Enorme schulden

Started by Kaatje, Sep 12, 2010, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

Ribro

Quote from: jan on Oct 10, 2010, 10:50 AM
Nee, geen ervaring, maar als het water aan je lippen staat, een huis uitzetting dreigt en de kinderen kunnen niet meer eten , zou ik hier voor kiezen. Ik weet het, het is niet christelijk, maar ik weet zeker dat daar boven begrip en vergeving voor zal zijn.

denk je niet dat het eervoller en respectvoller naar jezelf is om een krantenwijk te pakken, folders te gaan rondbrengen of iets in de schoonmaak te gaan doen? Ik vind het nogal rigoureus...

Kaatje

Jan, ik zou nooit achter een webcam gaan zitten om zo geld te verdienen. Ook al zal het snel en makkelijk geld verdienen zijn, maar dat nooit.

En Dick en Peter, de gezondheidsrisico's zijn inderdaad hoog. maar het is gewoon makkelijk en relatief snel geld verdienen. Ik denk dat ik het uiteindelijk niet zal doen vanwege de risico's die jullie aankaarten.

Buster, dat is eigenlijk wel een goed idee om in meerdere plaatsen in te schrijven, mits het gratis is. Je weet nooit wat de toekomst brengt. Toen ik in de stad waar ik nu woon verhuisd ben, heb ik me direct weer aangemeld als woningzoekende om punten te sparen.

Ik had een tijd terug meegedaan met een aantal mysteryshopopdrachten. Daar heb ik afgelopen week het geld van gekregen. verder een aantal boeken verkocht via marktplaats en bol.com
Volgende week doe ik mee met een 2 uur durende groepsdiscussie over verzekeren en daar krijg ik

Dick

Er komt een tijd dat alles beter wordt, maar achter een webcam zitten dat nooit.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Freek en Jolanda

Jan, achter een webcam gaan zitten, kom nou. Ik moet er niet aandenken, hoe kom je hier eigenlijk op?
Freek en Jolanda

Erik

Geen wit paard wel in staat om mensen te helpen mail me even ebeemster@casema.nl.
Gr Erik

Dick

Quote from: Erik on Oct 23, 2010, 02:11 PM
Geen wit paard wel in staat om mensen te helpen mail me even xxxxxxxx@casema.nl.
Gr Erik

Erik, het is onverstandig om je emailadres op een open forum te plaatsen. Als je mensen wilt benaderen adviseer ik je om het via PV mail te doen. Dan blijft het anoniem. Als je PV mail gebruikt, dan ga ik ervanuit dat je de gedragsregels van het forum respecteert en uiteraard volgt.
Mvgr

Dick

jan

Een suikeroom.............. ;D ;D ;D
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Kaatje

@ Erik: ik zou zeggen volg het advies van Dick op, want ik reageer niet op mailadressen, waarbij ik mijn eigen anonimiteit kwijt raak. Want op dit forum kan ik anoniem mijn verhaal doen en dat wil ik niet kwijt raken.

Post Merge: Oct 31, 2010, 07:14 PM

Update:

Op het moment gaat het niet echt denderend goed. Mentaal zit ik er op sommige momenten ook echt doorheen. Afgelopen week op een huis gepast en de huisdieren daar en daar geld mee verdiend. Ik loop ook alweer een maand kranten elke ochtend. Maar wat valt me dat zwaar naast een fulltime job. Ben dan in de weekenden ook echt moe. Maar ja, die schulden he.

Ik heb in de week dat ik op het andere huis paste, besloten om wat actiever naar andere goedkopere, maar ook rustigere woning te gaan zoeken. Het aspect goedkoper is dan wel het belangrijkste! Aankomende maand de premies van de zorgverzekeringen voor 2011 in de gaten houden en dan switchen.

Verder heb ik tussendoor nog een paar kleine dingen via marktplaats verkocht. Elke euro die ik extra kan verdienen is er weer 1.

Mentaal zit ik er doorheen, omdat ik nadat ik salaris heb gekregen, daar de vaste lasten en de aflossingen vanaf zijn, dat ik dan geen geld meer over heb. Er zijn soms momenten dat ik echt niet meer even weet hoe ik verder moet. Het enige wat ik me kan bedenken is meer inkomen genereren of zorgen dat de vaste lasten lager worden.

Rustig ademhalen en doorgaan, hoe moeilijk dat soms ook echt is!

Dick

Kaatje, kom op. Ik heb een zo'n periode mee gemaakt met mijn gezin, dat wij financieel geen kant op konden. Troost kregen we een beetje als wij zagen, dat het saldo van de leningen daalde nadat weer een (klein) stukje was afgelost.

Elke euro die je bijverdient is er een. Het is ook moeilijk als je probeert om extra inkomen te generen, dat een krantewijk bijna niets oplevert (ja ik heb ook folders gelopen 4 x 2 uur voor 3,20 per week). Wij hebben geprobeerd in jaar zoveel mogelijk af te lossen, om uiteindelijk maar een lening over te hebben waar wij ons op konden concentreren. Wij hebben een jaar nodig gehad om alle vaste lasten naar beneden te brengen.

Ik weet dat het allemaal niet mee valt, probeer je wat te ontspannen, want dit leven van alleen werken is niet vol te houden.

Mvgr

Dick

Noenie

Quote from: Dick on Oct 31, 2010, 08:32 PM
Kaatje, kom op. Ik heb een zo'n periode mee gemaakt met mijn gezin, dat wij financieel geen kant op konden. Troost kregen we een beetje als wij zagen, dat het saldo van de leningen daalde nadat weer een (klein) stukje was afgelost.

Elke euro die je bijverdient is er een. Het is ook moeilijk als je probeert om extra inkomen te generen, dat een krantewijk bijna niets oplevert (ja ik heb ook folders gelopen 4 x 2 uur voor 3,20 per week).

Dick, een krantenwijk verdient over het algemeen beter als een folderwijk. Omgerekend komt een krantenwijk op ca.

Freek en Jolanda

He Kaatje, het komt allemaal uiteindelijk goed. Niet in de put gaan zitten.
Freek en Jolanda

Kaatje

Voor de maand oktober krijg ik ongevee 170 euro bruto. Bij de belastingaangifte moet daar nog belasting over betaald worden. Dus zo heel veel verdien je niet met een krantenwijk. Maar elk beetje helpt. Elke dag 's ochtends vroeg op, breekt na een maand al wel op. Maar gewoon doorgaan, weten waarvoor ik het doe, zorgt er wel voor dat ik 's ochtends op sta.

jan

Niet in de put gaan zitten, 12 x 170 euro is een (netto) maand salaris. van 170 euro kun je voor een maand eten en je mobiel en internet betalen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

may

@kaatje

Ik weet zo goed hoe je je voelt.
Hier zit ook alles tegen.
Man net ontslag gehad kredietbank kan niet helpen moet naar de wsnp.
Ik zie het ook helemaal  niet meer zitten.
Maar kop op zoals ze zeggen.

Het is gewoon klote en ik kan er helemaal niks aan doen. helemaal niks

Dick

May, dis geen leuk nieuws om te lezen en je kan er helemaal niets tegen doen.

Sterkte.....
Mvgr

Dick