Wat moet ik doen

Started by Wim78, Jan 16, 2011, 12:52 PM

Previous topic - Next topic

Wim78

Ik hoor sinds ik mij officieel heb laten inschrijven in mijn woning niets van lopende schulden. De deurwaarders die mij wel een brief hebben gestuurd heb ik betaald of een regeling mee getroffen. 
Nu woon ik hier officieel 6 maanden. In de periode daarvoor ben ik zeker 8 maanden "onvindbaar geweest". Ook heb ik nu al een jaar geen loonbeslag meer gehad.

Ik weet zeker dat er nog veel meer dingen openstaan, hoe lang moet ik nog wachten tot ze iets van zich laten horen? En kan het zijn dat sommige schulden het er bij laten zitten en dat ik er nooit meer iets van hoor?

mvg Wim

Buster

Hoi Wim,

Het ligt een beetje aan de relatie die je hebt met je eisers.
Daarnaast of het incasso of gerechtsdeurwaarders zijn.
Incasso's mogen geen persoons onderzoek via de gemeente plegen.
Een gerechtsdeurwaarder mag dat wel.

Als jij je keurig hebt aangemeld bij de gemeente kunnen ze je gewoon vinden.
(sorrie, ik lees net dat dat al loopt.)

Wat je kunt doen is de originele eisers, dus het bedrijf waar er nog wat open stond, en die benaderen. Vraag hen of zij weten of er nog wat open staat.
Dat weten ze meestal niet maar ze kunnen wel zien of er nog lopende zaken zijn bij een incasso.
(en daar verwijzen ze je dan ook weer naar)

Kwijtschelden kunnen ze niet. (helaas)
Maar ja, hoe langer je wacht, hoe hoger de rente,...

Ik denk dat de keus een beetje aan jezelf is.
Niks doen en de vordering op laten lopen?
Of wel wat doen, met als risico dat je meer betaald dan je lief is.

Ik denk Wim, dat het uiteindelijk waardevoller is voor je toekomst als je er niet meer bij nadenkt als je je post vastpakt,...

Succes!

Freek en Jolanda

Ik heb begrepen dat er een aantal bestanden met elkaar zijn verbonden. Vroeg of laat hebben ze een match en dan vinden ze je. Je hoeft maar een nieuwe schuld te krijgen bij een incassobureau en ze koppelen de oude schulden met rente opnieuw aan je. Je moet echt wat gaan doen.
Freek en Jolanda