Marco (en Bianca) bekennen schuld

Started by marco, May 03, 2009, 04:59 PM

Previous topic - Next topic

marco

Vandaag getankt. 46,59 liter kosten 0,934 (goedkoopste pomp)
Kilometers 915.

Brandstof verbruik is 915/46,59 = 19,64.

Dus op 1 liter diesel op 19,64!

Ik ga proberen om nog zuiniger te rijden. Ik ga de banden iets harder oppompen, dit scheelt ook het ea.

Voorheen reed ik 1 op 16! Op een tank haalde ik 800 KM, nu 982 KM

Besparing:

Kosten 1 op 16 (3900/16 = 244 * 0,95) 231,80

Kosten 1 op 19,64 (3900/19,64 = 199 * 0,95) 189,05

231,80 - 189,05 = 42,75
Marco en Bianca

marco

Wij hebben nu een besparing bereikt van 272 euro per maand. Deze besparing willen wij gaan gebruiken om ons doorlopend krediet versneld te gaan aflossen. Als wij 400 euro per maand extra aflossen zijn wij over 35 maand schulden vrij. Wij willen dit planmatig doen.

Wij hebben nog een verschil van 400 - 272 euro = 128 euro

Jaar 12 x 129 = 1536.

Wij krijgen per jaar:

1. 2100 kinder bijslag
2.  900 13e maand Bianca
3. 2500 vakantiegeld Bianca en mark
   5500 totaal

Het verschil willen wij hiervan afhalen.

Zodat wij 3964 euro overhouden om te sparen en vakantie. Vakantie doen wij gedurende deze 3 jaar in eigen land.

Vakantie begroting 1200 euro

Beschikbaar voor reserve 2764!
Marco en Bianca

ellen

Je moet het wel kunnen volhouden, gezien dat jullie al een aardige roodstand bereikt hebben, lijkt mij het plan te ambitieus.

Stil-verdriet

Quote from: "ellen"Je moet het wel kunnen volhouden, gezien dat jullie al een aardige roodstand bereikt hebben, lijkt mij het plan te ambitieus.

Is er een alternatief of moet je alle hoop verliezen ???

Dick

Quote from: "Stil-verdriet"
Quote from: "ellen"Je moet het wel kunnen volhouden, gezien dat jullie al een aardige roodstand bereikt hebben, lijkt mij het plan te ambitieus.

Is er een alternatief of moet je alle hoop verliezen ???

Je mag nooit de hoop verliezen. Als je start om je schulden aan te pakken, ben je goed bezig. Als je niet durft te dromen, zal je ook nooit wat kunnen bereiken. Het plan van Mark is haalbaar, het kan er zelfs eerder vanaf zijn, maar dan moeit hij niet op vakantie gaan en er mag niets stuk gaan. Het belangrijkste is dat hij is begonnen!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

wilma

Ik ben nog steeds bezig om een begroting te maken, het lukt niet erg. Ik loop vast op de boodschappen en mijn auto. Als ik de autoverzekering naar enkel WA en mijn boodschappen aanpas, dan kan ik enkele maanden vooruit zonder roodstand.

Maar het wordt zomer, de kinderen gaan meer naar buiten, dus de zomer maanden zullen niet de goedkoopste zijn.

marco

Vakantiegeld besteed!

1 mei  Doorlopend krediet -17223,78. Bankrekening rood -998. Totale ellende is - 18221,78.
24mei  Doorlopend krediet -16901,43. Bankrekening niet meer rood . Totale ellende is -16901,43

Nog 33 maanden te gaan!
Marco en Bianca

Dick

Quote from: "marco"Vakantiegeld besteed!

1 mei  Doorlopend krediet -17223,78. Bankrekening rood -998. Totale ellende is - 18221,78.
24mei  Doorlopend krediet -16901,43. Bankrekening niet meer rood . Totale ellende is -16901,43

Nog 33 maanden te gaan!

Je moet mijlpalen instellen, dan heb je een doel om te halen. De motivatie wordt groter als je een mijlpaal weet te halen. Bijvoorbeeld 14999, 12500, 9999, 7500, 4999, 2500, 2000, 999 en 500.

Binnen onze kerk worden mensen zo ook gemotiveerd om hun schulden af te lossen. Het is een opstapje.
Mvgr

Dick

marco

Staatsloten

Vandaag nieuws gehad van de staatslotery, juni is de laatste maand waarin wij mee doen. Bij het opzeggen, boden zij mij nog een gratis lot als niet op zou zeggen. Dus als je een gratis lot wil, moet je bellen en zeggen dat je op wil zeggen, vervolgens krijg je een gratis lot.
Marco en Bianca

marco

Laatste Nieuws,

Ons Energie verbruik gaat steeds verder omlaag. In Januari gebruikten wij per week 142 KW aan energie, stand laatste week 88. Het gaat de goede kant op, ons steven is om max 75 KW per week te gebruiken. Dit gaat helaas met kinderen niet altijd op, wij moeten veel wassen en meer van die zaken.

Met boodschappen geld gaat het nog steeds niet goed, deze week hebben wij 85 euro uitgeven i.p.v. de beoogde 75 euro.
Marco en Bianca

marco

Update,

Ons Energie verbruik gaat nog steeds verder omlaag. Laatste stand 79 KW

Met boodschappen geld 95 euro, i.p.v. 75 euro. Dit krijgen wij niet onder controle, terwijl wij nu alles bij een goedkopere supermarkt alles kopen, de goedkoopste produkten nemen. Wij snappen het niet.
Marco en Bianca

marco

De zomerperiode is moeilijk om het (be)spaarzame leven voort te zetten, de kinderen vervelen zich en vermaak is niet altijd gratis.
Marco en Bianca

Stil-verdriet

Quote from: "marco"De zomerperiode is moeilijk om het (be)spaarzame leven voort te zetten, de kinderen vervelen zich en vermaak is niet altijd gratis.

Onze (zonder geld) idee

Dick

Quote from: "Stil-verdriet"
Quote from: "marco"De zomerperiode is moeilijk om het (be)spaarzame leven voort te zetten, de kinderen vervelen zich en vermaak is niet altijd gratis.

Onze (zonder geld) idee
Mvgr

Dick

wilma

Als je niets hebt kun je ook niets uitgeven. Mijn kinderen lopen nu met tijdschriften en folders langs de deuren. De oudste begint volgende week met de telegraaf. Zij moeten de helft sparen, de andere helft mogen ze uitgeven naar eigen inzicht.
Zij hebben nu wat omhanden.

Wilma