Nieuwe Weblog Freek en Jolanda

Started by Freek en Jolanda, Aug 01, 2009, 11:30 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Volgens mij kun je beter een soort begrippenlijst maken.
Daarnaast hele handige tips.

Het fijne van een forum is, en zeker op het gebied van schulden waarbij er veel wetten zijn voor eisers en maar weinig tot niets voor schuldenaren, is dat iedere vraag die weer uit een specifieke situatie komt, apart beantwoord kan worden.

Een schuld is een schuld.
Maar is die schuld eigen-schuld of problematische schuld?
Kan je bij het GKB, of WSNP, of "particulier"
De ene eiser werkt wel mee, de andere niet.
De ene bewindvoerder is de andere niet.
Idem dito voor de rechter commissaris.

En ga zo maar door.

Preventie ben ik altijd voor!
Schaamte verwijdering ook!

Succes  ;)

peter

Ok, jullie boodschap is duidelijk, wij gaan hiermee aan de slag.
Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Laatste Stand
31 juli 19600
25 aug 19466
25 okt 18654
1 dec 18481
4 Jan 18000 !!!
4 Feb 17780
28 feb 17640
28 mrt 17305

Al gaat het niet snel, onze schuld wordt gelukkig minder. Vanaf april kunnen wij meer gaan aflosssen. Dit komt doordat een telefoonabonnement is gelopen (29,95). UPC hebben wij de snelheid van het internet verlaagd en geen HD TV meer (39,95). Tenslotte de verzekering m.b.t. de auto, wat meer eigen risico en door de verzekeraar aangewezen autobedrijven (15,00) Totaal 85 euro per maand.

De volgende stap is dat wij het stroomverbruik met 35 euro per maand willen gaan verlagen.

Het pinnen van 400 euro huishoudgeld werkt nog steeds, wij houden hiervan nu geld over. In het begin was het zoeken. In juli hopen dat wij onder de 16000 euro komen, m.b.t. de schuld. Het is een lange weg, maar geen weg zonder einde.

Eens zijn wij schulden vrij!

Freek en Jolanda
Freek en Jolanda

Noenie

Hallo Freek en Jolanda

Het gaat niet snel maar er zit wel een dalende lijn in. Ik neem mijn petje voor jullie af dat jullie zo consequent zijn.

Groetjes Noenie

jan

Freek en Jolanda,

Er gaat tijd overeen voordat je het maximum te besparen bedrag heb bereikt. Je kan het zo bekijken, 85 x 12 = 1020 euro. In 3 jaar tijd is dit 3060 euro. Dit is bijna 20% van jullie schuld, als ik de besparing op de rente kosten mee bereken.

De dalende lijn zit erin en jullie blijven het volhouden. Ik vind dat jullie het goed doen!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Quote from: "jan"Freek en Jolanda,

Er gaat tijd overeen voordat je het maximum te besparen bedrag heb bereikt. Je kan het zo bekijken, 85 x 12 = 1020 euro. In 3 jaar tijd is dit 3060 euro. Dit is bijna 20% van jullie schuld, als ik de besparing op de rente kosten mee bereken.

De dalende lijn zit erin en jullie blijven het volhouden. Ik vind dat jullie het goed doen!

Dit is de truc, besparingen op de energie zie je ook pas na een jaar. (lees na de meteropname)
Marco en Bianca

Freek en Jolanda

Laatste Stand
31 juli 19600
25 aug 19466
25 okt 18654
1 dec 18481
4 Jan 18000 !!!
4 Feb 17780
28 feb 17640
28 mrt 17305
2 april 16999 !!!

Wij hebben de kinderbijslag gebruikt om onder de 17000 euro te komen. Dit was was even een morele oppepper die wij nodig hadden. De kinderen komen niets te kort. Wanneer ze iets nodig hebben krijgen ze dit gewoon. Het blijft een heel lange weg!!

Freek en Jolanda
Freek en Jolanda

marco

Onze kinderbijslag en vakantiegeld gaat ook op in de aflossing. Per jaar is dit zo'n 4500 euro. Dit is niet leuk, maar hoe eerder je bent verlost van schulden, des te eerder je weer normaal kunt leven! Goedzo !!
Marco en Bianca

Buster

Wij dragen per maand een kleine

marco

Dat is heel veel geld. Wij lossen (extra) 400 euro per maand aan de lening. Met dit aflossingtempo (en vakantiegeld) zijn wij er over 2 jaar vanaf.
Marco en Bianca

peters

hoi!

Met veel herkenning lees ik jullie verhaal, ook dat de schuld iedere maand minder wordt is heel herkenbaar...op de goede weg! Onze schuld betrof 26.500 euro. We hebben in ruim 4 jaar afbetaald. Focus jezelf op kleine stapjes...en blijf maximaal aanvullen! Denk dan terug aan je "oude" schuld en dan krijg je de drive, dat is natuurlijk zeer herkenbaar voor jullie! Straks de 15.000 euro grens! Ga zo door.
Toen onze schuld afbetaald was (1 jaar geleden) zijn wij gewoon zo door blijven leven en hebben nu een spaarrekening(!)  van 8.000 euro...achteraf gezien is deze peiode ook ergens goed voor geweest..

marco

Klopt helemaal, stap voor stap en 3 kleine stapjes is toch een hele grote stap in de goede richting.
Marco en Bianca

janirene

Peters,

Het leven zonder schuld, lijkt mij heerlijk. Hebben jullie hierbij hulp gehad?

Jan en Irene

Freek en Jolanda

Wij gaan onze lening eind mei oversluiten naar een doorlopend krediet met een limiet van 15000 euro met een aflossingspercentage van 2 %. Ons vakantiegeld en helft van onze 13e maand heeft de komende jaren de bestemming van de lening. De kinderbijslag gaat voor de helft gedurende deze jaren naar de aflossing.

Dit houdt in dat wij over 30 maanden verlost zijn van onze schuld.

Wij zijn niet enige die hun schulden aflossen met hun vakantiegeld. Over 2 1/2 jaar kunnen wij schulden vrij weer op vakantie! Wij willen onze schuld niet meer vooruitschuiven!

Freek en Jolanda
Freek en Jolanda

peter

Dit hebben jullie goed opgepakt! Ga zo door!
Peter
Administrator Forum