Nieuwe Weblog Freek en Jolanda

Started by Freek en Jolanda, Aug 01, 2009, 11:30 PM

Previous topic - Next topic

jan

Je weet waarvoor je het doet, over 2 1/2 verwacht ik van jullie het bericht dat de schulden zijn afgelost, zoniet blijf je rente betalen.........
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Freek en Jolanda

Quote from: jan on May 15, 2010, 03:47 PM
Je weet waarvoor je het doet, over 2 1/2 verwacht ik van jullie het bericht dat de schulden zijn afgelost, zoniet blijf je rente betalen.........

Over 2 1/2 jaar zijn wij echt verlost van deze ellende. Het lijkt heel misschien lang, maar het is overzichtelijk. 
Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

Laatste Stand
31 juli 19600
25 aug 19466
25 okt 18654
1 dec 18481
4 Jan 18000
4 Feb 17780
28 feb 17640
28 mrt 17305
2 april 16999
25 mei 14999

Wij hebben de aflossen van april en mei aangevuld tot 2000 euro. Op deze manier komen wij nu onder de 14999 euro. Dit is voor ons weer een mijlpaal. Het vakantiegeld heeft een nuttige bestemming gekregen.  Daarnaast hebben wij 500 euro apart gezet op een rekening voor het opvangen van defecten aan huishoudelijke zaken.

Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

marco

Quote25 mei 14999

Goed gedaan!!
Marco en Bianca

Noenie

Jullie gaan heel erg de goede kant op.

Noenie

peter

Freek en Jolanda

De schuld van jullie is na een jaar, een stuk lichter. Ga zo door!

Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Meevaller,

Wij hebben eindelijk een keer een meevaller. Doordat wij zuinig aan hebben gedaan met onze elektra heeft dit tot resultaat geleid dat wij 782 euro terug krijgen. Het maand bedrag gaat terug van 132 euro naar 78 euro. Tevens betalen wij deze maand geen energie. Netto krijgen wij terug 704 euro.

Zodra wij dit geld hebben ontvangen gaat deze in de lening!
Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

Vraagje, valt het jullie ook niet op dat het lijkt of alles(eten en drinken) in de zomer sneller opraakt en je niet uitkomt met het huishoudgeld?

Jolanda
Freek en Jolanda

Dick

Quote from: Freek en Jolanda on Jul 09, 2010, 08:38 AM
Vraagje, valt het jullie ook niet op dat het lijkt of alles(eten en drinken) in de zomer sneller opraakt en je niet uitkomt met het huishoudgeld?

Jolanda

Ja, in de zomer geef je ook meer uit, kinderen zijn thuis en daarnaast is er voetbal. Vanwege het voetbal worden er ook extra dingen gekocht. In juli/augustus gaven wij per week tusen de 10 en 15 euro meer uit.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

marco

De zomer is altijd duurder dan normaal. Je zou hiervoor eigenlijk moeten sparen. Het vakantiegeld is m.i. hiervoor bedoeld. Maar wij besteden deze altijd anders!
Marco en Bianca

janirene

Zomer is duurder, vergeet niet dat er ook schoolspullen moeten worden gekocht en de kinderen zijn thuis. Vriendjes komen lang en die eten ook mee.

Freek en Jolanda

Vandaag hadden wij het idee om naar het strand te vertrekken met de kids met de auto. Helaas zijn wij niet ver gekomen, onderweg ging het lampje accu branden. Wij hadden alle apparatuur in de auto uitgezet om uiteindelijk de accu te sparen. Uiteindelijk begon onder de motorkap het e.a. te piepen. Ik dacht gelijk aan de dynamo.

Na +/- 45 minuten zijn wij toch veilig thuis gekomen, wij hebben de ANWB gebeld en deze kwam tot de conclusie dat de dynamo was overleden.

Nu zitten wij helaas noodgedwongen thuis en ik zal op een of andere manier de auto moeten laten repareren.

Een verdrietig Freek en Jolana en niet te vergeten twee niet te genieten kids...........
Freek en Jolanda

jan

Kijk eens op http://www.problemcar.nl/. Misschien vind je hier wel een oplossing. Wat voor auto hebben jullie?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Freek en Jolanda

Bedankt voor de Tip, wij hebben een opel astra station diesel van 1997.
Freek en Jolanda

marco

Quote from: Freek en Jolanda on Jul 11, 2010, 01:49 PM
Bedankt voor de Tip, wij hebben een opel astra station diesel van 1997.

Tips (paardenmiddel)

1. Laat de accu eerst op met een laadapparaat gedurende een uur
2. De dynamo van een Astra bevind zich boven in de motor.
3. Maak alle snoeren los (sleuter 13) een voor een en neem een veil of staalborstel en veil alles schoon.
4. Monteer alles weer

Als je geluk hebt zal de dynamo weer laden, soms laad hij niet goed door oxidatie van de aansluitpunten.

Ik zou als ik jouw was, eerst dit doen, alvorens je hem ter reparatie (+/- 300 euro) aanbied.

Marco en Bianca