OPROEP TV-programma 'Debat op 2'

Started by Debatop2, Sep 07, 2011, 02:33 PM

Previous topic - Next topic

Debatop2

Beste bezoekers van dit schuldenforum,

Wij zijn de redactie van het nieuwe discussieprogramma Debat op 2. Dit programma is de opvolger van Rondom10.

Vanaf 10 september 2011 zenden wij iedere zaterdagavond LIVE uit vanuit het Geldmuseum in Utrecht. Zowel op onze website (www.debatop2.nl) als op Nederland 2 zijn onze uitzendingen LIVE te volgen vanaf 20.25 uur. De presentatie is de ene week in handen van Ghislaine Plag, de andere week in handen van Arie Boomsma.

Op dit moment zijn wij bezig met het voorbereiden van een belangrijk onderwerp: mensen die (boven)modaal verdienen en toch schulden hebben. Een groot taboe, zo blijkt.

Onze uitzending hierover zal gaan over het volgende:

Kopen, kopen, kopen. Jarenlang was dat de nationale volkssport. Wie die nieuwe auto eigenlijk niet kon betalen, sloot gewoon een lening af. Wie geld kon krijgen voor een nog groter huis was wel gek het niet te kopen. Maar de vette jaren zijn voorbij. Steeds meer mensen kunnen het niet meer bolwerken. Zo

Freek en Jolanda

QuoteHet gros van de Nederlanders leende er lustig op los. Voor hen volgt na het feest nu de kater. Moet de overheid ons burgers het moeilijker maken om grote schulden aan te gaan? Moet ze agressieve kredietverstrekkers harder aanpakken? Moet ze ingrijpen achter de voordeur, of een limiet stellen aan het krediet? Wie schulden maakt, moet op de blaren zitten, en zijn problemen niet op de samenleving afschuiven.

Het gaat om voorlichting en controle van de kredietverstrekkers. Degene die een DSB een bankvergunning hebben verstrekt of daar topman zijn geweest zijn daar net zo schuldig aan.

QuoteNu zijn wij op zoek naar mensen die inderdaad (boven)modaal verdienen en desondanks toch schulden hebben. Wij willen graag met deze mensen vrijblijvend en zonder verdere verplichtingen spreken. Het gaat ons vooral om achtergrondinformatie uit eerste hand over dit onderwerp.

Ik heb hier moeite mee.  De programmamakers hebben hun programma. Na een uitzending ben je bekend bij iedereen en er is verder geen nazorg of hulp, ook niet van de EO.
Freek en Jolanda

peter

Quotek heb hier moeite mee.  De programmamakers hebben hun programma. Na een uitzending ben je bekend bij iedereen en er is verder geen nazorg of hulp, ook niet van de EO.

Het is een programma van de KRO/NCRV. Het is een debat over lenen en schulden.
Peter
Administrator Forum

Buster

Ik vind het een eenzijdig onderwerp.

Hartstikke goed dat er aandacht aan schuldenaren word besteed maar waarom nou weer de groep die boven zijn stand leeft?

De meeste schuldenaren van vandaag de dag zijn begonnen met 1 maand geen geld hebben voor de energie nota, door een tandartsbehandeling die niet werd vergoed, daar kwam een definitieve aanslag van 3 jaar terug bovenop en toen begon de ellende.

Die groep van de flatscreens, zie zijn allang gesaneerd.
(hahahaha, leen van Frisia is ZOOOO 2003,....)

Wrang, maar wel waar. Ik zou best ergens aan mee willen werken maar niet om het beeld te bevestigen wat vele schuldenaren in schaamte houd.

Freek en Jolanda

Die flatscreen doet het niet meer en wij hebben geen zin om dit op de TV uit te legen, met een balkje over onze ogen.

Ik zie het al voor me, Freek die Flatscreen doet het niet meer, heb je bij geleend voor een nieuwe? Jolanda, wat deed het jou.......... Hoe voelt het aan om een schuldprobleem te hebben. Hoe gaat het met jullie relatie, wie zien jullie als schuldige voor deze problemen. Hebben jullie hulp gezocht.

Op mijn werk zie ik het al voor me, (Baas) Freek kom eens mee, wij moeten eens praten..........
Buren, dus jullie sparen niet voor een nieuwe auto

::) >:( :-\

Freek en Jolanda

Buster

Nee baas, wij sparen helemaal niet.
Weet u wat ik geef u het bankrekening nummer van Leen, scheelt mij weer internetbankieren.

Noenie

Quote from: Buster on Sep 07, 2011, 10:52 PM
Ik vind het een eenzijdig onderwerp.

De meeste schuldenaren van vandaag de dag zijn begonnen met 1 maand geen geld hebben voor de energie nota, door een tandartsbehandeling die niet werd vergoed, daar kwam een definitieve aanslag van 3 jaar terug bovenop en toen begon de ellende.
[/glow]

Hoi Buster

Ik denk toch dat dat wat je schrijft niet helemaal klopt. De meeste schuldenaren zijn denk ik toch diegene die steeds iets meer moesten als ze konden betalen. Een nieuwe auto, een nieuwe TV , een caravan.  Heel veel mensen hebben 1 lening  ( of meerdere leningen ) die al jaren loopt. Veel langer als de oorspronkelijke tijd. Heel lang geleden kreeg je een lening die je in zoveel maand terug moest betalen, later kon je ook een doorlopend krediet krijgen. Hield in dat men het geleende bedrag steeds weer kon gebruiken. En op een bepaald moment kon je bijna onbeperkt lenen en als je daar gevoelig voor was/ bent dat is het hek van de dam. En eigenlijk zie ik het om me heen toch regelmatig dat mensen iets kopen en geen geld hebben en dan toch maar lenen.

Ik moet toegeven dat we daar zelf ook aan hebben mee gedaan , eigenlijk mijn echtgenoot en op het moment dat je ook je handtekening zet dan doe je zelf ook mee. Het heeft me heel wat moeite gekost om mijn echtgenoot ervan te overtuigen dat het niet de goede manier van leven is en ik heb het idee dat hij nu eindelijk begrijpt wat hij ( we )  altijd gedaan  hebben.

Noenie

Buster

Hmm,.. daar kun je wel eens gelijk in hebben, zo had ik het nog niet bekeken.

peter

QuoteIk moet toegeven dat we daar zelf ook aan hebben mee gedaan , eigenlijk mijn echtgenoot en op het moment dat je ook je handtekening zet dan doe je zelf ook mee. Het heeft me heel wat moeite gekost om mijn echtgenoot ervan te overtuigen dat het niet de goede manier van leven is en ik heb het idee dat hij nu eindelijk begrijpt wat hij ( we )  altijd gedaan  hebben.

Noenie

Wij hadden ook ooit een doorlopend krediet. Lage maandlasten door de 1% aflossing per maand.
Peter
Administrator Forum

sandra

@ Noenie,

Sorry, maar ik ben het niet met je eens.
Wij hebben geen leningen en torenhoge schulden. Als je al ruim 8 jaar tegenslagen hebt dan kom je er niet uit.
We hebben geen auto, een pc uit de tijd van de houten gulden, de meubels
zijn een bijgeraapt zooitje van de afgelopen 20 jaar en ik heb al helemaal geen
flatscreen, maar gewoon een oude sony trinitron die je eerst aan moet slingeren.
Kan niet helemaal zeggen dat het niet onze schuld is. Tegenslagen en fouten
gaan gewoon niet samen.

;)