Huishoudbudget + stand schulden kaatje

Started by Kaatje, May 15, 2011, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Omdat ik zelf zo aan het zoeken was naar de stand van mijn huishoudbudget en de stand van mijn schulden in mijn andere topic, maak ik dus nu een nieuw topic aan.

Stand per 10 mei 2011:
roodstand bank

Freek en Jolanda

Wij zetten alles in een grafiek, zodat je over een periode kan zien wat er gebeurt.
Freek en Jolanda

Kaatje

dat is goede tip,dat wordt het visueel. Denk dat dit mij ook zal helpen om door te gaan als ik een dip heb en even naar die grafiek kijk

Freek en Jolanda

Het helpt echt, je ziet ook wanneer de lijn naar de verkeerde kant beweegt, omdat je, je niet aan je budget houdt. Je houd jezelf zo een spiegel voor, van wat wel en wat niet kan. Je kan een heel goed plan hebben, maar als je er niet naar leeft gaat het mis.
Freek en Jolanda

Chrissie

Inderdaad een grafiek stimuleert heel goed.

En weet je wat ook goed helpt, hou je rente maar bij dan schrik je je in het begin het apezuur en denk je wat ben ik toch stom bezig geweest dat geld ik wel anders kunnen gebruiken en dat stimuleert ook geweldig goed om de schulden naar beneden te krijgen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

peter

Het help echt goed, is inzichtelijk en je houdt jezelf een spiegel voor.
Peter
Administrator Forum

marco

Als je het in een grafiek zou zetten zie je al een kleine daling. Belangrijkste is de grafiek stijgt niet meer ;D
Marco en Bianca

Kaatje

Chrissie

peter

Kaatje, met het vakantiegeld en de teruggave van de blokverwarming krijg je aardige zet in de positieve richting.
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Peter, dat is zeker zo, dan gaat in ieder geval de roodstand bij de bank flink naar beneden.
En vanaf eind juni heb ik een hoger netto salaris, ivm contractverlenging.
Langzaam aan ga ik het steeds positiever inzien.

Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

peter

Quote from: kaatje on May 23, 2011, 08:28 PM
Peter, dat is zeker zo, dan gaat in ieder geval de roodstand bij de bank flink naar beneden. En vanaf eind juni heb ik een hoger netto salaris, ivm contractverlenging.  Langzaam aan ga ik het steeds positiever inzien.

Dit doet mij echt goed om te lezen!
Peter
Administrator Forum

marco

Er is een goed begin en nu blijven volhouden!
Marco en Bianca

Chrissie

Wauw het grafiekje van de schulden gaat naar beneden, en het grafiekje van positiviteit gaat omhoog  mooi hoor.  Ga zo door dat is leuk om te lezen.