Achterstand postorderbedrijven en melding BKR

Started by leon, Jul 04, 2010, 08:13 PM

Previous topic - Next topic

leon

Geachte Heer/Mevrouw

Ik heb de volgende vraag:  

Ik heb wat tijdelijke problemen met het betalen van mijn rekening. Ik moet nu een aantal rekeningen betalen bij een aantal postorder bedrijven. Mijn salaris wordt meestel de 26e gestort, terwijl de vervaldatum liggen op 14, 18, 22 juni. Mijn werkgever heeft door een vergissing mijn overuren niet uitbetaald, deze worden deze maand uitbetaald. Als ik de betalingen uitstel, totdat mijn salaris wordt uitbetaald, wordt mijn (tijdelijke) achterstand bij het bkr geregistreerd? Het gaat maar om een paar dagen.

Leon

peter

Leon,

Voor een achterstand van een paar dagen hoef je niet bang te zijn. Je krijgt pas een BKR-codering indien je achterstand oploopt in het aflossen van je leningen. Dit gebeurt na twee tot vier maanden. Postorderbedrijven maken doorgaans echter alleen melding wanneer er achterstanden ontstaan.

Maar eerst krijg je een reminder in de vorm van een betalingsherinnering, die nadat je niet hebt betaald steeds dreigender wordt. En als je dan nog niet betaald, krijg je een BKR notering en alle andere ellende.

Ik denk dat het zaak is, dat je zo snel mogelijk van de schulden bij het postorderbedrijf aflost.
Peter
Administrator Forum

jan

En als de werkgever het weer vergeet?

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

leon

Ik betaal alles op tijd, de vorige maand had ik wat tegenslag. Mijn werkgever betaald altijd de overuren op tijd. Mijn chef had de overuren te laat naar de administratie gestuurd. Ik ga er vanuit dat het e.a. goed gaat komen. Bedankt voor de reacties.

Dick

Iedereen kan onbedoeld en ongemerkt in de problemen komen.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Dick

Mvgr

Dick

Dick

Mvgr

Dick

Freek en Jolanda

Gewoon niets komen bij een postorderbedrijf, maar er zijn situaties dat je er schijnbaar niet aan ontkomt. Als de wasmachine stuk gaat, zul deze toch moeten vervangen.

Jolanda
Freek en Jolanda

Dick

Quote from: Freek en Jolanda on Jul 09, 2010, 08:39 AM
Gewoon niets komen bij een postorderbedrijf, maar er zijn situaties dat je er schijnbaar niet aan ontkomt. Als de wasmachine stuk gaat, zul deze toch moeten vervangen.

Jolanda

Klopt helaas, wij hadden geen geld om onze wasmachine te maken. Uit een noodsprong hebben wij een wasmachine bij W... gekocht, op afbetaling. De reparatiekosten waten te hoog om in een keer te betalen. Op korte termijn gaf dit lucht, maar 24 maanden waren wij bezig om deze wasmachine tegen 16,3% af te betalen.

Dit was een dure les..........
Mvgr

Dick

janirene

Dit is een keus die je maakt. Je kan ook tijdelijk overgaan op de handwas, dit is wel meer werk, maar je bespaard wel het geld. Je komt hierdoor alleen maar meer in de problemen.