schuld van stiefzoon

Started by hrjansen, Jun 30, 2010, 03:53 PM

Previous topic - Next topic

hrjansen

Beste,

Mijn liefde en ik gaan binnenkort samenwonen(ik woon al 4 jaar in dit huis)
Echter haar zoon heeft schulden,en heeft deze geregeld(zegd hij).
Mocht het er van komen dat er ooit een deurwaarder aan de deur komt,moeten we dan voor onze spullen vrezen?
Even voor de duidelijkheid,spullen van haar zoals meubels gaan niet mee naar mijn huis,alleen haar kleren e.d klein spul.

Met groet,
Hr Jansen..

jan

Ja, een deurwaarder mag beslag op leggen in de woning waar de schuldenaar ingeschreven staat. Middels aankoop-bonnen zal bewezen moeten wprden, dat de spullen aan iemand anders toebehoren.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Dick

Quote from: jan on Jun 30, 2010, 11:41 PM
Ja, een deurwaarder mag beslag op leggen in de woning waar de schuldenaar ingeschreven staat. Middels aankoop-bonnen zal bewezen moeten wprden, dat de spullen aan iemand anders toebehoren.

Dit gebeurt niet zomaar, eerst gaat er een incassoprocedure door een incassobureau aan vooraf. De deurwaarder wordt pas ingeschakeld als het incassobureau het lukt om geld of een afspraak met de schuldenaar te maken.

M.a.w. er gaat een waarschuwingsperiode aan vooraf. Je kan het aan zien komen.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Beste HR,

Ik kan me zo voorstellen dat de zoon best in inzicht mag geven in zijn situatie.
Zijn het openstaande rekeningen en moeten ze nog naar het incasso?
Of is hij dit stadium al gepaseerd en ligt het bij de gerechtsdeurwaarder?

Zowieso geld; hoe eerder hij aktie onderneemt en gaat afbetalen hoe minder kostbaar het wordt.
Als hij daar hulp bij nodig heeft kun je je het beste wenden tot een bedrijf dat is aangesloten bij het NVVK.
(bijvoorbeeld alle GKB's van gemeentes zijn daarbij aangesloten)

Jong in je leven starten met een achterstand is hartstikke rot.
Ik hoop voor hem, en voor jullie dat hij er snel klaar mee is.