14 euro per dag week 3

Started by happinez, Nov 10, 2011, 07:57 AM

Previous topic - Next topic

happinez

:-[ ja klopt ik ben een beetje slordig geweest. Ik ga ook een beetje de controle verliezen.
Hoop t weer goed op te pakken.

Chrissie

Dit kan gewoon gebeuren Happinez, schulden oplossen gaat met vallen en opstaan het ene moment verloopt het soepel terwijl het andere moment het precies anders om kan zijn. Reken je jezelf dit niet te veel aan probeer niet de moed te verliezen over een poosje gaat het echt beter, houdt goede moed!

Je hebt al laten zien dat je het prima kunt, dus zet aub die schouders eronder en ga ervoor, je kunt het!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Het is net als een dieet,... (maar dan met geld)
Lukt het een dag niet zo goed is het zonde om het hele dieet de deur uit te doen, gewoon de volgende dag de draad weer oppakken.

Je bent ook maar mens!

Anneke

Hi Happy!!

Ik denk dat we allemaal in onze situatie vaak de controle verliezen en er even de "brui" aangeven.
Het is tenslotte nogal wat waar we aan beginnen.
Het is logisch dat het met vallen en opstaan gaat ik denk als dit niet zo zou gaan we ook niet in deze problemen terecht waren gekomen.

Een terugval kan je als positief zien bij een terugval wordt je (als je er voor openstaat) gedwongen om weer allert te zijn en dat hebben we af en toe nodig het is een signaal.

Ik denk ook dat het in eerste instantie belangrijker is eerlijk en open naar jezelf te zijn hoe het nu gaat en dit evalueren dan het doel op zichzelf.
Begrijp me niet verkeerd hoor uiteindelijk is he streven je doel behalen maar ik bedoel meer dat vluchten/ontwijken je alleen nog maar verder van je doel drijft.

Gelukkig meld je hier je probleem en dat vind ik heel goed!!
Nu kan je weer verder....

Ik volg nog steeds met belangstelling je 14 euro dagbesteding dus je betekend niet alleen veel voor jezelf maar ook voor veel voor een ander.
Als ik door de winkel loop dan denk ik nu steeds hmmmm Happy doet het met 14 euro en ik zit er al "ruim" overheen.. :'(
Dus jij geeft mij motivatie!!

Thxss!!

Groetjes uit Zeist

marco

je kan niet meer doen dan je best en als je niet meer pint, dan geld op is op. Je hebt dan snel een leermoment!
Marco en Bianca

happinez

maandag 14-11
AH
2 x smoeltjes schoolkoekjes 1,69
2 x 500 gram rundgehakt 4,00
1 x chipolataworstjes 1,79
1 pak kaas plakjes 2,77
2 liter melk 1,46
ijsbergsla 0,59
sperziebonen 2,24
Zalmfilet 3,65
roze koeken 0,99
aardappelkroketjes 1,05

Totaal 22,22

Dinsdag 15-11
LIDL
Aardappelrosti 1,05
1 x kaasburgers 1,69
6 x 0,5 liter cola light 1,79
2 x 2 liter cola 1,80
2 zakken schuimpjes 1,58
1 x kruidnootjes 1,19
1 zak voorgebakken broodjes 1,39
roze koeken 0,95
eierwafels 0,57
2 x schoolkoekjes 1,98
statiegeld -1,50

Totaal 12,50

Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad een leerproces maar ga toch de afgelopen week flink op mijn snufferd. Ik baal er ook vreselijk van dat ik veel koek en snoep gekocht heb. Ik ben zo gek van sinterklaas snoep. Schuimpjes, kruidnootjes, pepernoten. Heerlijk!! Maar dat zijn nou net de dingen die ik niet nodig heb en daardoor flink boven mijn budget uitgroeit. Heb me nu voorgenomen om niet eerder dan voor 5 december deze produkten in huis te halen want ze achter elkaar mijn klep in.
Het weekend ben ik weer bij mn vriend en hoop ik dat het budget weer een beetje bijgetrokken kan worden.
In ieder geval de komende dagen zuinig aan doen en geen snoep en koek kopen.

sacredfour

Wat algemene tips voor goedkoper boodschappen doen. (voor iedereen)

Vermijd alle verpakte/voorgebakken of geschilde aardappelen, deze zijn vele malen duurder dan ongeschilde (32cent /kilo)
Kant en klare sausen, bv spaghettisaus, koop in plaats daarvan blikjes puree (6cent) en Heinz tomatenpuree. Maak je eigen saus hiermee met wat extra kruiden bv basilicum.
Maak je eigen kruiden mix, bij een Turkse winkel zijn deze veel goedkoper dan bij de supermarkt.
Hou je van versgemalen peper, koop dan een pepermolen, wel duur maar een goede investering, de weggooi pepermolens van de supermarkt zijn veel te duur.
Vergelijk de prijs van gesneden kaas met die van een blok.
Kijk een naar de ingredi
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Chrissie

;D ;D Schitterend heb in een deuk gelegen, over je op vrouwen terrein begeven. Maar deze vrouw gebruikt totaal geen cosmetica heb er een gruwelijke hekel aan. Dus sacredfour je krijgt van mij totaal geen commentaar!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

hahaha, ik gebruik niks, ik stink gewoon! Waarom denk je dat ik alles via het internet en email doe ;)

sacredfour

Buster! Je moet je wel wassen hoor! :o
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

hahaha  ;D

Hmm,.. ik gebruik alleen deo als ik de deur uit ga.
Tandenpoetsen doe ik uiteraard 2x per dag, maar haren wassen 1 keer per,.. 3 maanden ofzo, meer is echt niet nodig.
Douchen ook niet elke dag meestal om de dag en dan met goedkope douchegel op een fluff (dat schuimt een klein beetje heel veel op)

Cremetjes gebruik ik niet en make up ook niet.
Wel voor die kleine, maar die heeft dat echt nodig.

Moet er wel bij zeggen, ben nu huisvrouw, toen ik nog 40 uur werkte en collega's had en een groep van ongeveer 30 kinderen op een dag, tja dan is het anders. Dan beweeg je ook meer.

happinez

Hierbij mijn reacties.

Wat algemene tips voor goedkoper boodschappen doen. (voor iedereen)

Vermijd alle verpakte/voorgebakken of geschilde aardappelen, deze zijn vele malen duurder dan ongeschilde (32cent /kilo)
Dit is zeker waar. Ik kook meestal bonken en bak ze daarna op. Je hebt dan de heerlijkste gebakken aardappelen. Aardappelkroketjes was een wens van mijn jongste zoon en ik wil ze ook niet alles ontnemen ;)
Kant en klare sausen, bv spaghettisaus, koop in plaats daarvan blikjes puree (6cent) en Heinz tomatenpuree. Maak je eigen saus hiermee met wat extra kruiden bv basilicum.
Ik maak altijd zelf bolognesesaus, heerlijk daar kan geen pakje tegenop. Zal t publiceren!!!
Maak je eigen kruiden mix, bij een Turkse winkel zijn deze veel goedkoper dan bij de supermarkt.
Hou je van versgemalen peper, koop dan een pepermolen, wel duur maar een goede investering, de weggooi pepermolens van de supermarkt zijn veel te duur Goede tip!!!!.
Vergelijk de prijs van gesneden kaas met die van een blok.
Kijk een naar de ingredi