Eigen onderzoek loont de moeite!

Started by Buster, Dec 09, 2012, 02:19 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Vandaag kreeg ik de nieuwsbrief van de Lidl in mijn inbox en lees daar; Lidl de goedkoopste volgens de consumentenbond,..."

Na ons boodschappen onderzoek weet ik dat dat niet waar is en dus wil ik meer weten.
Wat blijkt? Ze hebben bij het onderzoek het merk Euroshopper niet meegenomen.
Maar zijn uitgegaan van het AH huismerk. Tja, die is idd duurder.
Ook bij C1000 hebben ze alleen naar het huismerk gekeken en niet naar het merk "Basis"

Blijf dus altijd zelf prijzen onthouden en ga niet zomaar af op de zoveelste markering truuk!

Hun onderzoek;
http://lidl.host-masters.eu/download/Prijspeiling_supermarkten.pdf

Ons onderzoek;
http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,46191.25.html

Kaatje

jan

Lidl, is net zo goed dan AH en sommige artikelen zijn zelfs beter.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Buster

Lidl is veruit de goedkoopste als het gaat om vlees, kaas, hondenvoer, en groenten.

Andere producten zijn een stuk goedkoper als je Euroshopper bij AH haalt.
Koffie is het goedkoopst bij de Hema trouwens.

Het loont absoluut de moeite om even stil te staan bij de kosten en vervolgens een kwaliteitskeuze te maken. Ik vond he bericht alleen erg misleidend omdat er uitgegaan word van de huismerken.
En dat klopt dus niet met de werkelijkheid.

Hoe Nettorama zich in dit lijstje heft weten te wurmen is me een raadsel.
Ik zal van de week eens gaan kijken met de uitgebreide lijst. Ik geloof er namelijk geen bal van!
Toen ik langs ging waren ze veruit de duurste en stond er al op hu site dat ze veruit de goedkoopste waren. Wat Nettorama trouwens wel doet; als een A product goedkoper is in dezelfde gemeente dan krijg je het verschil terug.   

Tijd dus voor een nieuw rondje.

Be

Koffie idd: hema. En als je nu de kortingsstickers plakt nog 20% korting ook! En dat x 4

Miracle

Ik heb een paar keer bij een nettorama boodschappen gedaan en ik moet zeggen voor hetzelfde geld heb ik de kar van de nettorama meer liggen als in een kar van de c1000.
Maar ze zijn niet altijd goedkoper, soms wel met de koffiepads, die hebben ze vaker in de aanbieding van 56 stuks voor de prijs waar je bij de c1000 er 36 krijgt.
Het is alleen jammer dat ik best ver van alle winkels af woon in dit kleine boerendorp...

Buster

Nettorama heeft vooral veel aanbiedingen van A merken en vlees.
Als je zoekt op het goedkoopste artikel zijn ze veruit de duurste.

statement

en ontdekt dat de Oke merken bij de plus enorm schelen. zo betaal je voor bijv Beckers frikandellen 20 stuks rond de 3,50 en betaal je voor het Oke merk nog geen 2 euro ( ik meen iets van 1,70) en ze smaken heeeeerlijk

burningspirit

euroshopper van ah bestaat zometeen niet meer: gaat over naar AH-basic, wat vaak duurder is dan de oorspronkelijke euroshopper producten
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

tuthola

Burningspirit....bovenstaande berichten zijn van eind 2012 tot begin 2013 !!

Buster

Even ter aanvulling ook met het boodschappenonderzoek.
Brood is bij de AH niet meer de goedkoopste. Twee broden kosten nu â,¬0,83 per stuk.
Brood bij Lidl is â,¬0,78 per stuk.

Koffie (pads, 36 stuks) bij Lidl is niet meer â,¬1,19 maar weer gewoon â,¬1,69 en daarmee is de Hema weerd de goedkoopste.

burningspirit

hihi sorry.... ik zie het nu ook
statement bracht me in de war
maar denk dat velen nog steeds blijven vergelijken en onderzoeken
het blijft opletten geblazen met prijzen van boodschappen
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)