Besparingen Auto

Started by marco, May 08, 2009, 11:13 PM

Previous topic - Next topic

marco

Ik kreeg een mail toegestuurd m.b.t. de bezuinigingen voor het rijden. Deze tips wil ik jullie niet onthouden:

Tip 1: Schakel zo snel mogelijk naar een hogere versnelling Hoe hoger het toerental, hoe hoger het verbruik van brandstof en hoe hoger de uitstoot van uw auto. Schakel daarom bij 50 km/h naar de vierde versnelling en bij 80 km/h naar de vijfde versnelling.

Tip 2: Vermijd korte afstanden met uw auto Het klinkt afgezaagd: gebruik voor korte afstanden zoveel mogelijk de fiets. Wanneer de motor van uw auto nog koud is, slijt de motor sneller, verbruikt deze meer brandstof en vervuilt ook meer.

Tip 3: Tank met korting

Tip 4: Rol uit in de versnelling waar u op dat moment in rijdt Ziet u een rood verkeerslicht aankomen? Laat de auto dan uitrollen in de versnelling, ofwel laat alle pedalen los. Zo remt u op de motor en krijgt deze aandrijving van de wielen, wat geen brandstof kost.

Tip 5: Houd uw banden goed op spanning Het is echt waar dat een slappe band meer brandstof kost. De rol-weerstand wordt namelijk groter en daardoor is er meer brandstof nodig om dezelfde snelheid te bereiken. Check dit maandelijks.

Tip 6: Gebruik de hulpmiddelen in uw auto Veel auto
Marco en Bianca

sacredfour

Verkeersboete? Altijd bezwaar maken en een WOB verzoek doen, en er misschien nog geld aan verdienen ook!
De onderstaande informatie is geen reden om je niet aan de verkeersregels te houden. Rij altijd veilig.

Officier van Justitie
Antwoordnummer 53043 (scheelt weer een postzegel)
3505 VB UTRECHT
(Plaats), (datum)

Betreft: Bezwaarschrift in 1e termijn en Wob-verzoek

Geachte heer/mevrouw,

Hierdoor maak ik bezwaar tegen beschikking nummer (nummer). De gronden van bezwaar zullen door mij worden geformuleerd na ontvangst van alle door mij op grond van de Wob en de Wahv c.q. andere wettelijke regelingen op te vragen documenten.
Ik verzoek u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op deze vermeende overtreding betrekking hebbende documenten. Met tenminste hierin begrepen kopie
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Hou wel in de gaten dat tijdens je bezwaar je wel gewoon op tijd moet betalen, anders volgt er een verhoging of boete,.. en dan moet je daar weer bezwaar tegen maken,...  ;D

platzakje

Vorige maand een boete gehad voor te hard rijden.... Overtreding van uhhhmmm *uit mn hoofd* 11 km/uur (reed geloof ik 71 waar 60 mocht) en dat kost me dus

sacredfour

@buster
Zolang de bezwaarprocedure loopt hoef je niet te betalen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Ben ik dan in de war met de motor rijtuigen belasting? Moest mooi

sacredfour

Ja, dat is weer een heel ander geval. Als je hier bezwaar tegen wil maken moet je een gerechtelijke procedure gaan starten. voor meer informatie zie http://www.stralingsarm-nederland.org
Luuk van Dinter zelf zegt dat je in ieder geval 5-6 jaar uitstel van betaling kan verwachten!

sacredfour

Parkeerbon
Wat ik vroeger deed, als ik een parkeerboete had gekregen, was wachten totdat er een automobilist terugkwam naar zijn wagen,waarin een parkeerbonnetje lag die het tijdstip van mijn overtreding wel dekte, en dan vragen of ik zijn bonnetje mocht hebben. Hiermee kan je dan bezwaar maken tegen de boete., met als argument dat het bonnetje waarschijnlijk van het dashboard geblazen was toen je de deur dichtklapte. Win je altijd. Maar dit is illegaal en moet je dus nooit doen!;D ;D ;D