Een jaar later

Started by Noenie, Aug 22, 2010, 11:54 AM

Previous topic - Next topic

Noenie

Een jaar geleden heb ik me aangemeld op dit forum op zoek naar een oplossing voor onze schulden. Onbewust was ik op zoek naar een wonder  maar ook ik wist wel dat we het zelf moesten doen.
Vorig jaar toen we begonnen was het negatieve bedrag

peter

Noenie,

Het ziet er allemaal verschrikkelijk goed uit, petje af, jullie hebben hard gewerkt om het bedrag naar beneden te krijgen. Jullie zetten door, volgend jaar zal het bedrag ook weer minder zijn.

Groetjes

Peter
Peter
Administrator Forum

janirene

lady-71

Vindt het echt knap van julllie
Volg je weblog ook regelmatig

Noenie

We zijn weer een maand verder en op financieel gebied een rustige maand. Geen extreme uitgaven maar ook niet veel extra inomsten. Onze schuld is deze maand 532 euro naar beneden gegaan. In onze relatie was het wel iets heftiger maar na een aantal goede gesprekken gaat ook dat wel weer goedkomen. Heeft even tijd nodig.
Verder kan ik mijn krantenwijk uitbreiden per 1 januari en komt er weer iets extra's bij.

Prettige zondag allemaal.
Noenie

marco

Noenie, je blijft goed bezig om jullie schuld omlaag te brengen. In elk huwelijk heb je wel eens pittige gespreken, dit komt bij ons vooral voor het feit, dat wij niets kunnen uitgeven. Alle meevallers gaan in de schuld, die soms oneindig diep lijkt, dit geeft wel eens reden tot een heftige, discussie omdat wij ook nog wat wensen hebben voor de vervanging van onze meubels. Deze zijn inmiddels gedateerd, maar nog niet versleten. Uiteindelijk zijn wij het er samen over eens dat wij pas iets gaan kopen als de schuld weg is. Soms borrelt het wel eens op, vooral na opmerkingen van familie en dan gaan we weer....... (Die bank heb je toch al een eeuwigheid)
Marco en Bianca

Dick

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Kaatje

Noenie, jouw verhaal inspireert mij om echt door te pakken en dat dit langzaam schulden naar beneden zal brengen. Echt goed hoe jullie er mee bezig zijn!

Freek en Jolanda

Noenie, je hebt er heel hard voor gewerkt om het dit bedrag omlaag te brengen.
Freek en Jolanda

Noenie

De afgelopen week hebben we geld van de belasting teruggekregen. Inclusief te weinig ontvangen zorgtoeslag en kindgebondenbudget

marco

Dit zijn geen kleine stapjes meer in de goede richting, maar eerder een reuze sprong! Vergeet jezelf niet, want ik denk dat jezelf soms helemaal weg cijfert.
Marco en Bianca

blabla

Proficiat! Dat is echt geweldig goed van jullie, geniet maar een keertje van het shoppen voor nieuwe kledij!

Buster

Super gefeliciteerd!

Enne tip van een moeilijke shopper; neem een bedrag mee, dat bedrag mag/moet gewoon op PUNT.
Zo sta je niet bij ieder labeltje te twijfelen dat je ook nog iets met groentes en aardappelen moet,...

Kaatje

dit is zeker super nieuws en een grote stap om de schulden naar beneden bij te brengen!

Noenie

Quote from: marco on Oct 17, 2010, 12:04 PM
Dit zijn geen kleine stapjes meer in de goede richting, maar eerder een reuze sprong! Vergeet jezelf niet, want ik denk dat jezelf soms helemaal weg cijfert.

Hoi Marco en/of Bianca  ( gevoelsmatig denk ik dat het Marco is die schrijft  ;D )

Ik zelf zie het niet als wegcijferen maar als ik mezelf dingen weiger kan ik  gemakkelijker naar de anderen toe zeggen dat iets niet kan. Ik ben ervan overtuigd dat er betere tijden komen en dan ben ik weer aan de beurt. En als ik eerlijk ben ontbreekt er me niets. We krijgen ons natje en droogje, we zitten warm en droog in huis en eigenlijk kunnen we het zo heel goed volhouden. Soms vind ik dat we nog te luxe leven.

Groeten,
Noenie

Post Merge: Oct 24, 2010, 07:51 PM

Quote from: Buster on Oct 17, 2010, 02:09 PM
Super gefeliciteerd!

Enne tip van een moeilijke shopper; neem een bedrag mee, dat bedrag mag/moet gewoon op PUNT.
Zo sta je niet bij ieder labeltje te twijfelen dat je ook nog iets met groentes en aardappelen moet,...

Hoi Buster

Dat shoppen stel ik zo lang mogelijk uit. Want eigenlijk houd ik helemaal niet van winkelen, mijn echtgenoot daar in tegen wel. Ik ben meer het type van dat zijn mijn boodschappen, pakken wat ik nodig ben en terug naar huis. Dat heb ik in zekere zin altijd al gehad alleen het is nu een beetje extremer.

Groetjes Noenie