Hypotheekrente van 4,3 naar 5,9%!

Started by sacredfour, Jan 11, 2012, 10:25 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Twee weken geleden heb ik een telefoongesprek gehad met een van de medewerkers van de SNS bank, wanneer ze nu een keer ophouden met het sturen van rekeningafschriften. De bank heeft mijn restschuld op een aparte rekening geboekt en blijft maar rekeningafschriften sturen. Toen ik nog een betaalrekening had bij de SNS bank stuurde ze mij nooit rekeningafschriften. “Meneer, wat gaat u doen om deze restschuld af te betalen?” Ik vertelde deze aardige dame dat ik deze restschuld helemaal niet meer ga betalen en dat het een keer tijd werd dat ze mijn tegenclaim gingen betalen, of anders ga maar naar de rechter als je denkt dat je een vordering hebt. Nu was deze dame niet zo aardig meer en begon te dreigen met deurwaarders. Ja, ja ik denk dat ze beter de juridische afdeling van de bank kan gaan raadplegen. Ik denk dat ik een hele sterke zaak heb tegen de bank en dat ze dit ook heel goed weten.
Ik heb de bank een schriftelijk aanbod gedaan. Ik trek mijn tegenclaim in als ze de restschuld afschrijven. Maar eigenlijk heb ik liever dat ze me gaan dagvaarden.
Gisteren heb ik een antwoord van de SNS bank ontvangen. In deze brief was geen verwijzing naar mijn brief, maar er werd wel aangegeven dat ik deze schuld binnen 14 dagen moet betalen. Ik zal de bank nu mijn eigen 14dagen brief sturen voor het bedrag van mijn tegenclaim.  Wordt vervolgd!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

burningspirit

Wow SF! Ik heb dit draadje vandaag eens zitten lezen en mijn ver- en bewondering stijgt.
Dit zijn dingen die ik nu allemaal niet kan doen, maar ik leer wel veel vakjargon en krijg een beter inzicht en begrip van dergelijke zaken. Interessant, zoals de rechter eens zei.
Bevestiging ook van mijn idee dat ik deze week opeens kreeg: ik ga dat hele shv verhaal van ons gewoon benaderen en zien als een groot proefwerk, vol met instinkers, die ik moet zien te omzeilen om me door het proefwerk heen te kunnen worstelen. Zo wordt het van een probleemvolle jungle opeens een flinke uitdaging.
En dat voelt al 100% beter kan ik zeggen.
Even voor jouw perspectief: dank je wel voor het delen van je 'kruistochten' hier op het forum! Ik wordt erdoor bemoedigd en gestimuleerd. Nogmaals dankjewel!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

sacredfour

Ja, burningspirit, dit is de bedoeling van mijn bijdrage hier op het forum, mensen aansporen om zelf actie te ondernemen en niet alles over je heen te laten gaan.  Het is niet zozeer de juridische kennis, maar meer de “spirit” om je eigen meester te zijn dat mij op weg geholpen heeft. De rest is bijzaak.  Het is goed om te horen dat jij ook de meester van jezelf bent/zal worden!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Marjan12

Je hebt mij geholpen, met je voorbeeld brieven en de manier waarop je het aanpakt. Door mijn brieven (ge?inspireerd door hier) heb toch mooi bedongen, dat ik een lagere rente heb gekregen. Het gaat er dus om dat je reageert, en bijleert naarmate je verder in discussie gaat met de bank.

HZHNE

Wat een  strijd SF. Bewonderenswaardig.
Toch zeg je tegen Chrissie niet doen.
Waarom eigenlijk niet?

sacredfour

HZHNE, het antwoord moet duidelijk zijn. Je moet naar dat innerlijke stemmetje luisteren!
Kies je strijd wijselijk en vooral, kies je eigen strijd en niet die van een ander.

