Overheidsvordering

Started by Boeddha, Feb 25, 2012, 10:43 AM

Previous topic - Next topic

Boeddha

Sinds een maand heb ik een stabilisatietraject. Volgende week ga ik definitief beginnen met het Minnelijk traject.
Vanmorgen bij het overmaken van mijn vaste lasten zag ik dat de belastingdienst 2 bedragen heeft afgeschreven van in het totaal 260 euro. Ik viel bijna van mijn stoel, want dat is mijn eetgeld voor een maand.
Deze bedragen zijn afgeschreven onder de noemer overheidsvordering.
Inmiddels opgezocht dat het een beslaglegging is.

Kan ik deze nu storneren? Of werkt dat zo niet?

Ik zou nu echt niet weten hoe ik de rest van de maand moet doorkomen, ik dacht eindelijk rust te hebben nu ik in het traject zit, maar blijkbaar heeft de belasting roet in het eten gegooid!

Be strong, have faith!

jan

Hoi,

Er zijn bepaalde incasso's die je niet kunt storneren. Overheidsvorderingen kun je niet storneren. Een beslaglegging door de belastingdienst is niet terug te boeken.

Soorten incasso's

Er bestaan verschillende soorten incasso
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gerdsan

Je kan proberen maandag de belastingdienst te bellen en het verhaal uit te leggen,

Wie weet is er iets te regelen,,is bij ons toen wel gelukt

Boeddha

Dank je wel voor je duidelijke uitleg, Jan.

Ik zal ze maandag inderdaad even bellen Gerdsan, en vertellen dat ik bezig ben met het minnelijk traject. De schuld bij de belasting staat uiteraard op het overzicht met de totale schulden. Ik hoop dat het gaat lukken  :)
Be strong, have faith!

gerdsan

Hoop het ook voor je ,,,ook al zijn ze niet altijd even makkelijk het blijven mensen die er werken.

Ook al is het nog zo klote ,,,zou niet je weekend erdoor laten verzieken ,,,,,je kan er vandaag en morgen toch niks meer aan doen.

sacredfour

Zorg er een volgende keer voor dat je gelijk reageert als je het dwangbevel krijgt. Je kan dan nog een regeling treffen.
Het is mij ook overkomen.
Ik heb het met een brief op kunnen lossen met gebruik van de volgende zinnen:

QuoteIk zou u hierbij vriendelijk willen verzoeken om deze beslissing te herzien

QuoteGezien de urgentie van de situatie doe ik het verzoek aan u om mij hierover zo spoedig mogelijk te berichten
.
Laat ze ook weten dat het je fout was, niet op het dwangbevel te reageren,
Het is denk ik te laat voor een betalingsregeling, doe een verzoek aan de belastingdienst om beslag op loon/uitkering  te doen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.