Vernieuwde Nibud Cashflow Manager biedt veilig alternatief voor online huishoud

Started by peter, Dec 26, 2010, 08:27 PM

Previous topic - Next topic

peter

Zie hierbij het persbericht over een vernieuwde oplossing van het Nibud, wat van de week via de email ontving.

Iemand ervaring hiermee?

http://www.pressrecord.nl/nieuwe-nibud-cashflow-manager-veilig-alternatief-voor-online-huishoudboekjes/

Nibud Cashflow Manager-gebruikers managen hun financi
Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Wij gaan dit programma eens bekijken of deze toegevoegde waarde heeft voor een gezin van 4 kinderen. Het is 4 weken vrij te gebruiken. Jullie horen van ons
Freek en Jolanda

Chrissie

Ik werk zelf al jaren van (2005 t/m nu) met het programma Nibud GeldManager en deze bevalt me heel goed en blijf ik ook gebruiken tot hij stuk gaat. Nou was ik wel even heel nieuwsgierig naar de Vernieuwde Nibud Cashflow Manager en ik weet nu al dat als mijn programma stuk gaat, ik hem zeker ga gebruiken.

Het jaarbudget is in beide programma's heel gemakkelijk en je weet direkt waar je dingen moet aanpassen en dat schept rust. En de grafieken van de Nibud Cashflow Manager dat is iets wat ik al jaren zoek.
Het enigste nadeel wat ik aan Nibud Cashflow vindt is dat je niet meer aan kan vinken of je iets betaald hebt en welk afschrift nummer het heeft. Maar dit heeft volgens mij met de toekomst te maken omdat de bankafschriften gaan verdwijnen.

Met vriendelijke groet,
Chrissie
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Freek en Jolanda

Het programma (Nibud Cashflow Manager) bevalt ons ook goed, wij hebben hierdoor overzicht waar al het geld heen gaat. Het voordeel voor ons dat wij hierdoor financieel kunnen plannen.
Freek en Jolanda

marco

Er zijn meer (goede) programma's op de markt. Zelf vind ik Davilex Bank Offline een fijn programma. Met excel kan je ook het e.a. goed bijhouden en een schriftje met een agenda werkt ook nog steeds goed.
Marco en Bianca

Freek en Jolanda

Wij gebruiken naast alles een agenda om alle belangrijke betalingen op te schrijven. Zodra deze betaling is gedaan vinken wij deze af in de agenda. Zo missen wij nooit een betaling.
Freek en Jolanda

Chrissie

Ik gebruik naast mijn Nibud GeldManager ook een papieren kasboek en hier zet ik ook mijn aantekeningen van de verdeling van Vakantiegeld en Kinderbijslag e.d in. Mijn vakantiegeld verdeelde ik altijd over de lening, spaarrekening en betaalrekening en hetzelfde doe ik met de kinderbijslag. Tegenwoordig is het alleen nog maar de lening en de spaarrekening

IK zal een voorbeeld geven: Stel je hebt je vakantiegeld gekregen een bedrag van 1000 euro
dit verdeel ik dus onder betaalrekening daar gaat bv 100 euro heen, dan doe ik bv. 300 euro op de lening en de rest gaat op de spaarrekening voor de vakantie en onvoorziene uitgaven zoals wasmachine, scooter e.d 
Zo zorg je dat alles goed blijft lopen en kan je andere dingen beter opvangen. Dan hoef je ook niet meer het ene gat met het andere te vullen, en krijg je meer rust.

peter

Peter
Administrator Forum

Chrissie

dank je wel Peter!

Heb deze tip in 2007 gekregen van iemand van Gemeentelijk Kredietbank via een cursus hij heeft het ter bevestiging op geschreven omdat ik toen overspannen was en mijn schulden niet wou afgeven en hij wou me niet overnemen omdat ik het zelf kon. IK drijf er al jaren op en het werkt perfekt.

peter

Peter
Administrator Forum

Chrissie

Inderdaad het wordt een manier van leven, maar tegen het einde wordt het een sport. In het begin zat ik er hard boven op en werd ik door die man terug gefloten en werd alles weer in juiste proporties terug gebracht zodat ik ook weer adem mocht halen, heb toen 2 jaar iets rustiger aan gedaan om weer op verhaal te komen maar ik heb wel alles goed bij gehouden en ben dus nooit terug gezakt. Maar dit laatste jaar zet ik weer alles op alles om het er rond december of begin januari 2012 er toch uit te krijgen. Maar ik heb altijd doelen gesteld en die waren er meestal wel een half jaar eerder uit. Dus hoop dat ik dat nu ook voor elkaar krijg.

Buster

Chrissie