Het grote huishoudgeld topic

Started by Freek en Jolanda, Aug 31, 2010, 06:50 PM

Previous topic - Next topic

Freek en Jolanda

Boodschappen Week 1

Liddle  41,98
Bonie  29,95

Totaal 71,93
Freek en Jolanda

Kaatje

Dat ziet er goed uit! Dit is toch binnen jullie streef weekbudget?

Freek en Jolanda

We hebben iets naar beneden bijgesteld, we willen het redden met 60 euro per week. Ik weet niet of dit gaat lukken, maar we gaan het gewoon proberen. Als we op boodschappen 2000 euro kunnen besparen zijn we eerder uit de schulden. Dit jaar schouders eronder.
Freek en Jolanda

Dick

Is dit niet te scherp afgemeten?
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Chrissie

Ik weet dat jullie je goed aan het budget houden en goed besparen kunnen maar ik heb hetzelfde als Dick is dit niet iets te scherp afgemeten?
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

JackenFleur

Misschien wel TE scherp, gelukkig kun je het bedrag altijd nog iets bijstellen
als het echt niet gaat lukken...

Misschien een tip, wij eten heel veel in combinatie met spekjes en besparen dus op vlees.

Pakje spekjes kost zo'n eurootje en wij doen het door de boerenkool, zuurkool, witte bonen in tomatensaus (in combinatie met roerbakgroenten en puree). Macaroni doe ik altijd met
zo'n blik ham, kost zo'n 1,60 meen ik. Voor de rest kienen wij het altijd uit dat we
vlees onder de 2 euro kopen, als het duurder is, eten we een dag geen vlees.

Als je 5 dagen aardappelen met groenten (blik of goedkoop vers) eet, dan moet je het wel redden!

Buster

Freek en Jolanda

Willen snel uit de schulden, het kan niet snel genoeg. Maar misschien moeten wij het bijstellen naar 70 euro. Dit is de harde realiteit.

Buster, je mag alles zeggen, want je meent het goed!
Freek en Jolanda

Buster

JackenFleur

Vandaag bij de C1000 geweest en van alles gekocht voor 1 euro!!

Bijvoorbeeld:

- 10 kilo aardappelen voor 1 euro
- potjes Aardappel-Anders voor 1 euro
- 2 liter van dat calorieloze melkdrank voor 1 euro
- sultana schoolkoekjes 1 euro

En nog veel meer praktische dingen, misschien een tip!

Liefs

Doodmoe

Ben eens aan het snuisteren geweest en ik heb hier serieuze ogen opengetrokken over mijn wijze van eten het laatste jaar....door dit topic te lezen....
Ik zie dat ik heel gezond zou kunnen eten voor weinig geld door de week, want zoals ik nu bezig ben, met mijn gezondheid en allergien, en huidziekte begin ik mij nu af te vragen of het niet verergert door mijn etenstijl...
Fruit eet ik nooit....
Mijn maaltijden...maandag broodje op het werk, soep, en s'avonds thuis met de dochter soep en boterham...zij eet op school..
Dinsdag eet ik meestal een boterham van de dag voordien...ben thuis van mijn werk en ga dan karweien...s'avonds boterham met de dochter en soep.
Woensdag kook ik dan meestal voor de dochter...gewoonlijk aardappelen met spinazie, of wortelen en chipolatta worst...haar keuze...en s'avonds pannenkoeken...
Donderdag broodje op het werk met soep  ;-) s'avonds de restjes van de dag voordien.
Vrijdag ja je raad het weer broodje en soep...s'avonds een frietje in het restaurant...net hetzelfde voor de zaterdag...en de zondag broodje op het werk en meestal te moe om s'avonds nog iets te eten of het is een koekje of zo....
Nog een punt die ik dringend moet aanpakken zo te zien....

Buster

Doodmoe, je moet natuurlijk helemaal niks.
Mar door anders in te kopen en meer te letten op vitamines maak je je lijf inderdaad sterker om de strijd aan te gaan, met ziektes maar ook met schulden.

Het kan al heel goedkoop met seizoensfruit, meestal zijn ze op de markt erg goedkoop.
Maar in jouw geval; wat dacht je van i.p.v. alleen friet aan de kok op het werk te vragen wat garnituur te serveren?
Met een beetje creativiteit kom je er wel.

Dick

Als je lichamelijk fit bent, dan kan je meer hebben. Als je ceatief bent, kun je aardig varieren met eten, met weing geld. Menig schuldenaar (ook ik) heeft ongezond geleefd. Op een bepaald moment kom jezelf tegen, dat alles tegen gaat staan, met allerlei lichamelijke klachten. Het lichaam gaat ook reageren op je levenstijl. Als je dit weet te veranderen ga jezelf ook beter voelen.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Doodmoe

Ja besef het ook wel ..en zeker nu weer me huid een zware aanval te verduren krijgt die ik continu onderdruk met cortisone..
Het probleem is eigenlijk ook tijd !! die heb ik amper en als ik dan effe tijd heb, benut ik die dan meestal om eens bij te slapen of mijn eigen huishouden op orde te hebben...=> gebeurt dan nog meestal snachts...
Op maandag en dinsdag die boterham met dochter...is telkens vlug binnenspringen in winkel, brood halen, melk en haar benodigheden..en snel ophalen...dan is het al meestal al 17.30 en kan dan moeilijk zeggen tegen haar van kind, nu gaan we eens lekker gaan boodschappen..zij moe van school ik moe van het werken..
Woensdag kook ik dan wel altijd gezond omdat zij er is...
Op donderdag werk ik dan meestal door tot een uur of 19 kan ook soms 23 zijn...dan ontzie ik het ook om rond dat uur te koken en eet ik de restjes van dag voordien...
Vrijdag en zaterdag vlug van ene werk naar ander..en is fondue..dus daar gezond eten zit er ook niet in...dus je begrijp ook wel dat tijd het grootste probleem is..
Ja ik zou misschien op woensdag middag iets kunnen halen..maar is mijn enige vrije middag van 13 tot 19 want als de dochter weg is durf ik ook wel nog te gaan werken..en dan denk ik ook waarom iets gaan kopen voor mezelf alleen...9 op 10 toch geen tijd om te koken en vlieg het dan de prullenbak in...want ik heb geen diepvries...door mijn slechte eetgewoonte waarschijnlijk :)

Chrissie

Misschien heb ik nog een tip voor je doodmoe, waarom zet je niet gewassen bijvoorbeeld druiven, radijsjes of ander fruit wat je maar lekker vind in een schaaltje op het deksel van het gasfornuis/gasstel  dan pak jij zelf   en je dochter automatisch een stukje fruit uit dat bakje. Mijn gasfornuis staat trouwens vlak bij de keukendeur dus als je binnenkomt trok het direct aan.

Heb dit namelijk zo bij mijn dochter gedaan die was niet zo gek op fruit, maar dan pakte ze het in de loop mee en kreeg ze toch haar belangrijke voedingsstoffen binnen. Nu pakt ze het fruit gewoon van de fruitschaal en is dit niet meer nodig
Sinds januari 2016 schuldenvrij.