Hypotheekrente van 4,3 naar 5,9%!

Started by sacredfour, Jan 11, 2012, 10:25 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Kifid schrijft in een brief dat de reden dat SNS niet reageert op mijn brieven is omdat ik ze naar het verkeerde adres heb gestuurd.
Mijn reactie:

Kifid
Postbus 93257
2509 AG Den Haag

Betreft geschil met de SNS Bank                                                      18-12-2013

Geachte  mevrouw, A S Kanhai-Meijs,

In uw brief de dato 21-1-2014 bericht u mij dat mijn brief niet naar het juiste adres zou zijn  verstuurd. Dit is niet het geval.
Mijn laatste brieven zijn verstuurd naar de afdeling “speciaal beheer”omdat deze claimen een vordering op mij te hebben. De brief aan de CEO is aangetekend verstuurd. Ik mag dan aannemen dat deze goed is aangekomen, anders had ik hier wel een melding van de post over gehad. Als speciaal beheer de brief intern niet naar de juiste persoon brengt is dit te wijten aan een slechte organisatie binnen de bank. Hoe deze organisatie zijn klachten afhandelt en via welke afdeling is niet mijn probleem. 
Kennisgeving aan  Agent/Vertegenwoordiger is kennisgeving aan  Achterman.
Kennisgeving aan de Achterman is kennisgeving aan  Agent/Vertegenwoordiger.

U verwijst in uw brief ook naar art 15.5 Reglement ombudsman.
Ik zal mijn klacht nogmaals samenvatten.
1 De bank reageert niet op mijn schrijven.
2 De bank heeft is een rechtszaak ( ontruiming van het pand waar een hypotheek op ruste) toegegeven dat de hypotheek gesecuritiseerd was maar hier is nooit melding van gedaan ten tijde van overdracht naar de SPV. Alhoewel de bank zich contractueel heeft verplicht dit te melden(art 10 van de bankvoorwaarden voor een hypotheek).
3 De bank weigert om alsnog deze overdracht te melden.
4 Nu de bank geen eigenaar meer was van de hypotheek ten tijde van de executieverkoop,  heeft de bank mijn huis onwettig verkocht. In het geval dat de bank over een servicecontract beschikt die de cedent het recht geeft om te handelen in een executiegeschil moet de bank dit overleggen.

U vraagt ook aan mij wat de bank volgens mij moet doen om dit probleem op te lossen.

1 de securitisatie alsnog melden. Zou de bank securitisatie bestrijden, dan verwacht ik dat de CEO dit antwoord ondertekend met de kennis dat hij zich niet kan beroepen op het falen van zijn medewerkers en dat hij persoonlijk aangesproken zal worden in geval van bedrog.
Of:
2 Een schadevergoeding van 175.000 euro aan mij uitbetalen wegens het onwettig verkopen van mijn huis.

IN het geval dat u meer bewijs wilt zien in wat ik onder 2 heb vermeld zou ik mijn advocaat, die op deze rechtszitting aanwezig was, kunnen vragen een bevestiging te sturen dat hij heeft gehoord dat de vertegenwoordiger van de bank  toegaf dat de hypotheek gesecuritiseerd was.

Met vriendelijke groet,

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Wat een zwakke smoes zeg,...

Wat kan Kifid voor je betekenen in deze zaak?

sacredfour

Niks. Als je deze procedure doorlopen hebt maakt het wel een beter indruk op de rechter in het geval er een rechtszaak zou komen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Het KIFID heeft zowaar mijn zaak in behandeling genomen! :o

Buster

hahahahaha!

Moeten we nog voor je gaan duimen?
Ga je het nu echt voor elkaar krijgen om een bank te laten buigen?
Het zou wel geweldig zijn!
;)

sacredfour

Nee, Buster dat is zeer onwaarschijnlijk. Het KIFID wordt betaald door de banken.

sacredfour

Die gekke bank blijft maar rekeningafschriften sturen, nu elke 14 dagen. Vroeger toen ik nog klant was moest is smeken om rekeningafschriften. Eens per maand was af te veel moeite. Misschien proberen ze me iets te vertellen?

sacredfour

Het KIFID heeft mijn bezwaar ongegrond verklaard. De volgende stap is de Geschillencommissie van het KIFID. Het enigste probleem is dat je hiervoor 150 euro moet betalen. Ik moet er nog over nadenken of ik dit wel ga doen. Ik heb nog 3 maanden om te beslissen.

Buster

Kan je je gloednieuwe verkeersbord niet verkopen op Marktplaats?

â,¬150 is wel een hoop geld. Zou het wat opleveren?

jan

Als A hebt gezegd, moet je nu ook B zeggen. Ik vermoed, dat ze verwachten dat je doorgaat ;D
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

Hoeveel geld heeft het je nu al gekost Sacredfour? Misschien moet je dat afwegen tegen die 150 euro.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

sacredfour

QuoteHoeveel geld heeft het je nu al gekost Sacredfour? Misschien moet je dat afwegen tegen die 150 euro.
Chissie, tot nu toe heeft het me niks gekost!
Het ergste is dat ik weet dat ook de Geschillencommissie mijn bezwaar gaat afwijzen. Het is een pot nat. Ik ga het denk ik toch wel doen, al was het alleen maar om het KIFID zwart te maken. Ze hebben namelijk veel meer waarde gehecht aan de verklaringen van de bank zonder deze ook maar enigszins in twijfel te trekken. De bank heeft in de rechtszaal toegegeven dat de hypotheek gesecuritiseerd was, maar de behandelende persoon van het KIFID zegt: “ …………is door mij niet vast te stellen wat er ter sprake gekomen is tijdens deze zitting” Ik heb zelfs aangegeven dat ik een getuige heb, mijn toenmalige advocaat , die kan bevestigen wat is gezegd. Deze verklaring van de bank was niet opgenomen in de beschikking van de voorzieningsrechter. De volgende keer dat ik in de rechtszaal ben zal ik alle gesprekken opnemen! 

Chrissie

Sacredfour even een vraag; stel je bent nu 25 jaar jong en je volgt jouw advies op, maar op 35 jarige leeftijd wil je graag een huis kopen met je man/vrouw of vriend/vriendin of misschien wel alleen voor jezelf, loop je dan niet tegen problemen aan? Kun je me daar ook antwoordt op geven?

Een stemmetje binnen in mij zegt me telkens jongens denk na bij wat je doet , ik begrijp dat je snel van de schulden wil afkomen en zoals op dit topic  een lagere hypotheekrente maar wat zijn de gevolgen voor later?

sacredfour

Chrissie, ik zal daar heel eerlijk in zijn. Niet doen!

Chrissie

Dank voor je antwoordt Sacredfour.