Chrissie

HZHNE, ik heb even terug gekeken maar ik had mijn vraag eigenlijk ook voor anderen gesteld dus niet geheel voor mijzelf ik ben namelijk tig jaar ouder dan de personen waar het in mijn vraag om draaide. Bedoelde het meer als waarschuwing net zo als wat Sacredfour aangeeft je moet zelf doen waar jij je goed bij voelt en je eigen strijd voeren!

Zelf persoonlijk zou ik het nooit kunnen doen wat Sacredfour doet maar bewonder hem er wel om, heb zelfs hele diepe bewondering voor hem daarin.
Ik ben zo ontzettend stom en dom geweest om aan mezelf te twijfelen daar heeft een ander geen schuld aan dus kan ik het die ook niet kwalijk nemen had ik maar niet zo'n laag zelfbeeld moeten hebben. Maar gelukkig heb ik iemand getroffen die me wel de juiste kant heeft weten op te ' schoppen' dus ik voer een hele andere strijd. Die schulden hebben me wel meer zelfvertrouwen gebracht en dat ik hoog nodig!!

Ben ook blij met dit soort forums en met m'n begeleider bij PsyQ die mogen niet vergeten worden!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

sacredfour

Nu heeft de bank dan eindelijk Flanderijn opdracht gegeven de restschuld van 65.000 euro te innen. In de sommatiebrief schrijft Flanderijn dat bij geen betaling de hypotheekakte aan mij wordt betekend.  Dit laatste is een nutteloze actie, omdat de restschuld niet meer onder de hypotheekakte valt, in ieder geval niet bij mijn hypotheekakte. Er is genoeg jurisprudentie om te twijfelen aan het recht van de bank de restschuld te innen met de executoriale titel van de hypotheekakte. Ik heb Flanderijn de incassobrief verstuurd met als extra mededeling dat ze hun juristen maar eens moesten laten kijken naar de nutteloze actie om de hypotheekakte te betekenen.   
Natuurlijk heb ik ze ook gewezen op al de correspondentie en verzocht dat ze hier eerst maar eens kennis van moesten nemen, voordat ze mij aanmanen.
Wordt vervolgd.

MathiasRots

@ SF

Staat het vorderen van de restschuld in de hypotheekakte?

sacredfour

mathiasRots,
het bedrag van de lening is genoemd in de hypotheekakte. Dit geeft de bank mogelijk wel een executoriale titel voor de restschuld. Dit zou dan betekenen dat ik naar de voorzieningsrechter moet om executie te stoppen.

MathiasRots

@SF

Ik had een tweede hypotheek via XXXX  (de naam kan je krijgen via een PM, ik wil geen slapende honden wakker maken, ik weet niet wie hier allemaal meeleest)  In de akte staat heel uitdrukkelijk vermeld dat de schuld op basis van een executoriale titel kan worden ge?ind.

Het onderpand is vorig jaar onder volmacht verkocht door de eerste hypotheekverstrekker voor een belachelijk lage prijs. Deze partij heeft al aangegeven dat dit de stroppenpot in gaat en ze gewoon afwachten op het voorstel tot finale kwijting en daar mee akkoord zullen gaan.

In een 'normale' hypotheekakte staat dit normaliter niet.

sacredfour

Ik heb gisteren netjes antwoord gehad op mijn incassobrief. “u kunt binnenkort een inhoudelijke reactie van ons verwachten.” Ondertekend met naam(!!!) door een juridische medewerker van Flanderijn.

sacredfour

Flanderijn heeft mijn incassobrief correct beantwoord door mee te sturen een ontkenning dat er sprake is van cessie en bevestigd dat er sprake is van bevoegdheid en hier ook een document bijgevoegd waaruit deze bevoegdheid blijkt. Ook is er een verklaring van de directeur van Flanderijn dat de medewerker die mijn brief had beantwoord voor Flanderijn handelt en mag tekenen.

Enki

Lees het draadje met grote interesse.
Laatste post ca 2 jr terug.
Ben heel benieuwd hoe het is vervolgd.