Enorme schulden

Started by Kaatje, Sep 12, 2010, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Klaar voor de start,....  ;)

Kaatje

ik ben klaar voor de start en ben begonnen  :) :) :)

Chrissie

Wauw, wat een mooie doelstellingen, heel mooi om te lezen!!!
Dit gaat je echt lukken meid, heb vertrouwen in je!!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

peter

Doorlopen en niet teveel achterom kijken!
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Dank je wel! Ik wil niet te veel achterom kijken, alleen leren van de fouten die ik in het verleden heb gemaakt.
En in mei krijg ik vakantiegeld en in september wordt ik een jaartje ouder, vandaar dat ik die peildata genomen heb en ik in excel heb ik berekend of het haalbaar is en dat moet lukken. En ik dacht als ik het hier neer zet, dan is dat een extra stok achter de deur en die ik zal ik vaak nodig hebben.

Anneke

Regeren is vooruit kijken Kaatje , probeer de discipline aan te houden ..
Goed dat je haalbare doelen stelt voor jezelf , zo raak je minder snel in een "depressie" mocht je het eens niet lukken.
Vol goede moed aan je nieuwe start!!

P.s ik ben nu te vinden op het privedraadje dat Peter aangemaakt heeft  en heb een nieuwe naam..

(Anneke)
Maar noem me zelf An .. ;)
Anneke is mn doopnaam  ;D
Groetjes uit Zeist

Kaatje

Bij de aflossing van DUO kan er een aflossingvrije periode van maximaal 5 jaar worden aangevraagd. Ik wil dit nu gaan doen, zag dat het formulier nu op de site staat, maar ik twijfel over de lengte van de periode. Ik wil in ieder geval 1 jaar van deze periode gebruik maken, zodat ik de andere schulden sneller af kan lossen, omdat daar een hoger % op zit. Maar wat zal ik doen 1,5 jaar, 2 jaar, 2,5 jaar of nog langer?

Buster

Kaatje,

Maak voor jezelf een realistische berekening wat je aflos capaciteit is zonder DUO.
Vergeet niet een potje onvoorzien aan te leggen voor jezelf en neem je overuren NIET mee in je berekening.

Met je aflos bedrag kun je samen met je rekenmachine uitrekenen hoeveel maanden je nodig hebt.
Vraag voor zekerheid een half jaar extra aan.

(nu staat het er alsof je het zo MOET doen, wat ik bedoel,... zo zou ik het doen,..)

Heel veel succes!

Kaatje

Hoi Buster,

Dank je wel! Voor de afloscapaciteit is toch ook een berekeningsformule voor?
De overuren en de teruggaaf van de verwarming die beschouw ik als extra's.

Ik vind het zo lastig om te bepalen voor hoe lang ik het zal aanvragen, omdat ik daarin geen fouten wil maken voor mezelf. Juist omdat ik weet dat ik vanaf eind mei 2012 in een rustiger vaarwater kom, omdat ik dan vakantiegeld heb gehad en teruggaaf van de verwarming krijg. Als ik uitga van vorig jaar toen ik er maar 8 maanden woonde kreeg ik bijna 600 terug, in mijn berekening voor 2012 ben ik uitgegaan van 400 voor een heel jaar. Maar dat zijn extra's die ik deels voor mezelf ga gebruiken en deels als extra aflossing.

Freek en Jolanda

Even een paar maanden rust op het financi
Freek en Jolanda

Buster

Kaatje,

Om je capaciteit te berekenen neem je je basisloon, en daar trek je alle maandlasten vanaf.
Vergeet niet ook de jaarlijkse kosten door 12 te delen en die mee te nemen.
(gemeentebelasting enzo)

Wat je dan overhoud is je aflos capaciteit.
Vervolgens kijk je wat je nog aan schulden open hebt staan.
Tel die bij elkaar op.
Deel dat getal door je aflos capaciteit.
Wat eruit komt zijn het aantal maanden wat je nodig hebt om alles af te lossen.
Daar zit dan de rente nog niet bij, maar daar kun je bijvoorbeeld 2 extra maanden bij rekenen, dan heb je een grove berekening.

Kan je daar wat mee?

Kaatje

Buster, dank je wel! Daar kan ik zeker wat mee. ik heb uit zitten rekenen en heb de DUO ook nog gebeld. Als ik nu een aflossingvrije periode van bijvoorbeeld 2 jaar aanvraag en na deze 2 jaar wil ik er nog 1 jaar aan vast plakken, dan kan dat Ik heb voor nu het formulier ingevuld en een aflossingvrije periode aangevraagd voor 2,5 jaar. In deze 2,5 jaar wil ik het grootste deel van mijn andere schulden af gaan lossen.

Freek en Jolanda, het gaat me zeker rust geven, dat doet het nu eigenlijk al. Met een beetje geluk zit ik eind april al binnen de maximale roodstand bij de bank, nadat alle maandelijkse rekeningen zijn betaald. Maar vanaf mei zit ik helemaal in een rustiger vaarwater, want dan ben ik uit die roodstand bij de bank en zal dan alle achterstanden ingehaald hebben. Vanaf eind mei moet ik gaan leren om dan niet alle extra's opeens weer uit te gaan geven aan nuttoloze dingen. Maar dat is voor dan. Eerst nu en dit oplossen.

Anneke

Wat fijn dat er weer een beetje overzicht komt in je situatie!
Overzicht geeft rust.
En je zit niet bij de pakken neer je pakt aan!
Nu volhouden meis!

Ik las van de week ergens dit.
Door naar de oceaan te blijven staren bemachtig je hem nooit...

Ik ben trots op je!

An...
Groetjes uit Zeist

Anneke

Vanmorgen las ik ergens een link van jou waar je je overzicht had staan met een begroting van je financiele administratie.
Ik vond deze toen via de "zijkant" hier en vond dit zeer interresant.
Alleen kan ik je link/draadje nu nergens meer vinden  ???
Wil je me aangeven waar ik dan zijn moet?

Wil zelf n.l ook een draadje aanmaken ivm de financi
Groetjes uit Zeist

Kaatje

http://youtu.be/GgHl0QqUxvU

Dit bracht een grote lach op mijn gezicht :) :) Wilde ik met jullie delen.