Enorme schulden

Started by Kaatje, Sep 12, 2010, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Het stuk wat ik al heb geschreven, is meer over het gevoel hebben van schulden en wat schulden emotioneel met een mens doet. En wat je probeert om de schulden naar beneden te krijgen en wat een gesprek bij de gemeente met je doet en dat je dan afgewezen wordt omdat de schulden niet problematisch genoeg zijn. Maar wat ik er ook in wil zetten is hoe het is gekomen waardoor ik zoveel schulden heb en de weg naar de aflossing van de schulden.

gewoon

Hoi Kaatje
Vind het een geweldig idee om je verhaal te schrijven, er leeft zo,n groot onbegrib bij mensen die het zelf niet mee gemaakt hebben, en dus geen steun kunnen zijn op het emotionele vlak voor hun omgeving.
Vaak zelfs onbewust veroordelen denken.
Terwijl dat zo nodig is steun, hoop dat je boek dat kan zijn voor mensen.

Ook is het hier al bijzonder wat je schrijft en daar bij denk ik ook dat je weer kan genieten van kleine dingen in het leven.

Bedenk mij hoe dankbaar je boek gelezen zal worden

Gewoon

Kaatje

vandaag op het werk. raak in gesprek met een collega over ondernemers, iemand die ik niet ken, annemarie van gaal en toen kwamen de tv programma's van dubbeltje op z'n kant in het gesprek. mijn collega zei toen: ik kan niet begrijpen dat mensen zulke hoge schulden van

Bloem2

Ik denk dat er te gemakkelijk over wordt gedacht Kaatje, door de onwetenden.
Uiteraard hebben we allemaal zelf een verantwoordelijkheid maar het
is veel te makkelijk gemaakt door Leen en al zijn andere vrienden.
Daar moeten nu heel veel mensen voor bloeden en Leen (Dirk) eet
er geen boterham minder om.

Kaatje

dat is zeker waar! en mensen die geen schulden hebben zullen waarschijnlijk ook anders naar het hebben van schulden kijken.
ik kon altijd zo makkelijk geld lenen bij verschillende instanties, door een relatief goed inkomen, maar nu heel goed moet opletten waar mijn geld blijft omdat het anders dan weer mis gaat.
maar t onbegrip doet toch wat met me. Maar er is geen haar op mijn hoofd die erover denkt om iets op het werk te gaan vertellen. ik heb het onder controle en dat is het belangrijkste voor mij.

Buster

Kaatje, wat dacht je van;

Belasting fouten
Oplichting
Werkloosheid
Bedrijf over de kop

Dan heb je nog niks geleend of een hypotheek.

Ik snap je voorzichtigheid, heb het zelf ook aan de hand gehad toen ik ziek werd op mijn werk.
Gelukkig is er wel steeds meer oog voor i.v.m. de vele loonbeslagen.
Ach en die collega's, de beste stuurlui staan aan wal.
En nou moet ik zeggen dat dat programma ook niet echt een goed beeld geeft.
Het zijn altijd gezinnen met een te duur huis, een goed inkomen en een veel te hoog uitgave patroon.

peter

Als je naar het nieuws kijkt, heeft 1 op de 5 betalingsproblemen en 1 op de 10 problematische schulden.

Er dus altijd (helaas) iemand in je nabijheid in de financiele  problemen.
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Als er zoveel mensen financi

Buster

Waarom vraag je geen Ikea bonnen?

Kaatje

ikea zit niet echt in de buurt, maar kan idd wel bonnen vragen van andere winkels. ik vind het zelf niet leuk om bonnen te vragen, maar ik kan echt niets bedenken wat ik leuk zou vinden of wat ik nu nodig heb.

Kaatje

en het was naast de vraag van vrienden ook de vraag van mijn ouders, maar die weten niet wat mijn financi

Buster

Ik zou zeggen, kies een winkel waar je zelf altijd slaagt.

Geld vragen is nog altijd het mest handig, maar ik snap je wel, is ook weer zo saai.
Je kunt ook een pot neerzetten met daarop een sticker en "Tuinfonds" erop.
Of anders (ook zo'n hobby van je;) een lidmaatschap bij de bieb?

lotte

ohh, gewoon lekker om bodylotion, douchegel dat soort spul vragen, of een kruitvat cadeaubon, ook altijd handig... ;D

Libra

Ja, precies!!
Gewoon lekker verwen-dingen voor jezelf vragen! ;D
Als je schulden aan het aflossen bent zijn dat vaak de eerste dingen die "sneuvelen"!!

djurresmama

Quote from: kaatje on Aug 28, 2012, 07:41 AM
ikea zit niet echt in de buurt, maar kan idd wel bonnen vragen van andere winkels. ik vind het zelf niet leuk om bonnen te vragen, maar ik kan echt niets bedenken wat ik leuk zou vinden of wat ik nu nodig heb.
@kaatje, ook hier een stukje respect voor hetgeen je al gedaan hebt.
je had het over bonnen.
ik weet dat je vvv-bonnen ook bij leen bakker etc kunt inleveren. zo heb ik laast daar ook een paar van binnen gekregen via enquetes invuillen. heb er dekbedhoesen voor de kids voor gehaald.