Besparen op (dagelijkse) boodschappen

Started by puntjeopdei, May 22, 2009, 01:02 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Koffie pads

Is misschien weer de ondernemer in mij, dat ik denk er moet toch geld te besparen zijn om een apparaatje op de markt te zetten dat mens zelf pads kunnen maken.
Heeft ook als nut dat niet ieder kopje precies het zelfde smaakt.

Zal ik eens een jaar lang mailen met Tommy tele shop ( lekker aktief als het gaat om misleidende reclames )

Waar mijn pads automaatje blijft. ha

Gewoon

Libra

Op dit moment stunt AH met de 0,99 euro aktie.
Dat gecombineerd met de Euroshopper scheelt een heleboel geld!!

Na konstant alles te vergelijken, komt de Euroshopper vaak als de goedkoopste uit de bus. Goedkoper dan bijvoorbeeld de Aldi of de budgetknaller van de Dekamarkt.
Ik koop dus steeds meer bij AH.

Nu maakte ik altijd al een weekmenu en deed 1 keer in de week boodschappen op zaterdag, omdat ik 40+ uren werkte.
Vroeger.....  ;) schreef ik gewoon op wat ik die komende week wilde eten en lette niet zozeer op de aanbiedingen.
Nu maak ik nog altijd het weekmenu, doe op woensdag boodschappen maar, het weekmenu wordt gemaakt aan de hand van de aanbiedingen en reclames.

Sinds ik me hier aangemeld heb, ben ik ook bewust bezig om mijn wekelijkse huishoudgeld naar beneden bij te stellen.
Ik schrok eerlijk gezegd van de bedragen die ik hier voorbij zag komen van wat je straks te besteden hebt als je bijvoorbeeld in de WSNP zit.  :o
Ben dus alvast maar begonnen om daar naar toe te werken :(
Probeer elke week weer wat minder te pinnen en er ook nog iets van over te houden, maar het valt niet mee.

Gisteravond was echt het dieptepunt voor mij en was echt even heel zielig ;).
Gebakken eieren op brood......, maar het duurde gelukkig niet lang voordat ik dit kon relativeren.
Ik heb het nog heel goed in vergelijking met anderen!!! :)

Buster

Ik ga deze week maar eens met het kassabonnetje van de Lidel naar de Appie.

Begin nu toch wel nieuwsgierig te worden.
Naar de Lidle gaan we sowieso vanwege het hondenvoer; goedkoop en onze hond is er gek op. Bovendien kreeg hij uitslag van andere merken (A,B en C)

Nu we niet elke week meer uitkomen heb ik het budget wel iets verhoogd maar ook dat redden we vaak niet meer. Ik ga nu voor groente en fruit rechtstreeks naar de boer en ben ongeveer

gewoon

Hoi heb een tijdje terug gehad over de themp van de koelkast of die nu wel op plus 2 moet scheelt energie als je hem op 6 of 8 plus zet.

Daar is heel veel over te vertellen zelf kun je de eenvoudig een.. bewaarwijzer googelen.

Maar het ging mij om de themp en de meeste restaurants houden het tussen de 4 en 7 graden kouder heeft weinig zin voor de meeste produkten.
Uitzonderingen maken de groot handels die de themp op 2 plus houden bij opslag van asperges witlof broccoli champions en oesterzwamen.
4 graden bij slasoorten bladgroenten spruiten
kool wortelen boonsoorten 7 plus.
Het is dus bijna nooid nodig de koelkast zo koud te zeten.

Wel is het als je de koelkast gewoon op plus 4 of 6 houdt produkkten die Etyleen gevoelig zijn als Aubergine brocolli champions komkommer tomaat witlof en andijvie niet in de buurt houdt van tomaat appels en kiwi,s die dit juist afgeven dit is het enige nut denk ik, bij 2 plus ligt de afgifte van Ethyleen stil.

Kom zo met een vervolg

gewoon

en voor veel produkten is de koelkast slecht die heb ik in een kast buiten zoals natuurlijk aardappels uien en daar moeten dus ook bij courgettes alle zuidelijke groenten uitzondering de kiwi mag wel koud plus 2
en eieren ook in de schuur

eieren is een appart verhaal die kunnen gekoeld worden de handel doet dat en suppermarkten soms maar thuis is het geen aanrader door de kou word de schil poreus en pakt alle geuren  op uit de koelkast en dan naar alles ruikt en smaakt behalve ei, dus restuarants doen dat dus niet, als je dit toch doet ( schone koelkast ) niet in de deur vanwege kondens vorming op de eieren maar in het karton, vuil ei niet wassen maar schoon vegen met een doekje.

