomen met  alle kinderen en kleinkinderen hier. We voelen ons erg rijk, dat alles in goede harmonie verlopen is.  Eerst weer naar de kerk, ook met de kinderen (de kleinsten naar de oppasdienst van de kerk) Weer eenmaal hier koffie/ thee/ limo met kerststol. Speelgoed van toen onze kinderen klein waren opgezocht. (knex voor de jongens en barbies en barbiehuis  voor de meisjes) Rond 5 uur diner aan feestelijk gedekte tafel:  ieder had wat te eten meegebracht. Om 7 uur lagen alle kindjes op bed hier boven en was er spelletjes avond. Sjoelen, monopoly en catan is gespeeld naar ieders believen.
We proberen er voor te waken dat het een verplicht rondje wordt. En leggen uit dat niemand zich verplicht moet voelen om te komen. Maar vaak komt de vraag welke dag we voor de familie houden al begin november. Ik geloof dat ieder zich op z'n gemak voelt. Wil iemand s middags ook een poosje naar bed; dan zoekt hij maar een bed op.(of blaast een luchtbed op ;D) Of wandelen, of ff lekker in bad. Kan allemaal.  Moest je trouwens zien hoe ze weer mee speelden met de barbies en de knex. 'Dat is nog het jurkje dat ik gebreid heb'. En weet je nog dat we toen dat en dat gemaakt hadden'.
Zaterdag, tweede kerstdag hebben we eerst alles weer op orde gebracht. Werkelijk alles staat op z'n kop.  >:(  ;) Alle lekkere restjes hebben we 's middags meegenomen naar oude schoonmoeder en de avond hebben we in alle stilte samen doorgebracht met de film Kenau.

Oudjaarsdag brengen we altijd samen door nu er kinderen uit huis zijn. Zij vieren het allen ook bij 1 van de broers/ zussen.  En wij zijn welkom, maar wij kiezen er niet voor daar bij te zijn. Alles op z'n tijd. Nieuwjaarsdag'smiddags wordt gebruikt voor de gebruikelijke korte bezoekjes met nieuwjaarswensen.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Dick

Wij zijn naar de kerstdienst geweest en daarna hebben wij 2 dagen rustig aan gedaan. Wij hebben niet aĺles uit de kast getrokken, maar gewoon gegeten, zoals wij anders ook zouden foen.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

chapter

waren zeer leuke maar vermoeiende dagen geweest
eerste dag kwam vrinedin uit belgie gourmetten. zij drinken hapjes etc ik heb vlees gehaald.
Zaterdag vroeg uit de veren om 7.30 naar arnhem gereden vriendin gehaald en door naar amsterdam voor christmas show in ziggo dome via postcodeloterij. Erna terug naar huis en vriendin in utrecht op trein gezet. 19:00 uit gaan eten in pannekoekenhuis had bon voor 15% korting maar ja niet in weekend. Mail gestuurd toch korting gekregen en beste plek in boothut voor ons alleen. Zondag naar mijn broer geweest dus moe maar voldaan

Sander

Wij hebben 3 dagen aan de vlees gezeten .
Teveel vlees en niet meer in kunnen vriezen .
Geeft niet aangezien ik een grote vleeseter ben .
Dit samen gedaan op alle 2 de dagen met mijn gezin en schoonmoeder plus zwagertje .
Ook had ons kind genoeg voor onder de boom dus zij kwam niks te kort .
Was erg gezellig en niks te merken van een crisis hier .
Nou op naar oud en nieuw .
Dit vieren wij bij onze zwagertje met hapjes , zelfgemaakte oliebollen en kinder champagne  ;D
Zonder schoonmoeder want die gaat liever op tijd naar bedje toe  ;)