Enorme schulden

Started by Kaatje, Sep 12, 2010, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

@may: dat is balen zeg, zeker omdat je naar de WSNP moet door het ontslag van je man.

Hier gaat alles niet goed. Het duurt nog tot zeker eind mei voordat ik een klein beetje geld over houd (sta dan nog wel rood bij de bank, maar kan dan nog een klein beetje opnemen). Tot die tijd sta ik meer dan maximaal rood en weet nog niet zo goed hoe ik die 6 maanden vol moet houden.

Ik zit maar in mijn 1tje thuis. Heb het er ontzettend moeilijk mee. Ik ben allemaal spullen die ik niet meer gebruik en niet meer nodig heb op marktplaats aan het zetten in de hoop dat ik iets kan verkopen. Aan sinterklaas en kerst doe ik niet, dus dat scheelt extra uitgaven. Uitgaven die ik toch niet kan doen. Ik ben mijn keukenkastjes aan het leegeten, maar daar staat ook niet veel in.

Ik heb me voorgenomen om morgen op internet eens te kijken naar vacatures. Op zoek naar een baan met meer inkomen. Dan maar werk wat misschien minder leuk is, maar het geld is voor mij nu echt het belangrijkste. Ik loop nog steeds kranten. Is best zwaar, zeker met de sneeuw van afgelopen week. En daarnaast ook nog 40 uur werken. Ik merk wel dat ik op mijn werk steeds vermoeider raak en minder geconcentreerd aan het werk ben. Dit is ook niet goed. Daarom heb ik besloten om eens te gaan kijken naar iets anders, meer netto inkomen. En een goedkoper huisje heb ik nog niet gevonden. Via de verhuurbedrijven wel, maar dan moet ik een maand bemiddelingskosten betalen en dat geld heb ik niet.

Elke week houd ik de meters bij van electra. Ik stook eigenlijk niet. Ik woon in appartement met blokverwarming. In de meeste kamers zijn die buizen echt super warm, het enige nadeel is dat het ontzettend tocht in huis. Dus ik heb 2 paar sokken aan, 2 truien, dikke joggingbroek en dan heb ik het warm. En anders onder een dekentje op de bank. Hierdoor kan ik alleen maar stookkosten gaan besparen. Op die manier ben ik wel bezig.

Hebben jullie nog tips waar ik iets mee zou kunnen doen? Ik zat zelf te denken om televisie abonnement op te zeggen. Telefoon, tijdschriften heb ik allemaal al opgezegd.

Het ergste is dat ik gewoon zo kwaad en boos en teleurgesteld ben in mezelf. Ben ik hbo opgeleid en zit ik zo in de problemen. Sorry, maar vandaag ben ik niet zo positief meer, er zijn dagen dat ik het nog wel positief inzie, maar vandaag even niet meer.

Dick

Kaatje,

Je doet enorm je best om uit deze ellende te komen. Je zult je er bij moeten neerleggen dat het soms niet hard genoeg gaat. Dat half jaar lijkt lang, maar je zult er sterker uitkomen.

Wat je kunt doen om te besparen, is alles wat je niet echt nodig hebt op te zeggen. Voor de TV zou je kunnen zeggen dat je terug gaat naar een basisabonnement. Wij moesten om te kunnen gaan aflossen, eerst onze kosten terug brengen op het niveau dat er meer geld binnen kwam dan dat er uitging. Ik heb alles verkocht wat wij niet meer nodig hadden. Tevens hadden wij ons huis van boven tot beneden  opgeruimd en schoongemaakt. Alles wat wij niet meer nodig hadden hebben wij verkocht of weggegeven of weggegooid.

De belangrijkste tip die ik je kan geven, geloof in jezelf. Je zit nu in een dal, waar je langzaam aan het uitkrabbelen bent. Vooral met de feestdagen is dit moeilijk. Over een halfjaar ziet het er weer anders uit, je zult dan een gedeelte van je schuld hebben afgelost en wat meer lucht hebben gekregen. Misschien kun je een voorschot aanvragen op je vakantiegeld.

(Ps, ik ben ook HBO opgeleid (bedrijfskunde) en toch heb ik mijn gezin in de financiele problemen gebracht door ondoordachte aankopen, abonnementen, vakanties... )

Kom op meid, je bent op de goede weg, volhouden en niet opgeven.