Verder zijn er nog meer zaken dat bv komkommer en bananen juist sneller slecht worden in de koel kast.

Ook van die kast buiten schuur of kelder ( donker en vochtig ) is dat bewaren in de keuken daar de vochtigheid te laag is voor groenten en fruit.

En er is nog veel meer kan ook kijken bij voedselveiligheid of je iets nog kan eten of juist niet met kleine tips hier en daar dat iets uit blik dan in een plastik bakje moet, weten de damens wel, maar was voor mij een oja moment ( jongentje )
groet gewoon
Ik zet dus mijn koelkast op plus 6 en dus tomaat en appels ook in de schuur

Libra

@ Buster: ik heb juist die hele vette knipoog bij de gebakken eieren met brood gezet omdat ik vroeger altijd zei dat brood geen avondeten is! ;D
Nog altijd kook ik zeven dagen in de week warm eten 's avonds.

In de periode dat het echt spaak liep bij mij had ik helemaal geen geld meer om eten te kopen, omdat ik alleen nog maar bezig was met (achterstallige) rekeningen te betalen. Omdat ik altijd heel open ben geweest over mijn financi

Buster

Hier in de buurt zitten;
AH, C1000, Coop en Nettorama en er komt ook nog een Aldi.

Ik ga morgen proberen bij een paar langs te gaan op zoek naar de (goedkoopste) prijs van;
Koffie (los)
Koffiepads
Suikerklontjes
Eieren
Pak halfvolle melk
Kilo kaas
Kilo half om gehakt
Kilo kipfilet
Pak rijst
Pak macaroni
Magere spekreepjes
Bruin brood
Liter cola
Liter jus d'orange
Wasmiddel bonte was

Groente vari

Kaatje

buster ik ben wel heel nieuwsgierig naar je prijzenonderzoek.

Libra

Ik ook!!!
Ik heb hier geen C1000, geen Coop en geen Nettorama. Wel Aldi, Lidl, Dekamarkt en AH.

Maar......doe je wel een beetje rustig aan, want als ik het goed begrepen heb ben je nu ongeveer 8 maanden zwanger, niet?!

Buster

hahaha, ja daarom beloof ik niks. Nu bijna 34 weken, voor mannen betekend dat; nog een week of 6 zo ongeveer. Maar, fietsen en lopen is goed voor me, ik doe het rustig aan, beloofd!

Buster

Ahum, fietsen werd hem niet (op verzoek van manlief,...)

Dus al lopend vandaag 2 winkels gedaan.
Oude bonnetjes van de Lidl opgediept en ben al een heel stuk wijzer. Morgen 2 andere winkels.
Ik heb aan het lijstje nog toegevoegd;

kilo Jona Gold appels
kilo Conference peren
kilo uien los
kilo prei
kilo sperzieboontjes

Ik verzamel overal de kilo prijs of literprijs.
Behalve de eieren en het brood (per stuk) en de koffiepads (per 36)
Als ik 5 winkels op een rijtje heb zal ik uitgebreid verslag doen.

gewoon

Hoi wil even terug naar dat de AH de goedkoopste aanbieden heeft volgens de consumenten bond, dit niet juiste stelling het is in verhouding, zij de hoogste aanbiedings korting, op merk artikelen, maar beginnen met over het hele A merk met 6 % boven de nul  duurder te zijn.

Als dat vergelijkt met C 1000 A merk 4 % goedkoper dan de nul lijn geeft dan mindere hoge kortingen bij aktie,s zijn toch de goed koopste.

Met aanbiedingen binnen het A merk ( onderzoek halfjaar terug )

Dit zegt natuurlijk niets over huismerk of  B merk artikelen dat gaat Buster eens uitzoeken, beren goede aktie, ben ook nieuwgierig waneer de Busterbond op de mat valt.

Gewoon

Buster

hahahaha,....

Vandaag de c1000 gehad en de Super Coop, morgen AH, Lidl en de Nettorama.
Morgen dus de uitslag ;)

tuthola

Ik ben ook wel benieuwd naar de uitslag  ;)

gewoon

Hoi

Heb het gehad over de 10 grote misleidingen hier op dit draadje door winkels 1 daarvan was steeds grotere winkelwagentjes dat het lijkt, dat je te weinig hebt gekocht.

Nu zijn de mandjes aan de beurt, he, deze worden nu driftig over de grond naar de kassa gesleept en ook staan er bankjes om uit te rusten van dat gesleur.

:) :)

Gewoon