wie weet het

Started by jaja, Jun 16, 2010, 12:51 PM

Previous topic - Next topic

jaja

hoi
ik zit in een moeiijke situatie (wie niet)
ik ben me huis uit gezet das nu 2 jaar geleden
ik staat ingeschreven bij het leger des heils daar komt mijn post
ik slaap bij familie en vrienden. ben naar de schuldsaniring geweest maar kunnen me niet helpen omdat ik geen huis heb
heb een woonpas(rotterdam) maar dat duurt erg lang.loopt al 2 jaar tegen een muur op niemand kan me helpen.
een huis baas is ook geen optie ze kijken naar me huurschuld (wat normaal is hoor)
weet iemand iets  wat ik nog kan doen.
gr jaja

peter

mmm, lijkt mij moeilijk, heb je een inkomen?? Heb je, al een regeling proberen te treffen met jou schuldeisers, zoals de woningbouw vereniging?
Peter
Administrator Forum

Buster

Beste Jaja,

Beetje lastig want het een houd het ander in stand.
Het probleem (en dus de start van de oplossing) ligt bij het oplossen van de huurschuld.

Daar heb je in principe geen GKB voor nodig, dat kun je zelf ook.

Als je staat ingeschreven bij het LDH dan krijg je (denk ik) een uitkering.
Je kunt voor jezelf in kaart brengen hoeveel je per maand opzij kan zetten voor het afbetalen van de huurschuld.
En al is het maar een tientje, 12x een tientje is 120. En das nog altijd 120 meer dan 0.

(m.a.w. hoe meer je opzij kunt zetten, hoe beter/sneller het gaat)

Je slaapt nu bij familie en vrienden.
Dat houd natuurlijk ook een keer op.
Sta je al ingeschreven bij Adhoc? Dat is antikraak.
Dan kun je goedkoper wonen, je mag alleen geen feestjes geven en de muren niet schilderen.
(maar op z'n Rotterdams; dat scheelt ook weer geld, toch?)

Binnenkomen bij het GKB in Rotterdam is best lastig.
De wachtlijsten zijn enorm lang, en de kwaliteit is niet altijd even best.

In het hele proces van schuldvrij raken zul je al snel merken dat het op de hoogte zijn van regels en rechten en het zelf ondernemen van actie ALTIJD in je voordeel werken.
Dus vanaf nu; open al je post, lees alles, reageer (ook al is het om te melden dat je niks hebt) en als je het niet snapt vraag je hulp, dat kan bij vrienden, familie, de raadsman (die uit Crooswijk zit op de Tamboerstraat, in het wijkgebouw) of hier, hier kun je ook heel veel info vinden, en vragen stellen.

Werk is inderdaad handig/fijn/inkomsten. 
Ik hoop dat je er wat mee kan.

Succes!