Enorme schulden

Started by Kaatje, Sep 12, 2010, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Dit vind ik heel leuk!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Quote from: Kaatje on Mar 07, 2013, 08:27 PM
Moet ik het alleen niet allemaal uitgeven in het weekend :) Goed voor mijn budget en goed voor mijn schulden.
Jou kennende komt dat wel goed!!!   ;)
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Kaatje

Door 4 dagen van de 7 geen geld uit te geven, gaat het nog niet helemaal goed in het weekend. Zal vandaag of morgen mijn standen er eens opzetten. Sinds een paar maanden heeft de bank afgelopen week een aantal betalingen teruggestort, hierdoor minder roodstand, maar wel hogere achterstand. Baal er eigenlijk best wel van.

Gelukkig heb ik wel werk. Ben elke week wel ontzettend bekaf. Deze week tot 2x toe op de bank in slaap gevallen. Dan denk ik om 20:00 uur, nog even tv kijken en die beide keren heb ik denk ik niet eens een half uur gezien. Het zet me wel aan het denken. Het zou fijn zijn als ik na het werk ook nog energie over heb.

Libra

Lieve Kaatje,

Je zit nog middenin het gewenningsproces!
Een nieuwe baan "vreet" altijd energie totdat je je draai helemaal gevonden hebt en een aantal taken min of meer routine zijn geworden.
Het is dus niet zo vreemd dat je nog heel moe bent!
Bovendien ben je tussendoor ook nog ziek geweest, wat er behoorlijk ingehakt heeft.

Gun jezelf dus gewoon ook even de tijd!
Je zult zien dat als je een maand verder bent, de dingen er alweer heel anders uitzien!

En voor wat je financi

Kaatje

Lieve Libra,

Jouw bericht zorgde voor een paar tranen bij mij. Het doet me goed. Zelf had ik het zo niet eens bekeken.
Ik zal het maar tijd gaan geven dan en intussen er mee aan het werk gaan.

Liefs,

Buster

Lieve Kaatje,

Behalve jezelf tijd gunnen, maak ook gebruik van methodes die je in het verleden veel hebben geholpen.

Briefjes, lijstjes, dingen opschrijven.
Dat heeft je voorheen overeind geholpen net zo lang tot het "normaal" werd.
Niks mis mee om dat er weer bij te pakken.

Hou vol, je kan het!

Kaatje

die lijstjes moet ik zeker gaan maken, vergeet nog wel eens de container aan de straat te zetten :)
Alles van het werk schrijf ik gelukkig al van me af in een aparte agenda. Hierdoor krijg ik wel meer rust.

Nu nog mijn priv

Chrissie

Quotedie lijstjes moet ik zeker gaan maken, vergeet nog wel eens de container aan de straat te zetten Smiley
Alles van het werk schrijf ik gelukkig al van me af in een aparte agenda. Hierdoor krijg ik wel meer rust.

Nu nog mijn priv
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Vlinder307

Lieve Kaatje...
heb niet zoveel energie meer zoveel te schrijven maar wilde ff laten weten dat ik aan je denk (en aan iedereen hier trouwens) balen dat je net ziek ben als je aan een nieuwe baan begint maar zal idd moeten wennen ...energie moet je weer opbouwen (denk ik)
Dikke knuffel !!!! Vlinder...

Kaatje

Lieve Allemaal,

De laatste tijd lees ik wel op het forum, alleen reageer bijna niet meer. Alles heeft zo zijn redenen.

Ik wilde aangeven dat ik minder op het forum aanwezig zal zijn. Niet dat jullie gaan denken: waar is Kaatje nou en gaat het wel goed met haar? Geen zorgen maken, het gaat goed met me. Alleen ben ik voor mezelf (on)bewust de balans gaan opmaken, waar ik energie van krijg en waar ik minder energie van krijg. Hierin heb ik voor mezelf keuzes gemaakt.

Ook door mijn nieuwe baan, waar ik het ontzettend naar m'n zin heb, een aantal weekenden die vol gepland staan, dan wil ik de resterende tijd die ik dan nog over heb, echt gaan besteden aan dingen die ik wil doen en waar ik energie van krijg.

Er is een hele tijd geweest dat ik hier ondanks de ellende van de schulden, ontzettend veel plezier heb gehad en soms met tranen over m'n wangen van het lachten op het forum heb zitten lezen. Heb dit alleen de laatste tijd gemist.

Het is geen afscheid, zal af en toe zeker blijven lezen en op het moment dat ik voel om te reageren, zal ik dit ook zeker doen. Alleen in mindere frequentie dan voorheen.

Hele fijne paasdagen voor jullie allemaal.

Weegschaaltje

Kaatje: juist de dingen waar je volop je positieve energie uit kan halen moet je flink benutten. Is alleen maar goed omdat je op die manier sterker in je schoenen staat en makkelijk met minder lasten er doorheen stapt.

Wat ik zo gelezen heb in je topic ben je voor velen hier van onschatbare waarde geweest door steeds maar door te gaan en positief te blijven, ondanks alles. Nu is t tijd voor jezelf. Doe dat dan ook. Heel veel succes met alles.

Knibbel

Heel fijn te lezen dat je baan ontzettend goed bevalt. En heel goed dat je voor jezelf de balans aan het opmaken bent. Je begint nu aan een nieuwe ronde, nieuwe baan, nieuwe kansen. En daarbij moet je zeker je intuitie volgen. Het is juist goed om vooruit te kijken naar nieuwe, andere wegen, en niet te blijven hangen in je oude situatie. Neem alle kansen die je krijgen kan, het is je zo gegund Kaatje.

Ik wens je van harte toe dat het pad die je nu opgaat bezaaid zal zijn met liefde, vreugde, vriendschap, en natuurlijk goede financiele vooruitzichten.

Fijne paasdagen en heel veel liefs... :-*
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Libra

Lieve Kaatje,

Ik heb alle begrip voor je keuze(s) en kan alleen maar beamen dat je dit gewoon heel erg goed doet voor jezelf!!

Ook als je zelf even in wat woeliger water zat, vond je altijd weer de kracht en de tijd om er, ondanks alles, toch nog weer hier te zijn voor ons.
Met begrip en ondersteuning die altijd voor de schrijver/ontvanger van onschatbare waarde zijn!!

Fijn dat je niet definitief afscheid neemt, alleen de frequentie wat terugschroeft!!
Jij bent zeker

Buster

;) Klinkt als een goed besluit!

Kom je heel soms nog wel een keer naar de kroeg?
(als ik ook weer wat meer tijd heb hahahaha)

Kaatje

Buster, tuurlijk kom ik wel eens naar de kroeg. Geef maar via een pm door wanneer jullie afspreken in de kroeg. Als ik thuis ben, dan kom ik zeker buurten.

Jullie hebben allemaal lieve berichtjes achter gelaten, die me diep raken.

Definitief afscheid nemen doe ik niet, omdat ik jullie in mijn hart heb zitten en in mijn diepste moeilijkste momenten heel veel steun heb gehad hier op het forum, waar ik dat in het "echte" leven niet of nauwelijks kreeg.

Knibbel, ik heb inderdaad echt het idee dat ik aan een nieuwe ronde begin, die goed voelt. Ben daar eigenlijk ook best aan toe :)

Het komt allemaal wel goed en het allerbelangrijkste is dat ik jullie nooit ga vergeten! :)