help ik weet het niet meer

Started by sylly123, Jan 17, 2016, 08:53 PM

Previous topic - Next topic

sylly123

Hallo allemaal, ik zit er even helemaal doorheen. Wij zijn een gezin met twee kindjes. Zeven jaar geleden hebben wij een ander huis gekocht. Dit omdat het appartement waar we in woonde maar 1 slaapkamer had en dit vanwege de gezinsuitbreiding te klein werd. Dit appartement was ook een koopwoning en staat inmiddels al zeven jaar te koop. Er lijkt geen einde in zicht te komen en helaas zat er niets op dan het te verhuren. Door deze situatie hebben we geen inkomsten genoeg om een toekomst op te bouwen en het onderhoud aan onze huidige woning stapelt ook maar op. Op dit moment heb ik door een reorganisatie zelf geen inkomen. Alleen mijn man. Daar komt bij dat als ik ergens anders werk aanneem voor een lager loon, dit bijna geen zin heeft aangezien de toeslagen ed dan wegvallen en er kosten voor de kinderopvang bij komen. Aan het einde van de streep scheelde dit bijna niets. Ik weet gewoon niet hoe ik hier uit moet komen. Schuldhulpverlening kan ik denk ik weinig mee in deze situatie, de vraagprijs verlagen gaat niet want op de dag van overdracht moet de hypotheek betaald zijn en spaargeld hebben we door dit gebeuren niet meer. Een cirkel waar ik dus niet uitkom. Als ik het niet verhuur kan ik de hypotheek niet meer betalen en dan zal het wel ter executie verkocĥ worden. Is dit dan de enigste oplossing en dan wsnp aanvragen? Maar wat gebeurd er dan met onze huidige woning. Het enige wat we willen is normaal leven en we doen geen gekke luxe dingen.

burningspirit

Wat een spagaat waar je in zit! Ik heb er niet veel verstand van maar wat ik me afvraag: hebben jullie een betalingsachterstand m.b.t. de primaire vaste lasten: hypotheek, energie, water, zorgverzekeringspremie?

En andere vragen zijn: staat jullie appartement "onder water"? M.a.w. bij verkoop nu een restschuld te verwachten? Als dit het geval is (achterstand en/of onder water), dan heeft dit ook zeker gevolgen voor je huidige woning. Antwoord op deze vragen kan misschien de meer onderlegde forumleden een beetje op weg helpen om je advies te geven. Misschien is er iemand hier die weet wat wijsheid is in dit geval?

In elk geval veel sterkte sylly!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

www.budgetmiep.nl

Hoi silly,

wat een drama waar jullie in zitten. Ik heb zelf geen enkele ervaring met koophuizen dus ik kan hier vrij weinig over zeggen. Je zegt dat jullie zo niet rondkomen, dekt de huurprijs voor de flat de kosten voor de hypotheek ed niet dan? Is het niet mogelijk om de flat te koop te zetten terwijl je deze verhuurd en in het contract te zetten dat de huurders het pand moeten verlaten als deze verkocht is? Het kan zijn dat ik hier onzin praat, zoals gezegd ik heb hier geen ervaring mee. Maar ik probeer een beetje mee te denken.
Ik denk niet dat WSNP hierop van toepassing zal zijn, de flat wordt dan zeker voor de laagste prijs verkocht. En het risico is ook dat de woning verkocht moet worden, afhankelijk van de kosten hiervan.

Gr
7 jaar slechte schuldhulpverlening achter de rug, nog 2 jaar wsnp te gaan, blogger op www.budgetmiep.nl over de voedselbank, schulden, armoede en goedkoop leven, positiviteitsgoeroe