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

blabla

Kaatje, ik weet niet of het helpt maar serieus, ik bewonder je! Zo hard werken, echt waar, ik zou het niet kunnen! Ik vind het echt echt enorm spijtig dat ik je niet meer kan helpen dan gewoon te zeggen dat ik je bewonder. echt waar!

Buster

@ Kaartje; de enige tip die ik je kan geven is om af en toe vanonder je dekentje eens stil te staan bij wat je allemaal al doet en daar een beetje trots op te zijn.

Je steekt je kop niet in het zand, je bent de strijd aangegaan. En al lijkt de weg nog zo lang, er zit een einde aan.

Kijk eens bij werkenbijdeoverheid.nl dat is de enige werkgever die nog een beetje normaal uitbetaald.

Heel veel succes en warmte toegewenst!

Kaatje

Ik heb van de tv al alleen het basisabonnement. Dus die kan niet lager, ja het kan wel, maar dan het abonnement compleet opzeggen.

De 1e plank van mijn kast is opgeruimd, uitgespit en de eerste spullen staan op marktplaats. Boeken staan op bol.com en marktplaats. Welke tijd is normaal om boeken te verkopen via bol.com en marktplaats? Want als ik ze niet kan verkopen via deze wegen, kan ik ze nog naar de Slegte brengen en kijken wat ik er daar voor krijg. En als ik er daar niets voor krijg, kunnen ze altijd nog naar kringloop.

Het is soms zo moeilijk om in mezelf te blijven geloven en trots te zijn op wat ik al doe. En ik ben inderdaad die strijd aangegaan, die is hard en moeilijk, maar ik moet maar het einddoel voor ogen houden. Zodra ik hier helemaal uit ben, kan ik eindelijk datgene doen wat ik het allerliefste doe.

Dank jullie wel voor jullie ontzettende lieve opbeurende woorden!

Kaatje

@Buster: op die site staan echt leuke vacatures, de vacatures waar ik aan bijna alle eisen voldoe zijn niet in de directe buurt, maar tijdelijk op en neer en dan eventueel op termijn verhuizen zou ik niet erg vinden. En de minimale salarissen zijn al hoger dan het salaris wat ik nu heb.

Kaatje

Mijn hoofd tolt echt alle kanten op. Ik was eens aan t denken om voor de zorgverzekering het vrijwillig eigen risico om hoog te gooien tot het maximum (170 + 500). Ik ga dan in de maand

Dick

Kaatje,

Je moet voorzichtig zijn met zaken die je gezondheid aangaan. Met je gezondheid neem je al een risico door veel meer te werken dan de 40 uur in de week. Je leeft nu een stuk ongezonder dan anders, omdat je moet besparen op de verwarming en de boodschappen.

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Kaatje, ik sluit me aan bij Dick,

Als je jezelf nu zo aan het afmatten ben is de kans groot dat je gezondheid achteruit gaat.
(afkloppen!)

Is er geen tussenvorm?

Kaatje

Er zijn wel tussenvormen vari

peter

Neem je ontspanning en je rust, morgen met frisse moed weer verder.
Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Je bent echt goed bezig, over een aantal jaar ben je ervan af en kun je weer gaan genieten van het leven.
Freek en Jolanda

Kaatje

Dank je wel Freek en Jolanda. Ik hoop echt dat ik over een paar jaar weer kan genieten van het leven. Mijn doel is om te emigreren. Dus dat betekent schulden aflossen en dan geld sparen en dan emigreren. Maar dit doel houd mij op de been en geeft motivatie om door te gaan.

@ peter, de ontspanning en de rust heb ik genomen :):) Heerlijk met een boek onder de dekens gekropen.

Ben vandaag wel erg moe. Kranten kwamen vanochtend erg laat (betekent wel extra geld) En de zorgen en de gedachten over geld en de schulden vreten energie van me. Soms weet ik niet waar ik moet beginnen, maar dan zeg ik tegen mezelf: begin bij het begin en dan stap voor stap. Ik ga mijn bed opzoeken, morgenochtend vroeg gaat de wekker weer.

Kaatje

Ben ik vanochtend de kranten aan het rondbrengen, hangt er bij 1 abonnee een envelop met daarop geschreven: "voor de bezorger van die krant: het geeft energie" er zat een lekkere Mars in. Echt zo ontzettend lief klein gebaar en dit geeft mij inderdaad energie om door te gaan. Heb er echt van genoten vanochtend.

marco

Soms heb je nog aardige mensen, dit is een leuk gebaar en geeft je weer moed.
Marco en Bianca