Wat als gemeente niet helpt?

Started by Liever anoniem, Feb 07, 2012, 09:50 PM

Previous topic - Next topic

Liever anoniem

Donderdag hebben we een afspraak bij de gemeente.
Intussen ben ik ook met schuldenhulplijn.nl in contact geweest.
Maar ergens liep hier al een draadje dat zij niet aangesloten zijn bij NVVK en voelt het voor mij na het lezen van dat draadje ook niet prettig.
MAAR!
Hij gaf wel aan dat hij mij kon helpen als de gemeente dat niet zou doen/kunnen/willen.

Dan denk ik dus, als hij het kan dan kan het elders ook.
Heeft iemand hier een betrouwbaar adres die ook kan helpen?

Buster

Hoi Liever Anoniem,

Ik ben even voor je gaan zoeken en doorklikken.
schuldenhulplijn.nl is ook bekend onder inkomensbeheerders.nl

Er is idd een KvK nummer, maar voor de rest geen inschijving bij de NVVK of bij BPBI.
De tarieven waar ze naar verwijzen kunnen dus ook nooit het volle pond zijn.
Hier lees je er meer over.
http://www.rechtspraak.nl/Procedures/Landelijke-regelingen/Sector-kantonrecht/Richtlijnen%20kantonrechtspraak/Documents/Aanbevelingen-meerderjarigenbewind.pdf

Ik kan je niet zeggen of deze organisatie een legitieme is.
Wat me wel zorgen baart is het missen van een aansluiting bij en organisatie.
Dat houd in dat ze nooit een officiele juridische schone lei kunnen verzorgen.

Op zich is het heel simpel;
Je hebt een inkomen en je hebt uitgaven.
Als de uitgaven hoger zijn dan de inkomsten kan een gemeente niet zoveel voor je betekenen, dan is er immers niks om mee af te betalen.
Wat deze (goede) bureau's doen is met je meekijken hoe de kosten naar beneden kunnen zodat er toch iets is om mee af te lossen. Dat voorstel doen ze dan bij de eisers, voor het volledige bedrag.
Tijdens het afbetalen betaal je aan het bureau ook maandelijks een bedrag om de regelingen in stand te houden.
De goedkoopste zijn rond de

Liever anoniem

Helpt een gemeente altijd als de inkomens hoger zijn dan de uitgave?

En hoe moet je het zelf doen als de schuldeisers niet genoeg tijd willen geven?
Ik kan praten als brugman maar ik krijg het niet voor elkaar.

peter

Hoi, zoals Buster al schreef, humanitas en schuldhulpmaatje kunnen je goed helpen. Dit kost je niets en ze zijn betrouwbaar.

En ze weten de weg in schuldhulp land.

Ik denk dat ze jullie kunnen helpen met een stul begeleiding in jullie uitgaven patroon.
Peter
Administrator Forum

Buster

De eerste periode kunnen schuldeisers nogal stug zijn.
Ze hebben de ervaring dat je niet betaald en daar gana ze op af.

Wat je ertegen kan doen is aantonen dat je je vaste lasten hebt terug gebracht tot een minimum.
Dat je het inkomen wat overblijft hebt verdeeld over de diverse eisers.
Dat als ze inzicht willen in je afbetalingen je desgewenst de bankafschriften op wil sturen als bewijs.

Pas dat laatste alleen toe als je te maken hebt met een gerechtsdeurwaarder.
Een incasso heeft het recht niet de spullen op te vragen, dus bied dat ook nooit aan.
Wat bij mij erg heeft geholpen is steeds heel zakelijk overkomen.
Altijd afsluiten "met vriendelijke groet", beginnen met "ik begrijp dat" of "naar aanleiding van de vordering met dossiernummer,.."

Ik heb ze op een gegeven moment een mail gestuurd met elkaar in de CC, inclusief alle dossier nummers.
Zo waren ze in elk geval van elkaar op de hoogte dat ze bestonden. En het is een legitieme reden waarom het maandbedrag niet hoog kan zijn.

Over je administratie; dat word je bewijsvoering.
Bewaar alles, in mappen, vordering bij vordering. Als je telefonisch contact hebt gehad schrijf dan de datum op, de naam van de persoon die je hebt gesproken en waar het over ging.
Mails print je uit en die stop je ook in die map.

Deurwaarders en incasso's al helemaal staan niet bekend om hun geweldige administratie voering.
Als zij een fout maken in de afschriften, of je moest ergens op reageren en ze zijn het formulier kwijt (ik noem maar wat) komen ze dat ALTIJD verhalen bij jou. Op dat moment sta jij direct klaar met je map.
"Nee hoor, op 14 februari heb ik met meneer Cupido gesproken en die en die regeling getroffen en zoals u kunt zien is dat bedrag op 23 februari overgemaakt onder vermelding van,..."

Als je daarna ophangt voel je je ZO goed, daar kan geen geld tegen op.
Bij ons heeft het 4 maanden geduurd en toen hoorde we, op een brief per jaar na, niks meer van ze. Ik bel ze zelf een keer per jaar om te vragen hoe hoog de stand is.
En dan krijg ik keurig een specificatie.

Succes!

sacredfour

Nog een kleine toevoeging in buster,s duidelijke uiteenzetting hoe je je administratie moet aanpakken.
Om juridisch sterk te staan is het verstandig, om behalve aantekeningen van een telefoongesprek, ook een brief te sturen. Dit noem ik een verslag. Hierin vermeld je wat besproken is. Tenzij de andere partij iets anders meld is jouw verslag van het telefoongesprek eventueel een bewijs in rechte.   
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Liever anoniem

Wauw wat een uitgebreid verslag.
Ik ben er natuurlijk erg blij  mee dat jullie me kunnen helpen.
Hoe tegenstrijdig natuurlijk ook dat dit mogelijk is, want als dit niet bekend was waren er niet meer mensen die tegen dit probleem aan lopen.

Morgen gaan we met onze map naar de gemeente.
Ik hoop gewoon zo erg dat we het gaan redden.
Ook zal ik schuldhulpmaatje gaan benaderen.
Morgen heb ik gelukkig nog een vrije dag op kunnen nemen anders had mijn man er alleen voor gestaan en ik vind het toch wel prettig om een vinger aan de pols te houden.

Humanitas geeft op de site aan dat ze niet iedereen kunnen helpen en dat schuldhulpverlening alleen vanuit rotterdam gegeven word.
Maakt het dan niet uit dat wij in Amersfoort wonen?

Buster

Wat Humanitas voor je kan betekenen is in dit geval de administratie ondersteuning.
Het schuldhulp traject is dezelfde die de gemeente aanbied, alleen word deze niet gesubsidieerd door de gemeente en is hij duurder.

Daarom zoeken ze altijd naar de optie dat je werkgever voor de kosten opdraait.
Persoonlijk vind ik ze nogal duur (de gemeente betaald aan het GKB per client