Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Kaatje, Peter heeft 100% gelijk en ga alsjeblieft ondanks je lichamelijke ongemakken toch bij die vriend(in),familie eten het haalt juist een stuk stress weg. Van deze kleine dingen moet je het juist hebben daar kun je weer op teren en kan je het even weer gemakkelijker aan.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Stand per vandaag:
schuld: 55.265
Roodstand: 1.021
op huishoudrekening 60,42
in portemonnee 21
En een heleboel rekeningen van afgelopen maand die nog betaald moeten worden.

Chrissie

Kaatje,

Ondanks alles zakt je schuld nog steeds, dat is heel positief!

Kaatje

dat is het ook, maar ik vind het zo vervelend dat veel van mijn vaste lasten van deze maand nog niet betaald zijn. Dus loop met veel een maand achter en dat is voor mezelf wel frustrerend. Dus eigenlijk moet ik dat bedrag van de openstaande lasten er nog bij tellen.

Chrissie

Kaatje

ja al 15,98 :)

En 60,53 voor de uitvaartverzekering die ik in februari in 1x betaal.

Chrissie

Is het misschien mogelijk dat je die 60 euro bij die 15 euro kan doen en dat je dan toch al vast

Kaatje

Daar heb ik inderdaad over nagedacht om dat te doen. Maar vorig jaar had ik ook niet gespaard voor de verzekering en dan komt t hard aan, omdat ik geen reserves heb. Dus ik laat het voorlopig staan. Maandag of dinsdag krijg ik salaris en dan betaal ik alle achterstallige vaste lasten. En het klopt dat ik eind september extra geld krijg ivm overuren en een bonus, als ik in ieder geval de 50 overuren haal en ik moet wel eerlijk bekennen dat dat best lastig is. Maar de uren die extra uitbetaald worden is zeker meegenomen.

Chrissie

Heb je er al eens over nagedacht om die verzekering in plaats van per jaar om te laten zetten naar per maand of kwartaal in dien mogelijk, dan is de hap ook niet zo groot.
Dit heb ik ook met bepaalde verzekeringen gedaan en toen werd het wat verdraagzamer.

Kaatje

Ik heb er toen voor gekozen om het 1x per jaar te betalen, omdat het dan goedkoper is. Maar ik zal nog eens gaan bestuderen hoeveel het verschilt tussen per jaar en per maand betalen. En ik dacht als ik nu elke maand geld hiervoor op mijn spaarrekening zet, dan maakt het niet uit of ik nu per maand of per jaar betaal, want de last per maand is voor mij dan hetzelfde. Het enige nadeel is dan dat als ik geld nodig heb, het heel makkelijk overmaak en dan op maak aan andere dingen. Daarom het ik het nu op een spaarrekening staan, waarbij het ongeveer 3 dagen duurt voordat het geld op mijn rekening staat.

Freek en Jolanda

Wij betalen per maand, het bedrag in eens was teveel voor ons.
Freek en Jolanda

Dick

FBTO gaf 5% korting als wij de premie gelijk zouden betalen. Voor ons zou dit beteken dat wij ruim 1200 euro aan premie in een keer zouden betalen. De korting was 60 euro.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Kaatje

Het gaat bij mij alleen om de uitvaartverzekering van

Chrissie

Kaatje

Even een vraag heb je weleens een maandbegroting gemaakt van al jou vaste lasten? Dus alle vaste lasten die je hebt, omgerekend naar per maand.

Ik zal een voorbeeld geven:

Water betaal ik in Januari, April ,Juli, Oktober
totaal betaal ik 350,50 in het jaar, maar omgerekend naar per maand betaal ik 29,21
Als je dat met alle vaste lasten doet krijg je een heel mooi overzicht en zie je direkt waar je moet bezuinigen of wat je nog over hebt.